Gå til innhold

"Åpning" av X1900GT


Anbefalte innlegg

Hei

Har forstått at det er noen av X1900GT kortene som kan "åpnes" eller "softmoddes", alt etter hvilken terminologi man bruker. Og det er bare spesielle kort som kan dette; "IF YOUR GB_PIPE_SELECT IS 0x3FE4".

Hvordan finner man ut hvilket kort man har i denne sammenhengen? På avanserte innstillinger fant jeg dette på mitt X1900GT-kort;

 

Brikketype: ATI Display Adapter (0x724B)

 

Er det dette som er det relevante, og ensbetydende med at mitt kort altså ikke kan åpnes/softmoddes?

 

Mvh Jom-Jom

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her finner du masse informasjon:

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=13191

 

Du kan bruke rabit bios editor eller atitool sine "advanced settings" til aa sjekke pipe_select. Alt staar i den traaden uansett.

 

Hvis du har kjopt kortet nylig saa er det en stor sjanse at du har en x1900GT rev.2 som har R580XL2 kjerne og kan ikke modifiseres til en "ekte" R580. Du kan gjenkjenne rev.2 kort ved aa se paa kjoleren (ganske lik standard x1950pro sin) eller ved aa se paa frekvensene: rev.2 har 513MHz core og 1320MHZ memory.

 

Jeg har en x1900GT rev.2...

 

-Camxer

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

Det var den linken jeg refererte til i sitatet. Har kanskje ikke lest den grundig nok. Kjøpte kortet i august 06. I Catalyst controller står det at status for grafikkprosessor og grafikkminne er henholdsvis 500MHz og 594MHz

Synes det siste var lite..Får se litt på det.

Det som egentlig var saken er at jeg bare får 6-7000 i 3DMark 05. Har P4 531 3,6GHz(klokket) og 1GB med RAM, og trodde det burde ligge nærmer 9000.

 

Mvh Jom-Jom

Endret av Jom-Jom
Lenke til kommentar
Hei og takk for svar!

Det var den linken jeg refererte til i sitatet. Har kanskje ikke lest den grundig nok. Kjøpte kortet i august 06. I Catalyst controller står det at status for grafikkprosessor og grafikkminne er henholdsvis 500MHz og 594MHz

Synes det siste var lite..Får se litt på det.

Det som egentlig var saken er at jeg bare får 6-7000 i 3DMark 05. Har P4 531 3,6GHz(klokket) og 1GB med RAM, og trodde det burde ligge nærmer 9000.

 

Mvh Jom-Jom

7772049[/snapback]

Husk at 594Mhz er det samme som 1188Mhz effektivt. (gang med to)

Og det er gjerne det effektive som de fleste oppgir, da også inkludert nettbutikker og lignende. :)

 

Det er beregnet at du skal få rundt 8000++ poeng med det kortet og den CPUen..

Lenke til kommentar

Husk at 594Mhz er det samme som 1188Mhz effektivt. (gang med to)

Og det er gjerne det effektive som de fleste oppgir, da også inkludert nettbutikker og lignende. :)

 

Det er beregnet at du skal få rundt 8000++ poeng med det kortet og den CPUen..

7772151[/snapback]

 

Takk for "påminnelsen" :innocent: Kan minimalt om dette for å være ærlig. Men synes det er litt rart at poengsummen ikke blir større. Trodde ikke CPU'en skulle være flaskehals, selv om jeg har skjønt at P4 begynner å bli avleggs..

Lenke til kommentar

Husk at 594Mhz er det samme som 1188Mhz effektivt. (gang med to)

Og det er gjerne det effektive som de fleste oppgir, da også inkludert nettbutikker og lignende. :)

 

Det er beregnet at du skal få rundt 8000++ poeng med det kortet og den CPUen..

7772151[/snapback]

 

Takk for "påminnelsen" :innocent: Kan minimalt om dette for å være ærlig. Men synes det er litt rart at poengsummen ikke blir større. Trodde ikke CPU'en skulle være flaskehals, selv om jeg har skjønt at P4 begynner å bli avleggs..

7772475[/snapback]

Om CPU er en særlig flaskehals er jeg ikke sikker på, men du taper litt ytelse på grunn av at den ikke e rdual-core, og det kan jo ikke kalles for den raskeste prosessoren heller. :innocent:

Så at guru3D fikk ca 8500 poeng med en FX-57.. :)

 

Me nat du får såpass lite som du får er litt merkverdig ja.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Nei, skjønner det heller ikke helt. Klokket det i Catalysor så begge er 594MHz nå, men det ga bare ~7000 i 3D 05.

Får vel bare slå meg til ro med det.

Takk for hjelp iallefall, er blitt litt klok(k)ere uansett!

 

Mvh Jom-Jom

7779306[/snapback]

 

Jeg faar ca. 9800 poeng i 3dmark05 med en sapphire x1900GT 256MB rev.2@ 553,5/1908MHz, med en A64 3000+@ 2,6GHz og 1024MB RAM @ 444MHz 2-2-2-5. Dvs. at du har en lav score. Fikk 8600poeng med standard frekvenser paa kortet og prosessoren.

Endret av camxer
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg får 10 000 poeng i 3dmark 2005 (1.2) med mitt Club-3D x1900gt @ 650/1440 mhz (org. 600/1400).

Kortet kan sikkert klokkes høyere, men dette er maks innstillinger i atis controll panel.

 

jeg har et kort med 580 XL2 kjerne (Club 3D X1900RX), med standardfrekvenser på: 600/1200 mhz. Kjører kortet uten problemer på 650/1440 mhz ved Zalman VF900-Cu.

 

Siden de sier at 580 XL2 er et rev 2 kort, har jeg det, men jeg har rev. 1 hastigheter.

 

Samme kort gir ca. 16 500 poeng i 3dmarks 2003 (3.6).

 

se profil for resten av ustyret.

Endret av framoeng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...