Gå til innhold

dine meninger om hvilke proteinbar jeg skal velge


Anbefalte innlegg

hallo, har en dagen kjøpte jeg proteinbarer, en av hver sort. begge er sjokolade men innholda er annerledes

 

den første: heter powerbar er laget av nestle og er 55g, inneholder per 100g, 328kcal - 30,4g protein - 31,9g karbphydrater - 7,4g fett - 8,9g fiber

 

den andre: heter proteinbar er laget av maximize og er 35g, inneholder per 100g, 408,2kcal - 28,03g protein - 53,61g karbohydrater - 9,20g fett

 

den førse koster 25,- og den andre koster 15,-

 

hvilken burde jeg kjøpt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Ingen! Du kunne kjøpt en pakke havregryn for 7-8 kr. Da hadde du fått mye mer for pengene.

 

Den ene veier 55g og har 30,4g protein pr. 100 = ca. 15g pr. 55g.

 

Den andre veier 35g og har 28g protein pr. 100 = ca. 10g protein per 35g.

 

Ikke særlig mye for pengene med andre ord ...

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Maxim's banan proteinbar med sjokoladetrekk :love:

 

 

Namnam!

7757735[/snapback]

Maximbarene er vel ikke proteinbarer, men måltidserstattere som passer perfekt når du er ute og sykler, går på ski etc.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Link

 

27% protein er vel ikke like konsentrert som i daffylaffy sine med over 50% i hver. Totalt sett er vel mengden proteiner siden Maximbarene antakeligvis veier mer enn de proteinbarene som ble nevnt i første post.

 

*skrivefeil

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg spiser havregryn 2 ganger om dagen , 5 dager i uken. Er det "farlig" eller bare dumt? Eller er det bra?

7758115[/snapback]

Det er bare bra :thumbup:, eneste negative er at sjansen for at du blir lei er ganske stor.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Sant. Du får enorme mengder energi av havregryn. Jeg har målt det med blodsukkerapparat. 2 Skåler er nesten dødelig hvis du er diabetiker, for å illustrere hvor mye energi som er i det. Jeg ville holdt meg til et lavkarbobrød på kvelden, og helst ikke etter kl 21.

 

EDIT: Spis gjerne havregryna på morgenen og formiddagen (etter trening) men vil som sagt ikke anbefale det på kvelden.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Litt OT, men et bra kveldsmattips er tunfiskbokser. Koster ingenting, inneholder nesten bare proteiner og holder deg god og mett til du sovner og vel så det.

7758165[/snapback]

 

Sant nok, men det er ikke mye mat man går like fort lei av som tunfisk. Går an å variere noe dog

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Skal love deg at man går fortere lei av de tørre sjokoladebarene stappet fulle med proteiner og karbs.

 

Do it natural!

7758834[/snapback]

Det skal jeg love deg at jeg ikke hadde blitt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...