Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med windows installasjon


Anbefalte innlegg

Hei, i går når jeg satt på maskinen startet den plutselig på nytt av en eller annen grunn. Når den nå startet fikk jeg den koselige NTLTD mangler feilen, så da var det jo bare å reinstallere XP da :(

 

Når jeg installerer XP og velger min 20GB partisjonen på min 160 GB HD hopper den helt plutselig til hele 200GB harddisken min når den formatterer :S Den klarer ikke å legge seg inn på 160 GB i det hele tatt, jeg kan nå opprette partisjoner, men trykker jeg ENTER for å installere på en av partisjonene på 160 GB (også nylagde i installasjonsprogramet) får jeg ikke gå videre.

 

Velger jeg å installere på 200GB får jeg denne koselige beskjeden på skjermen etter omstarten når den har formattert harddisken og lagt inn innstallasjonsfilene:

 

windows kan ikke starte på grunn av en harddisk konfigurasjonsfeil.

kan ikke lese fra den valgte oppstartsdisketten. kontroller oppstartbanen og ddisketten.

se windows dokumentasjon om maskinvarekonfigrusasjon av disker og i brukerhåndbøkene til maskinvaren for ytteligere informasjon

 

Begge er IDE harddisker.

 

Noen som har noen tips?

Endret av 2b@d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jaja, for morro skyld så prøvde jeg i dag å legge inn Vista, det funka uten problem å legge inn på 160 GB disken :D

 

Prøvde da igjen å legge inn XP, men neida :no:

 

Jaja, nå funker maskinen iallefall, men hvis noen har noen tips til hvorfor det ikke funker med XP så tar jeg gjerne imot det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...