Gå til innhold

TES: Slutt Og Klag På Oblivion nostalgikere!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg er ikke mot spill som Oblivion, men jeg synes de kunne latt TES være TES, så kunne de startet en ny serie med Oblivion i stedet. :)

7800672[/snapback]

Da havner Morrowind i samme kategori som Oblivion, siden det på ingen måte er likt de første spillene i TES-serien. Da er egentlig Oblivion nærmere på flere måter, spesielt når det gjelder spillmekaniken: Level-scaling, retningsstyrte slag, hest, kjøp av hus, fast-travel etc. er alle ting som man fant i f.eks. Daggerfall, spillet som kom før Morrowind, og til dels i Arena, som kom før Daggerfall igjen.

Jeg sier ikke med dette at alt var bedre før, men jeg prøver å poengtere at folk har forskjellig smak og at det å diskutere smak er sløsing av tid. Man skal i tillegg være forsiktig med hva man sier og i det minste gjøre et grundig forarbeid.

7802445[/snapback]

Ja jeg skal være ærlig og innrømme at jeg spilte tidligere TES-spill før Morrowind. Jeg prøvd Daggerfall en stund (mener det var det), men sluttet da det rett og slett var det mest buggete spillet jeg noen sinne har spilt.

Igjen skjønner jeg hva du mener, Morrowind ligner selvsagt mer på Oblivion enn tidligere TES-spill (i allefall det jeg har sett av Daggerfall), men så synes jeg det ville vært snålt om Morrowind ville fulgt i akkurat samme spor som Daggerfall og Arena. Ingen vil spille et spill med samme grafikk som et spill fra '96, med dårligere grafikk enn DN3D. Morrowind var i mine øyne et steg i riktig retning. Det var langt ifra like buggete, det hadde i sin tid flott grafikk, massevis av spilletid, fiender, oppdrag, osv. Det er godt mulig at Morrowind kan sies å være like mye RPG som DOOM i forhold til Daggerfall, ikke vet jeg, men jeg vil påstå at Morrowind fortsatt inneholdt alle kriterier, pluss enda flere, for å gjøre det et fullendt rollespill. Problemet er at med Morrowind fikk Bethesda det kjente "blod-på-tann" syndromet. De tjente masse penger på Morrowind, og nå ville de tjene mer. Oblivion ble alt for mye arkadisk.

Bethesda gikk på en måte fra å være en kjærlig rollespill-utvikler som ikke lagde spillene for noe annet enn kjærligheten, til å være en av alle de andre store. De har penger, og de vil ha mer. De har brukt veldig mange script og "latmannsprogrammer" for å få Oblivion ferdig (script som generisk lagde huler, skoger og fiender for dem). Det blir liksom ikke like mye rollespill som tidligere TES.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg liker Oblivion men hulene og Oblivion-portene er ekstreeeeeeeeeeeeemt kjedelige.

Men det kan vel sies at jeg ikke er så veldi glad i mørke og ugjestmilde landskaper.

Når du har kommet litt ut i spillet(som feks: i Thieves Guild opdragene blir det ikke så mye stjeling mest bare slakting.

Thieves Guild opdragene var i starten veldig morsomme siden man skulle stjele gjenstander uten og mått ty til noe vold.

Når man kommer lengre ut i Guild opdragene er de veldig like.

Men de fleste side opdragene man får er geniale de er vel bedre en mainquest opdragene.

Men når vi snakker om rollespill synes jeg verken Morrowind eller Oblivion har noe gode historier i det hele tatt...........

Endret av Zollid
Skrevet

Om du ser på de to spillene veldig grovt, så har de ikke noen god historie nei. Du er den eneste som redder verden fra en ond jævel.

Men sånn skal man ikke se på det når det gjelder slike spill. GTA-spillene har så og si ingen forhistorie. Det som gjør historien så god, er at det er så mange gode og troverdige karakterer, så mange scenarioer og hendelser at det blir veldig bra til syvende og sist.

Morrowind hadde en veldig god historie når man gikk dypere inn i den. Oblivion har masse bøker om forhistorien, men problemet med dette spillet er at man aldri blir spesielt involvert i alle disse historiene. Det gjorde man mye mer i Morrowind. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

morrowind er helt greit spill ........mmen har en del sjuke ting som at du ser at pila flyr gjennom hue på en fyr men allikavel vil spillet ha det til at du bomma :thumbdown:

Skrevet
morrowind er helt greit spill ........mmen har en del sjuke ting som at du ser at pila flyr gjennom hue på en fyr men allikavel vil spillet ha det til  at du bomma :thumbdown:

7984068[/snapback]

Ja, kampsystemet er vel en av de store svakhetene til Morrowind.

Skrevet
Jeg er så lut lei at alle klager om at Oblivion er så mye dårligere enn Morrowind.

Jeg kjøpte Oblivion og elsket det.

Så fikk jeg høre at Morrowind skulle være så sykt mye bedre oga lt sånn tull.

Så jeg kjøpte Morrowind.

Jeg har aldri blitt så skuffet over et spill i hele mitt liv.

Jeg har også hørt at Oblivion bare er morro hvis du er en nybegynner i Rollespill sjangeren.

Jeg har spilt Rollespill siden jeg var 9 og jeg elsker Oblivion.

Også har jeg hørt at Oblivion bare er moro hvis du spiller med Mods, bare tull.

Oblivion er moro både med og uten mods.

Så det så

7759494[/snapback]

Og nå er du 12?

Du sier at vi skal slutte å snakke dritt om Oblivion, mens du selv snakker dritt om Morrowind.

Ta deg ei bolle.

Skrevet

7759494[/snapback]

Og nå er du 12?

Du sier at vi skal slutte å snakke dritt om Oblivion, mens du selv snakker dritt om Morrowind.

Ta deg ei bolle.

7989711[/snapback]

Du har et poeng der skulle nok formulert meg litt annerledes....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...