Gå til innhold

Rimelig Pentax telezoom


Anbefalte innlegg

Hei. Som nybakt eier av k10d trenger jeg litt raskt påfyll av en telezoom. Jeg skal ikke legge så mye penger i denne (enda), det er mest for å ha noe å kunne bruke inntil videre. Jeg har ingen spesielle behov annet enn å ha mulighet til å fange ting på avstand.

 

To alternativer:

Pentax SMC DA 50-200mm f4-5.6

og Pentax FA J 75-300mm f4.5-5.8

 

Begge koster ca 1500,- 50-200 vil eventuelt kjøpes i Samsung-branding da den koster en tusenlapp mindre. Noen som har prøvd disse to? Vet at det vanker mye lovord om 50-200, men hvordan er den andre? Hvordan er de å bruke rent bortsett fra rene specs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Som nybakt eier av k10d trenger jeg litt raskt påfyll av en telezoom. Jeg skal ikke legge så mye penger i denne (enda), det er mest for å ha noe å kunne bruke inntil videre. Jeg har ingen spesielle behov annet enn å ha mulighet til å fange ting på avstand.

 

To alternativer:

Pentax SMC DA 50-200mm f4-5.6

og Pentax FA J 75-300mm f4.5-5.8

 

Begge koster ca 1500,- 50-200 vil eventuelt kjøpes i Samsung-branding da den koster en tusenlapp mindre. Noen som har prøvd disse to? Vet at det vanker mye lovord om 50-200, men hvordan er den andre? Hvordan er de å bruke rent bortsett fra rene specs?

7749289[/snapback]

Jeg har ikke førstehåndskjennskap til noen av disse objektivene, men det lengste alternativet har dårlig rykte. Spesielt fra 200-300mm. Byggekvaliteten er heller ikke den beste. DA 50-200mm har tvert i mot et godt rykte, så godt at jeg akter å kjøpe den sammen med kamera når jeg kjøper K10.

 

Mvh Tim

 

Edit: DA 50-200 er i tillegg mye mer kompakt, ca tre cm kortere og 100 g lettere.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...