Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT300N - Signaler forsvinner


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en Linksys WRT300N trådløs router en stund nå. Den har fungert helt utmerket inntil for et par dager siden. Den har begynt å bryte de trådløse signalene med jevne mellomrom. Opp til 2-5 ganger i timen forsvinner alle trådløse signaler, og jeg må restarte routeren. Noen ganger går også lyset for trådløse signaler av på fronten av routeren, noe som hvertfall bekrefter at den har sluttet å sende ut signaler.

 

Noen som vet hva som kan være problemet?

 

Den er koblet opp bak en NGT Netopia-router, som kjører både NAT og DHCP. Kabelen mellom Netopia og Linksys er koblet fra port 1 til port 1 i begge routerne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sviktende strømforsyning eller ruter, andre som har satt opp rutere med samme kanal eller som kobler seg til eller noe annet som har med interferens, du overbelaster strømkursen til ruteren, du har endret innstillinger, andre som har hacket seg inn på ruteren.

forresten flere som har omtrent samme problem med denne ruteren.

Lenke til kommentar

Alt begynte uten at jeg hadde gjort endringer i routeren. Det er heller ikke noen overbelastninger da det nesten ikke blir gjort annen trafikk enn mail og websurfing.

 

Eneste jeg kan tenke meg er at nettverk i nærheten kan virke inn, for det er 3-4 andre nettverk i nærheten.

Lenke til kommentar

Som andre antyder her så er det godt mulig at noen har nettopp satt opp ett trådløsnett i samme kanalområde som deg, eller at et noen byttet kanal på et eksisterende nett som er i nærheten. Sjekk med netstumbler og prøv å finn en kanal som har størst mulig fritt spillerom, og bruk den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...