Gå til innhold

Forslag til kjøler for X1950XT


Anbefalte innlegg

Jeg har et Saphire X1950XT kort i maskinen. Det fungerer fint, men jeg synes det bråker litt mye. (Selv om det er litt morsomt å høre vifta gire opp når det blir litt heftig action i f.eks. Oblivion. :) )

Tenkte jeg skulle sette en ny vifte/kjøler på kortet som kjøler godt og som er nesten helt stille! Hva bør jeg kjøpe? (Og gjerne hvorfor også!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et Saphire x1900xt som jeg bytta kjøler på , og jeg kan trygt si at Zallman vf900-cu er en kjøler jeg kan anbefale. Var en lett og grei instalasjon, siden dette var mitt første bytte av kjøler, ingen problemer what so eva. Har også på full klokk i ATI-tool og tempen er da 38/40 grader idle.

 

Denne kjøleren er også en av de beste, erfaringer og tester osv.

 

er bare å kjøre på :cool:

 

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=43126

Lenke til kommentar
Har et Saphire x1900xt som jeg bytta kjøler på , og jeg kan trygt si at Zallman vf900-cu er en kjøler jeg kan anbefale. Var en lett og grei instalasjon, siden dette var mitt første bytte av kjøler, ingen problemer what so eva. Har også på full klokk i ATI-tool og tempen er da 38/40 grader idle.

 

Denne kjøleren er også en av de beste, erfaringer og tester osv.

 

er bare å kjøre på  :cool:

 

 

https://prisguiden.no/product.php?productId=43126

7747905[/snapback]

 

 

Takk for rådet!

Da er den bestilt. Gruer meg bare til å ta av den gamle kjøleren. Synes altid det er problematisk på fabrikkmonterte vifter hvor det gjerne er smurt på masse guff/termal pad som limer den gamle kjøleren fast. (Dette er erfaring fra CPU vifter...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...