Gå til innhold

AMD Athlon 64x2 4600+ = Klokkevennlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen som med sikkerhet kan svare på det spørsmålet. For mange usikkerhetsmomenter. Eksempelvis så er det gjerne forskjellige batcher CPUr som klokker forskjellig (sortert i uke osv)

Er også avhengig av resten av HWn din og hvordan HWn fungerer sammen.

 

Tror det beste svaret er bare å prøve seg frem. Du har da en god luftkjøler så det burde hjelpe.

 

Litt av spenningen med OC er da å se hvor langt en klarer å tyne HWn, da det ikke finnes noen fasit.

Lenke til kommentar
Ingen som med sikkerhet kan svare på det spørsmålet. For mange usikkerhetsmomenter. Eksempelvis så er det gjerne forskjellige batcher CPUr som klokker forskjellig (sortert i uke osv)

Er også avhengig av resten av HWn din og hvordan HWn fungerer sammen.

 

Tror det beste svaret er bare å prøve seg frem. Du har da en god luftkjøler så det burde hjelpe.

 

Litt av spenningen med OC er da å se hvor langt en klarer å tyne HWn, da det ikke finnes noen fasit.

7755907[/snapback]

 

 

hmm, :hmm: har aldri prøvd meg noe særlig på oc, brannt min amd athlon 1,333ghz for maaange år siden

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Noe feil med denne klokkingen?

7950397[/snapback]

vcore er lavere enn standar som er 1,35 - 1,43 eller noe, du kan fint sette den til

1,5v.. hva er tempen på cpuen din?.. også børr du sette ned hyperfrekrensen fra x5 som den er på nå til x4 da vil det bli mer stabilt og du kan mest sansynelig klokke en god del lengere.. jeg kjører min 100% stabilt på 2,96ghz (247 X 12)

Lenke til kommentar
Temperaturen på cpu ligger på 38 grader idle med vifta som fulgte med prosesoren..  skal prøve det du sier, men sette ned fra x5 til x4? hvor, hva?

7950644[/snapback]

let i biosen etter noe som heter HT (HyperTransport) Multiplayer den pleier å ligge sammen med minne-instilingene.. alternativene du kan velge er: x1, x2, x3 ,x4, x5 velg da x4 ;) . om du vil prøve å klokke enda mere ettehvert kan du sette denne til x3 og når du får det stabilt kan du prøve å sette den opp til x4 igjen, bare husk at FBS en må ikke overstige 1000 når du ganger den med HT multiplayeren..

nå har du FSB på 210 og HTmultiplayer på 5, og når du ganger sammen de får du 1050.. du skjønner tegninga ;)

 

du må nokk sette minnefrekrensen ned et hakk også hos deg er den vell på 333mhz som standar sett den også ned et hakk, den vil automatisk stige når du overklokker cpu'en(øker fsb)

 

om du vil overklokke den noe særlig over 2,8 ghz, må du endre på timinga på minne, noe jeg ikke orker å forklare her nå, men det er mange gode guider ute :thumbup:

Endret av antilope118
Lenke til kommentar

Manchester klokker vel gjennomsnittlig bedre, men skal du ha de STORE klokkerne må du finne en LCBIE toledo, evt LCBBE eller CCBIE 0608BPMW (den siste står og rusler på 2.9GHz stock volt med en ripete CNPS9500, tett oppunder 60C med dual Prime95^^)

 

Ser du CCBWE holder du deg langt unna.

 

LCBBE og CCBIE 3800+ er sjeldne saker, btw. Bare sett EN LCBBE før (og den kommer snart i posten håper jeg, sendt fra tyskland) Tviler også på at du finner høyere enn 4200+ med Toledo.

 

Opteron fra 2006 er nærmest alltid bra til overklokking (i større grad enn de fleste X2-ene hvertfall, med unntak av de jeg allerede har nevnt)

Lenke til kommentar
Noe feil med denne klokkingen?

7950397[/snapback]

 

I tillegg til å senke HTT bør du kansje også tenke på å sette ned minnet hvis det ikke er glad i klokking. Dette fører også til økst systemstabilitet.

 

Ang. klokking av X2 4600+ så har jeg ikke noen spesiell erfaring om hvordan denne cpu'n klokker. Men jeg har fått inntrykk at av det er Toledo kjernen som klokker best. Dette merker jeg selv med min X2 4200+ Toledo, der jeg kjører 2,8-2,9ghz stabilt 24/7 og har en maksklokk på rundt 3,2ghz (har ikke testet absolutt maks enda, men skal gjøre det også). Andre ser jeg ofte ikke klarer mer enn 2,7ghz på denne og da er det helelr ikke en stabil 24/7 klokk. Så gå for en toledokjerne av 4600+ så kan du rekne med rundt en 3ghz+- klokk, alt avhengig av annet hw og litt avhengig av cpu'n.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Min 4600+ kjører stabilt på 2,64 GHz, høyere så laster ikke windows, men kan ha med hovedkortet å gjøre da. Prøver jeg å øke vcore, så kommer den knapt inn i biosen. :ermm: Tror ikke jeg har det beste hovedkortet på markedet akkurat da. :blush:

Endret av Lefse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...