Gå til innhold

27pF 3kV DC keramisk kondensator, få kjøpt hvor?


Anbefalte innlegg

Det jeg trenger er en keramisk høyspennings kondensator (keramisk skivekondensator) på 27pF (picofarad) og som tåler 3kVolt DC.

 

Har leitet litt på elfa.se, men finner ikke noe..

Er det andre plasser jeg kan få kjøpt?

Eller er det noen som har en i sin private samling?

Trenger den ASAP!

Endret av nikk0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Størrelsen på kondensatoren er ikke så viktig, for toleransene på dem kan være temmelig store. 27pf er en sær størrelse, og kan lages av en 22pf og to 10pf, derfor finnes den ikke hos elfa.

 

3kV vil klare å hoppe max 4mm hvis alt skulle gå gærent, så bare pass på at det er ca 5 mm (det er mer enn ok for 3kV) mellom ledninger som skal kobles sammen. Hvis du trenger det kan jeg lage en skjematisk tegning av hvordan kondensatorene skal kobles sammen for å få 27pf.

 

Det største problemet ditt er nok å finne ut hvorfor den første kondensatoren røk!

Endret av uzzors2k
Lenke til kommentar

Helt riktig slik uzzors2k har tegnet det men...

...som vi har sagt flere ganger før er nok størrelsen på den kondensatoren IKKE kritisk.

 

Det som evnt. er mye mer kritisk er hvis du skal lodde inn 3 kondensatorer der det i utgangspunket kun er satt av plass til bare en, og det i tillegg finnes meget høy spenning.

 

 

space

Lenke til kommentar

mener du med det at jeg kan bruke en på 22? eller 47?

*edit*

var innom ei sånn *fiksetvogradio* sjappe i dag, og de hadde heller ikke 27,

men han hadde en på 22, som jeg fikk. Men han turte ikke garantere om det holdt,

bør jeg heller ha for mye, eller for lite?

Endret av nikk0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...