Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Div SPM om 1995 MB C180


Furyfax

Anbefalte innlegg

Etter at min kjære Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI (1987) ikkje hadde noen sjanse til å komme helskinnet gjennom EU kontrollen må eg kjøpe en ny bil.

 

Men eg har ingen kunnskaper om bil, har heldigvis kamerater som er bil-flinke og hjelper meg.

Idag (søndag) skal eg møte en kar som selger følgende bil:

 

Mercedes-Benz C-Klasse 180

Modell: 1995

Kjørt: ca 180 000KM

HK: 122HK

Automatgir

Skal være en velholdt bil.

8_908192077_halvparten.JPG

 

Pris 50 000 Kr

 

I tillegg kommer jo omregistreringsavgift (ca 1500 Kr) og veiavgift (ca 3000 Kr).

 

Så total sum blir ca 54 500 Kr.

 

Er dette en god pris for bilen? Håper noen kan hjelpe en som ikke er så bilkyndig..

Endret av Furyfax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ingen merce ekspert, men jeg synes ikke prisen var så ille.....c-klasse 180 er vel forsåvet ganske driftsikkere. Automatgir er alltid et svakt punkt, men av erfaring så vil jeg si at mercedes stikker seg fram i en posetiv retning. Kjenner fler som kjører rundt disse bilene og de er storfornøyde.......

 

Men ellers er alltid naf-test en smart investering

 

 

 

 

ikke bry dere om skriveleifer, det er litt sent :)

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar
Er ingen merce ekspert, men jeg synes ikke prisen var så ille.....c-klasse 180 er vel forsåvet ganske driftsikkere. Automatgir er alltid et svakt punkt, men av erfaring så vil jeg si at mercedes stikker seg fram i en posetiv retning. Kjenner fler som kjører rundt disse bilene og de er storfornøyde.......

 

Men ellers er alltid naf-test en smart investering

 

 

 

 

ikke bry dere om skriveleifer, det er litt sent :)

7766584[/snapback]

 

tull, automatgirkasse er ikke ALLTID en svakhet, tvert imot. automatgir gir som regel mindre slitasje på motor/drivvverk.

Lenke til kommentar
Er ingen merce ekspert, men jeg synes ikke prisen var så ille.....c-klasse 180 er vel forsåvet ganske driftsikkere. Automatgir er alltid et svakt punkt, men av erfaring så vil jeg si at mercedes stikker seg fram i en posetiv retning. Kjenner fler som kjører rundt disse bilene og de er storfornøyde.......

 

Men ellers er alltid naf-test en smart investering

 

 

 

 

ikke bry dere om skriveleifer, det er litt sent :)

7766584[/snapback]

 

tull, automatgirkasse er ikke ALLTID en svakhet, tvert imot. automatgir gir som regel mindre slitasje på motor/drivvverk.

7766795[/snapback]

 

 

Ok greit nok, skal ikke være altfor bastant, men av erfaring vil jeg si at jeg har hatt mer problemer med automtkasser enn manule..det framkommer også i bladet motor. At automat KAN gi mindre slitasje er delvis korrekt, men ikke alltid, da det ikke er uvanlig at motor og kassen ikke er dimensjonert for hverandre. For de av dere som er eiere av Jeep Grand Cherokee modeller med VM motor vet hva jeg snakker om :)

Endret av Aldhissla
Lenke til kommentar

Så på bilen idag ,var flott bil. Den er importert fra Tyskland i 2000. Lakken er veldig flott, men var noe antydnind til rust i de 2 bakerste hjulbuene. Det vil koste rundt 3-4000kr på verksted å få dette fikset.

Prutet derfor bilen ned til 45 000KR.

Tar en kjøpstest hos NAF imårå, hvis alt er bra så kjøper eg den.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan de finner ut av det desverre, men de hjalp meg en gang.

Tror det er mer det at de har god erfaring med biler og ser ann kilometerlengden. Denne bilen har vel godt 180 000? Isåfall så vil nok mekanikerne se på slitedeler o.l, siden en bil som har gått den lengden vil ha andre slitasjer enn en bil som har gått 300 000 km for eksempel.

 

Skulle kjøpe en bmw en gang og da hadde jeg den inne hos naf og da sa de at de tvilte sterkt på at riktig kilometerstand var oppgitt, da motor og bremsedeler så betydelig mer sliten ut.....

 

Du skrev at bilen så bra ut, det kan også være en pekepinne da en bil som har gått lengre har blitt brukt lengre.

 

Vet du om bilen er privatimport eller gjennom et fima?

 

Vil ikke skremme deg, da langt fra alle biler som kommer fra utlandet har blitt juksa med. Men det er bare greit og merke seg... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...