Gå til innhold

Hyllest til A Song of Ice and Fire


Anbefalte innlegg

Fantasy-serien til George R. R. Martin, A Song of Ice and Fire, er virkelig en spennende serie, med en til tider frustrerende uforutsigbar storyline, fengende personligheter, og dype intriger av slaget man ikke er vant til å finne i fantasy-historier. (Min oppfatning.)

 

I går ble det også kunngjort at HBO har skaffet seg rettighetene til å lage tv-serie av bøkene, en sesong for hver bok. :w00t: Skulle ønske jeg hadde en saying på hvem som fikk rollene...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er satt i en verden der det en gang fantes drager, men den siste døde for ~150 år siden. Etter det ble vintrene (som kan vare i en mannsalder) kaldere og hardere, og somrene (som kan vare like lenge) kjøligere.

 

Størsteparten av handlingen er satt til et kontinent, Westeros, som minner litt om middelalder-Europa, med føydalsamfunn. Bøkene satser mer på storpolitikk og intriger enn slag, og kan minne litt om "Rome" i stilen. Det er mange fantastiske svik og forræderier i disse bøkene, og du vet aldri hvem som kommer til å overleve.

 

En av de få referansene til rosa i bøkene er våpenskjoldet til hus Bolton, som er en rosa - altså flådd - mann. (I gamle dager hadde Bolton-familien et rom i borgen sin der de tok vare på skinnet av sine flådde fiender, men alle vet at de tider er forbi, ikke sant?)

Lenke til kommentar
I går ble det også kunngjort at HBO har skaffet seg rettighetene til å lage tv-serie av bøkene, en sesong for hver bok.  :w00t:  Skulle ønske jeg hadde en saying på hvem som fikk rollene...

7749814[/snapback]

 

Dette er jo helt vilt! Min yndlings fantasyserie skal filmatiseres av min yndlings tv-kanal! :dribble:

Lenke til kommentar
Detter er stort ja. Har ikke lest A Song of Ice and Fire enda, men HBO har enda til gode å lage en dårlig serie, med serier som Sopranos, Oz, Six Feet Under, Carnivale, Rome, Band of Brothers og Autospy på porteføljen, tror jeg de klarer å gjøre en god jobb.

7818555[/snapback]

Du må ikke glemme "Deadwood" når du snakker om genialiteten til HBO. Og ja: les bøkene. Den første koster ~60 kroner på play.com. Gratis frakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Leste ferdig bok 3 for noen dager siden og skal til byen i dag å kjøpe nr. 4. (De bør ikke være utsolgt!)

 

Siste delen av bok 3 var ganske syk. :green: Jævlig bra serie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...