Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan Sovner du ?


SupeRogge

Anbefalte innlegg

Jeg sovner som regel ganske raskt etter at jeg slukker lyset. Liker å ha det rolig i rommet. Ikke noe musikk, lyder eller lignende. Pleier også ha vinduet litt oppe, slik at jeg får frisk luft hele natta.

 

Jeg hadde et forferdelig mareritt for noen dager siden. Jeg drømt at jeg kom hjem på ettermiddagen. Ytterdøra var brutt opp. Jeg løp opp til PC-rommet og den var BORTE! Alt som var igjen var noen kabler og den gamle printeren min. Jeg våknet brått med puls på langt over 100 og løp inn på datarommet. Måtte forsikre meg om at jeg bare drømte.

 

Det er da man vet at man er "litt" PC-freak :razz:

 

[ Denne Melding var redigert av: Spaz på 2002-12-04 00:12 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg sovner alltid midt på natta, sover minimalt. Notorisk søvngjenger. Vekker hele familien minst annenhver uke med brøl, skrik og andre kjipe saker.

Gikk en gang i søvne rundt på ferja over til Kiel, Storesøsteren min så meg tassende rundt i ørska i boxern utenfor tax-freen midt på natta.

Falt en gang på ryggen, våkna opp av at det var vått i senga av blodet mitt. Aner fremdeles ikke hva som skjedde, våkna ikke av fallet selv om jeg nå har et stort arr på ryggen.

Kan ikke sove i køyeseng siden jeg sannsynligvis kommer til å falle ut.

Våkner ofte opp et helt annet sted enn der jeg legger meg.

For litt siden våknet jeg opp og hadde flyttet en stor bokhylle 3 meter og veltet kommoden.

Tisset på tastaturet på min gamle pc :roll:

Har flere dusin med søvn episoder, men mer orker jeg ikke å skrive.

 

Tror jeg kommer til å få mange venner i militæret til høsten.

Fetteren min fikk egen brakke, men det var på grunn av snorking.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-18 19:56, skrev Den Polse:

Jeg sovner alltid midt på natta, sover minimalt. Notorisk søvngjenger. Vekker hele familien minst annenhver uke med brøl, skrik og andre kjipe saker.

Gikk en gang i søvne rundt på ferja over til Kiel, Storesøsteren min så meg tassende rundt i ørska i boxern utenfor tax-freen midt på natta.

Falt en gang på ryggen, våkna opp av at det var vått i senga av blodet mitt. Aner fremdeles ikke hva som skjedde, våkna ikke av fallet selv om jeg nå har et stort arr på ryggen.

Kan ikke sove i køyeseng siden jeg sannsynligvis kommer til å falle ut.

Våkner ofte opp et helt annet sted enn der jeg legger meg.

For litt siden våknet jeg opp og hadde flyttet en stor bokhylle 3 meter og veltet kommoden.

Tisset på tastaturet på min gamle pc
:roll:
Har flere dusin med søvn episoder, men mer orker jeg ikke å skrive.


Tror jeg kommer til å få mange venner i militæret til høsten.

Fetteren min fikk egen brakke, men det var på grunn av snorking.



 

Oi, det var ikke lite. Finnes det ikke medisiner som hjelper?

Lenke til kommentar

Jeg greier desverre ikke denne fem timers regelen din.

Fått høre at jeg burde lenke meg fast før.

 

Så en dokumentar om søvn for litt siden. En kar i Canada drepte kona i søvne, kjørte 50 mil eller noe til svigerforeldrene og drepte dem også med en spade mener jeg det var. På vei hjem våknet han opp i bilen dekket av blod. Da kjørte han til en politistasjon der han fortalte "Jeg tror jeg har gjort noe forferdelig"

Vanlige mennesker har en "sperre" som lammer dem når de er i dyp søvn(REM søvn), som forhindrer dem i å handle etter drømmene sine. Tror det kan være der noe av problemet mitt ligger.

Lenke til kommentar

Quote:

Svelger 3-4 Atarax (sovemedisin) og et par Valium med et glass Whiskey. Sover som en liten unge da!


Det er jo nok til å ta livet av en liten unge!:)

Sovner når jeg ligger på sofaen, på bussen/toget, når jeg leser, når jeg ser filmer jeg ikke er i humör til å se, skjer alltid veldig lett unntatt når jeg ligger i senga og lyset er av, da tar det evigheter:(.

Var litt kult da jeg kom hjem fra TG, da var jeg så trött at jeg kunne sovne på ti sekunder, nesten som å kunne sovne med vilje. Dessverre hadde ikke vekkerklokka mer enn 12 timers delay, så jeg måtte våkne og sette fram den hvert halvdögn for å ikke forsove meg...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...