Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny HD!


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg ny HD på onsdag, formaterte og alt gikk fint helt til jeg skulle dra noe over til den.... da frøs plutselig hele pc'en seg og jeg måtte restarte...

 

Da kom det opp at jeg måtte sette inn systemdisk og starte på nytt. Var en stund siden sist formatering så det gjorde ingen ting ;) men når jeg prøver og formatere HD nå så kommer den til ca 15% før det begynner og "klikke" litt i den før pc'en fryser! :hmm:

 

HD: https://prisguiden.no/product.php?productId=44537

 

Noen tips?

Hva er feil?

 

 

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk inn på diskbehandling i windows ja...

 

 

Specs:

 

CPU AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 4600+

 

Graphics card Nvidia Geforce 7800 GTX

 

Hard Drives Western 200gb

 

Hiper 580W

 

2024MB minne.

 

 

Gamle hardisken? den gamle er fungerer jo utmerket :S

Har installert windows og har oprettet en partisjon på den, ingen problemer...

 

Den nye derimot....

Lenke til kommentar

Cable test failed!

 

Plz check cables!

 

 

Hmmm, når jeg tenker meg om så måtte jeg bytte ut en Sata kabel på den gamle HD fordi den begynte og oppføre seg merkelig. Etter jeg bytta har den funket fint. Og det er den kabelen som skapte problemer på western hd'en jeg bruker på samsungen!

 

Kanskje det bare er den røde sata kablen som er problemet !?!?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde og bytte sata kabel, fikk samme feilen...

 

Så prøvde jeg og bytt port på hovedkorte sånn at samsungen fikk den som western bruker. Da fikk jeg discboot failure! byttet om igjen og alt fungerte... (untatt samsungen da såklart)

 

 

Så min konklusjon er at det er sata portene på hovedkortet det er noe feil med?

 

Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Jeg prøvde og bytte sata kabel, fikk samme feilen...

 

Så prøvde jeg og bytt port på hovedkorte sånn at samsungen fikk den som western bruker. Da fikk jeg discboot failure! byttet om igjen og alt fungerte... (untatt samsungen da såklart)

 

 

Så min konklusjon er at det er sata portene på hovedkortet det er noe feil med?

 

Kan det stemme?

7755672[/snapback]

 

Du har ikke flere SATA-innganger enn to?

 

Det er to konklusjoner.

 

1. Det er noe i veien med disken (Samsungen). Ny HD. Du nevnte blant annet at harddisken lagde klikkelyder. Dette er tegn på at lesehodet er defekt eller skadet.

 

 

2 Det er noe i veien med SATA-kontrolleren. Dette er mer sjelden feil. Du får bootdisk-failure fordi det er naturlig nok ikke noen bootdisk i det hele tatt, når du bytter om på diskene på hovedkortet. Selvom du fikk bootdisk failure, kunne du for eksempel boote med en installasjons-CD og så starte formatering av Samsung-disken via installasjonsprogrammet? Normalt har man flere SATA-kontrollere enn kun 2 på et hovedkort i disse dager. Kan være lurt å undersøke om du har fler.

 

Lykke til.

Endret av nighdark
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg fått tilbake en ny HD fra Komplett men det er jo nesten samme feil på den! Den stopper ikke opp på 15% men når jeg er "ferdig" med og formatere den så kommer det opp at formateringen misslyktes! og pc'en blir fryser i noen sekunder før den begynner og fryse mer. (ender med en restart)

 

Nå skjønner jeg ingen ting?!? her jo en helt ny HD (samme type)

 

 

Jeg har lastet ned denne: http://www.samsung.com/Products/HardDiskDr...ties/shdiag.htm

 

Som Flippo ba meg gjøre men den finner jo ikke hd'en...

 

Jeg har totalt 4 Sata porter på hovedkortet.

 

 

Hva er feil? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...