Gå til innhold

Bilde brent fast i en crt skjerm


Anbefalte innlegg

hei har akkurat fått en 19 tommer vanlig skjerm fra jobben te foreldra mine..

den funker bra men det er bare det at de som har hatt den har brent fast "Windows 2000 innloggingsgreiene"

det er egentlig ikke merkbart men når du ser nøye så ser du det..

 

er det noe jeg kan gjøre med det?..... for å bli borte lisom.. eller er det bare sånn det blir...

 

Takk for svar :D

Endret av icedragon1990
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hva mener du med vanlig skjerm? lcd har et problem med detta veit jeg...har en lcd, å brente fast tvnorge logoen :cool:ser tv på skjermen :!: men følger med en "rens" for skjermen trur jeg? har det på min, funker ikke akkurat sååå bra

7770810[/snapback]

 

hva heter det igjen da?? damn:P sånn vanlig.. ikke flatskjerm.

 

haha fint ^^

Lenke til kommentar
hei har akkurat fått en 19 tommer vanlig skjerm fra jobben te foreldra mine..

den funker bra men det er bare det at de som har hatt den har brent fast "Windows 2000 innloggingsgreiene"

det er egentlig ikke merkbart men når du ser nøye så ser du det..

 

er det noe jeg kan gjøre med det?..... for å bli borte lisom.. eller er det bare sånn det blir...

 

Takk for svar :D

7770773[/snapback]

 

lisom.. blir det slik... derfor skjermsparere på slike skjermer... (CRT å sånn)

Endret av airguard
Lenke til kommentar
hei har akkurat fått en 19 tommer vanlig skjerm fra jobben te foreldra mine..

den funker bra men det er bare det at de som har hatt den har brent fast "Windows 2000 innloggingsgreiene"

det er egentlig ikke merkbart men når du ser nøye så ser du det..

 

er det noe jeg kan gjøre med det?..... for å bli borte lisom.. eller er det bare sånn det blir...

 

Takk for svar :D

7770773[/snapback]

 

lisom.. blir det slik... derfor skjermsparere på slike skjermer... (CRT å sånn)

7771012[/snapback]

 

jepp, er nok derfor de er der :p

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mulig på LCD skjermer, det er vel plasma dere mener ?

7770838[/snapback]

 

Var på kurs innen flat tv teknikk og der var det en fra philips/grundig (husker ikke helt) og han sa at det var faktisk mulig for lcd skjermer å "brenne" fast bilde.

Han sa også at på både plasma og lcd kunne man fikse dette ved å kjøre et helt hvitt bilde på skjermen en stund slik at man utjevnet forskjellen...

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mulig på LCD skjermer, det er vel plasma dere mener ?

7770838[/snapback]

 

Var på kurs innen flat tv teknikk og der var det en fra philips/grundig (husker ikke helt) og han sa at det var faktisk mulig for lcd skjermer å "brenne" fast bilde.

Han sa også at på både plasma og lcd kunne man fikse dette ved å kjøre et helt hvitt bilde på skjermen en stund slik at man utjevnet forskjellen...

7771066[/snapback]

 

yeah, thankz for den :dribble: skal sjekke, hvor lenge skulle det sto på?

Lenke til kommentar

Kjøp ny skjerm hvis det plages, ellers kan du faktisk justere farger i Windows slik at du minst mulig legger merke til det. Mange lyse farger kanskje, eller et mørkt tema istedenfor?

 

Så et grøssereksempel av en virkelig gammel ~14" skjerm for et par år siden, hvor bildet var permanent brennt inn. Det artige var: Skjermen var avskrudd, men fra taklyset som skimtet i rommet så man deler av tekst på skjermflaten. Ifølge lærer var det visst "the real thing" (HiA Grimstad praterom "i gangen" 2 eller 3. etasje for de spesielt interesserte).

 

EDIT: Så akkurat posten om LCD innbrenning nå. Kan absolutt bekrefte dette, har to ~3-år gamle 20" LCD skjermer, og begge lider med innbrenning. Den forsvinner når skjermene skrus av, men kommer sakte men sikkert tilbake innen 15-30 minutter. Bare på kantene og heldigvis svært nøytralt/transparent.

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Var på kurs innen flat tv teknikk og der var det en fra philips/grundig (husker ikke helt) og han sa at det var faktisk mulig for lcd skjermer å "brenne" fast bilde.

Han sa også at på både plasma og lcd kunne man fikse dette ved å kjøre et helt hvitt bilde på skjermen en stund slik at man utjevnet forskjellen...

7771066[/snapback]

 

Har sett det selv på en 15" LCD skjerm fra Samsung. Det var et innlogningsvindu i windows som sikkert stod på dag og natt i et kursrom. Litt merkelig at problemet fantes kun på en 1 totalt kanskje 10 skjermer i samme rommet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...