Gå til innhold

Real-time beskyttelse - er det nødvendig?


Anbefalte innlegg

Jeg sitter her å funderer på om det som ofte kommer som tilleggsfunksjon i avanserte spyware program: "Real-time protection," virkelig er nødvendig, eller om det holder å scanne regelmessig med ulike antispywareprogram?

 

Jeg har lett nokså lenge rundt på nettet, spesiellt på hw.no, men finner ikke noe om at de anbefaler realtime-beskyttelse. Jeg tenker da at det tydeligvis ikke er nødvendig, men når omtrent alle antispywareprogram som ikke er gratis, f.eks. AVG Antispyware, PCTools sin SpywareDoctor, Ad-Aware Proffesional, eller Spycleaner Gold har denne funksjonen, og som oftest anbefaler det under innstallasjon eller lignende, begynner jeg å lure litt.

 

Så, hva mener de mer datakyndige om realtime-beskyttelse? Er det nødvendig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for raske svar!

 

Tror dere det da vil holde med AVG og ZoneAlarm kjørende?

 

 

Lastet ned SpywareGuard, som tydeligvis likte å jobbe sammen med SpywareBlaster, men her var siste update etter programmet snart fire år gammel.. Har også lastet ned SpywareBlaster som du sa Norbat, men så lite Real-time beskyttelse der, men den hadde mye beskyttelse mot tracking cookies og slikt. Men, hjelper det viss den ikke kjører - fant den ikke stående på under oppgavebehandling uten ved å kjøre .exe-filen. Kan hende den ikke trenger å kjøre for å beskytte mot disse sidene?

Lenke til kommentar

Ok, nå vart jeg klokere =)

 

Skal vurdere å betale den lille slanten. Ville da bli AVG Antispyware sin.

 

Takk for hjelpen :)

 

Du har jo også Windows Defender.

 

Sant det - prøvde det for en tid siden, men det fant aldri noe, verken ved scan, eller ved real-time beskyttelsen, selv om andre program fant en skokk av spyware. Fikk derfor en følelse av at den var der bare for å drage ressurser.

Endret av gardover
Lenke til kommentar
Sant det - prøvde det, men det fant aldri noe, verken ved scan, eller ved real-time beskyttelsen, selv om andre program fant en skokk av spyware. Fikk derfor en følelse av at den var der bare for å drage ressurser.

7750198[/snapback]

 

Akkurat det samme her og, følte at den aldri fant noe, mens spyware doctor fant 20-30filer, fant windows greia kansje 1 eller ingenting.

Lenke til kommentar

SpywareDoctor 4 sin trial versjon har forresten Real-time beskyttelsen kjørende. Mens den som vanlig ikke fjerner noe etter vanlig søk. Kanskje en mulighet kan være å ha Spyware doctor sin gode realtime funksjon kjørende, mens andre gratisprogram kan ta seg av scanningen?

-------------------

"Note: This time-unlimited trial version does not remove existing threats during scans, but real-time detection and removal of incoming threats is enabled."

Spyware Doctor 4 under download.com

------------------

Endret av gardover
Lenke til kommentar

Litt utenom topic, kanskje, men er det noen gode pakker som har både firewall og spyware? Eventuelt begge deler pluss antivirus. Er godt fornøyd med kaspersky internet security som i og for seg stopper alt som prøver å installeres/kjøres, men tracking cookies o.l tar den jo ikke.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Litt utenom topic, kanskje, men er det noen gode pakker som har både firewall og spyware? Eventuelt begge deler pluss antivirus. Er godt fornøyd med kaspersky internet security som i og for seg stopper alt som prøver å installeres/kjøres, men tracking cookies o.l tar den jo ikke.

7750896[/snapback]

 

http://www.zonelabs.com/store/content/cata...ctry=US&lang=en

 

Der er en pakke med Zonelabs produkter. Den inneholder, brannmur, AntiSpyware og Antivirus ++

 

Koster penger da, men det må man jo forvente.

Lenke til kommentar

Synes ZoneAlarm er noe skit. Før var den bra, men prøvde internet security-pakken rett før jul, og flere av instillingene 'virket' rett og slett ikke. Mye som ikke kom seg på nett, uansett hvor mange unntak og regler jeg satte opp. Det var yndlingsfirewallen min tidligere, men nå liker jeg den ikke i det hele tatt.

 

La inne Spyware Terminator nå, og satser på at den gjør biffen sammen med Kaspersky uten at de trekker for mye minne. Det burde ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Har brukt Real-time beskyttelsen til Spyware Doctor en stund nå, og den har allerede funnet flere threats, som den vil ha vekk, noe den ikke gjør før man registrer...

 

Prøvde uansett å ta en full scann med Windows Defender som fant 3 spyware. Deretter tok jeg en scann med AVG Anti-Syware, og fant (32 objekt, hvorav) 4 spyware såvidt jeg forstod det, Ad-Aware SE som fant 2 og til slutt med spyware terminator, som fant 2. Så det kan hende at Windows Defender har blitt bedre. Tror uansett at real-time er lite vits i, som Brian_N sa, viss man scanner bra ofte.

 

Zone-Alarm har jeg alltid brukt, bruker den nå, og kommer nok alltid til å bruke den. :) Regner forreste med den beskytter litt mot farlige spyware, den også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Litt utenom topic, kanskje, men er det noen gode pakker som har både firewall og spyware? Eventuelt begge deler pluss antivirus. Er godt fornøyd med kaspersky internet security som i og for seg stopper alt som prøver å installeres/kjøres, men tracking cookies o.l tar den jo ikke.

7750896[/snapback]

 

Brannmur og spyware? there can be only one: Outpost firewall pro :innocent: den har reddet livet mitt mange ganger, og jeg stoler 100% på den.. kjører Avg pro ved siden av som anti-virus.. kapersky er også et glimrende valg som aniti virus ved siden av Outpost.

 

Zonealarm sin internet security er også et førsteklasses produkt, men har erfart at det ikke akkurat er helt fritt for bugs.. dvs at på 4/5 maskiner vil det kjøre tilsynelatende feilfritt, mens på den femte må man kanskje legge inn endel innsats og hodebry for å få det til å fungere 100% (ikke sikkert man får det til da heller, hehe)

 

andre personlige erfaringer må vel være at outpost sin kundeservice og brukermasse er toppers, mens zonealarm sin er det stikk motsatte..

 

har kjøpt endel lisenser til diverse spyware, brannmur, antivirus osv de siste åra, (NEI, jeg stoler ikke på gratis sikkerhet, ingenting er gratis.. og JA, jeg er paranoid..lol) og kan vel konkludere med at intensjonen har vært å kjøpe en "pakke" med flere lisenser for å kjøre likt på alle maskinene i huset, men har funnet ut at så å si ingen produkt fungerer like prikkfritt på alle maskinoppsett.. så nå har jeg endel lisenser til overs kan man vel si.. lol :hmm: de fleste har såkalte trials du kan laste ned å kjøre før du kjøper, så det må vel bli mitt siste tips, for å være sikker på å ikke betale for noe som ikke virker på DITT oppsett. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...