Gå til innhold

Læring av kort triks!


mrav4

Anbefalte innlegg

Ja , jeg lurer på det samme. Er det noen butikker ved Oslo, Lørenskog, Lillestrøm, osv som selger kort som Bicycle, Tally-Ho, og Bee?

 

oYVINdOo, du vet sikkert om det :) (hvis du bor ved oslo da)

8018080[/snapback]

 

Vel.. I oslo så har man jo Standard, som er en karnevall/sirkus butikk. Eller så er det en liten tryllebutikk som jeg ikke vet helt hvor er og som aldri er åpent :p

Om du skal ha ordentlige ''tryllekort'' så anbelaer jeg www.penguinmagic.com eller www.pegani.dk, men jeg bruker vanlige kort som man får kjøpt i bokhandelen..

(PS: det er ikke alltid kortene som er ''magiske'' men utstyret) :tease:

 

Mr.Anki: Kanskje jeg lagger ut en ''tutorial'' på hvordan man får kort til å forsvinne (på slutten av denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=IyIer2Yzel0 )

Endret av oYVINdOo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Hei, sitter her med ett problem, en kamerat viser et triks jeg ikke fatter:

Han stokker kortstokken og viser meg det fremderste og jeg sier hva det er, han tar korta bak ryggen, stokker om (eller noe sAnn, er ikke sikr paa det) ogsaa tar han frem korta og saa vet han hvilket kort som er fremderst!

Hvordan i alle dager klarer han det? Grubler vanvittig paa det,

 

takkk for hjelp

Lenke til kommentar
Hei, sitter her med ett problem, en kamerat viser et triks jeg ikke fatter:

Han stokker kortstokken og viser meg det fremderste og jeg sier hva det er, han tar korta bak ryggen, stokker om (eller noe sAnn, er ikke sikr paa det) ogsaa tar han frem korta og saa vet han hvilket kort som er fremderst!

Hvordan i alle dager klarer han det? Grubler vanvittig paa det,

 

takkk for hjelp

8290755[/snapback]

 

 

1. Han tar halve bunken sånn at man kan se kort på begge sidene.

2. Han ser på det første kortet, og viser deg det, og han sier Spar 5.

3. Bak ryggen tar han det kortet som pekte mot han selv, og tar det fremst, sånn at DU ser kortet, og da sier han: Ruter 9.

4. Så fortsetter han sånn.

Endret av mrav4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Jeg fant en litt anerledes korthus :)

200px-Card_house_15_cp.jpg

 

haha, den er easy.. søk på mercury o.l.. eller på richard og out of this world.. kule korttriks (som jeg kan også, vell og merke.)

 

det er lurt å lære deg fake-shuffles når du skal begynne med korttriks, jeg har designet en del egne, samt noen korttriks jeg har made up by my own, det hjelder å finne en vei rundt logisk tenkning : ) send meg pm så kan jeg gi deg noen tips viss ønskelig

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hører det er mange som vil lære noen kortkunster :whistle:

 

Her er en som er:

Superenkel, kjempebra og fantastisk :yes: :

 

Bruk en helt vanlig kortstokk. La "offeret" ditt stokke. Deretter overtar du stokken. Du leter igjennom kortstokken og legger 2 stk kort ned på bordet (med baksiden opp). Disse kortene er kløver 9 og spar 6. Samtidig som du leter frem disse kortene sørger du for å legge spar 9 og kløver 6 på toppen og i bunnen av bunken. Deretter snur du de to kortene som du la ut på bordet slik at tilskueren kan se dem. Du ber ham om å huske kortene. Deretter skal han stikke kortene inn i stokken. Når det er gjort, "retter du opp kortstokken" slik at det ikke er noen "merker". Du ber deretter tilskueren å tenke hardt på de to kortene som han la inn i bunken. Hold stokken med en hånd og kast stokken ned på bordet. Dersom du holder riktig vil du sitte igjen med topp og bunnkortet, og på grunn av likheten tror tilskueren at dette er de kortene han puttet inn i stokken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...