Gå til innhold

Nytt gratis fotokurs


Anbefalte innlegg

Jeg er litt skeptisk til at folk uten fotokompetanse skal holde kurs i foto, pluss at jeg synes hele forretningsideen minner stygt om en del andre tvilsomme gesjefter. Dog, det kan jo tenkes at alt er i orden her.

7742180[/snapback]

 

Siden nivået på kurset er satt så lavt, skal det veldig lite kompetanse til for å kunne holde ett selv. Man går igjennom et ferdig kursopplegg, som kun består av gode tips og triks om kamera og fotografering. Kurset har bl a blitt veldig godt mottatt av pensjonister, som nå er blitt en av de mest aktive gruppene på fotografering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ikke det som er poenget her nei. Dette skal bli en folkeopplysning for alle, når det gjelder digital foto. Nybegynnere har før dette ikke hatt noe sted å få hjelp til disse basis-tingene. Butikkene hjelper dem ikke, og de fotokurs som går, er avanserte kurs.

7742061[/snapback]

 

 

Vel det finnes diverse fotoklubber i Norges land, og der får du svar på alt du lurer på i tilfelle :)

For min del er det Asker & Bærum Fotoklubb (www.abfotoklubb.no)

 

Andreas

Lenke til kommentar

 

Ikke det som er poenget her nei. Dette skal bli en folkeopplysning for alle, når det gjelder digital foto. Nybegynnere har før dette ikke hatt noe sted å få hjelp til disse basis-tingene. Butikkene hjelper dem ikke, og de fotokurs som går, er avanserte kurs.

7742061[/snapback]

 

 

Joda, nybegynnere har allerede tilgang til denne type kurs. Flere av de store fotokjedene har et tilsvarende tilbud, deriblant FotoKnudsen som jeg deltok på kurs hos en gang. Mest av interesse for hva et slikt kurs kunne tilby, og det var i aller høyste grad rettet mot den absolutte nybegynner.

 

Men det betyr jo ikke at det ikke er plass til flere med denne type tjeneste...

 

 

Roger

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

"Terms & Conditions" sjekk følgende formulering:

 

"Copyrights:

License to Photomax: As a condition to your Membership, you hereby grant Photomax a perpetual, universal, nonexclusive right to copy, display, modify, transmit, make derivative works of and distribute any Content transmitted or provided to the Service by you, solely for the purpose of providing the Service."

 

Jeg har forøvrig også vært på instruktørkurs, og for meg blir dette konseptet litt for mye pyramide aktig...

Lenke til kommentar
"Copyrights:

License to Photomax: As a condition to your Membership, you hereby grant Photomax a perpetual, universal, nonexclusive right to copy, display, modify, transmit, make derivative works of and distribute any Content transmitted or provided to the Service by you, solely for the purpose of providing the Service."

7862652[/snapback]

 

Dette er jo tvilsomt så det holder! Aldri i livet om jeg hadde gått med på noe slikt! Over mitt maltrakterte lik!

Lenke til kommentar
Snakenor: Altså ikke noe spess problem for en vanlig bruker, men en som planlegger å tjene penger på bildene bør vel holde seg borte... Og ikke last opp hjemmepr0nen

7886233[/snapback]

 

Herregud,... dette er jo helt syke betingelser..

Ingen er vell interessert i dette.

Og hva i all verden er det de skal med alle rettigheter til mine og dine bilder?

 

ALDRI i verden.

Lenke til kommentar

 

Prismessig og kvalitetsmessig er det få (om noen) som kan matche deres leverandør.

 

Blindtester og artikler mottas nok med åpne armer :)

 

 

7741622[/snapback]

 

Prismessig skal jeg ikke uttale meg om, men kvaliteten.... :nei: Har et fotoalbum fra Photomax, og kan bare konstatere at kvaliteten er begredelig! Fikk albumet i gave, dvs at det er jeg som har tatt bildene (og de var ganske bra), og andre ordnet med albumet.

Bildene er grumsete og grove, helt forskjellig fra orginalene. Jeg får bedre kvalitet om jeg printer ut på kopipapir.... :no:

Lenke til kommentar
Det finnes ikke gratis lunsj.

7861545[/snapback]

 

Inntil en reportasje fra akam.no må jeg imitere Posten sin reklame... Nja.... Skeptisk...

 

Hehe, søkte funker ikke på "finn nærmeste kursleder +- inntastet tall"

 

Ingen i Oslo m.a.o?

 

Edit: engasjementet til han på den lydfila var jo virkelig til å ta og føle på.. :nei:

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

For det første, snodig at driverne av dette forum tillater snikreklame slik starteren av denn tråden har gjort.

For det andre. Det er viktig å holde hodet kalt og tunga rett i munnen når ordet GRATIS kommer frem. Som min gamle bestemor sa en gang; "når det kommer noe gratis seilende på ei fjøl, er det som regel fjøla som er interessant". Så til hovedpoenget. Tigeren77 må være opphavsmennesket bak den snikreklamerte nettsiden. I så fall vil det være av stor interesse å få vite hvorfor nettsiden ikke inneholder en eneste tøddel om hvem som står bak. Det er jo da opplagt at ingen tør å stå frem og vedkjenne seg dette gratistilbudet. I seg selv er det nok til å få alle alarmklokker til å ringe. Men ved å sjekke hvem som eier domenet, viser det seg å være et firma med et kvinnenavn ****Trading AS. Trading er jo handel. Gratis har aldri vært handel. Og hemmelighetskremmeriet må jo ha en åpenbar årsak, sannsynligvis at det skal være vanskelig å finne bakmenneskene når man oppdager hvor helsikens gratis det er.

Vel, jeg har vært på et slikt såkalt kurs. Om jeg aldri hadde tatt i et kamera før jeg kom dit, så hadde jeg heller ikke blitt noe klokere underveis. Hele poenget er å lokke deg inn for å gi deg 4 minutter med svadablada. Deretter en god del om hvordan bruke en "noldus" Amerikansk lagringstjeneste med avlegs produkter til overpriser. Jada, noe var ikke så værst. Men sakene er nettbasert over en lest som gikk ut på dato for minst 4 år siden. Det gratis fotokurset er et skalkeskjul for hovedpoenget til den US baserte greia; nemlig å verve inn instruktører eller distributører som betaler overpris for en hompetitten startpakke, med stjerner i sikte og Keops pyramider i bakgrunnen. Antar at tiger77 er personen med fornavnet som begynner på T. Er du hunntigeren så er du navngiver til ****Trading AS. Er du hanntiger så, ja så burde du vite bedre enn å starte en diskutråd her. Kan bare si en ting til alle som lar seg lokke av gratiskursene, nemlig GOD BEDRING.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...