Gå til innhold

level 69 mage etter 24 timer!


Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk aldri spilt WoW:) Når jeg først leste overskriften så tenkte jeg: "Hæ? Allerede?!". Når jeg så har lest tråden her og på det andre forumet så ser jeg jo at det ikke er en person som har gjort dette, men et party som gir all xp til en character. De utnytter jo bare en mulighet som ikke burde vært der i utgangspunktet. Synd at Blizzard ødelegger rollespillsjangeren på denne måten. Hadde XP blitt fordelt gjevnt i gruppa så hadde man sluppet slike problemer. Arti å se at noen har klart å få WoWere til å tilte:D

7749192[/snapback]

Han var ikke i gruppen, han "tagget" mobsene slik at han får killet(han får xp og loot) deretter drepte gruppen mobsene.

7749314[/snapback]

 

 

Hvordan det ble gjort er vel egentlig ikke poenget, poenget mitt var bare at denne muligheten burde vært tatt bort. Den som dreper monsteret er den som fortjener XP, ikke en som tilfeldigvis har tagga et monster.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125
Hvordan det ble gjort er vel egentlig ikke poenget, poenget mitt var bare at denne muligheten burde vært tatt bort. Den som dreper monsteret er den som fortjener XP, ikke en som tilfeldigvis har tagga et monster.

7754658[/snapback]

Det er ikke så enkelt å bare "ta bort" dette, fordi det også fungerer som beskyttelse mot creepstealing. Dvs. at dersom du begynner å angripe noe stort og sterkt på level 15 og det kommer en level 30 og gjør mer skade (og dermed får reward for å ha drept dyret), så har du slitt en god del uten grunn. Dette er nok det beste av to onder!

Lenke til kommentar

Om det skulle være slik at den som dreper et monster, da det er tagget av en annen spiller fikk xp og loot ville det blitt mye urettferdighet.

Da kunne jo hvem som helst bare stå å vente, og slenge inn et kraftig angrep rett før monstret døde. Den som hadde gjort hele jobben mista alt.

Synes systemet er bra som det er.

 

Dem som har hjelpet denne spilleren til å bli lvl 70 har jo gjort det av fri vilje, et guild prosjekt.

Slik power lvl av en spiller med så mange involvert er jo ikke noe som skjer hver dag. Ingen vil jo miste sin xp for å dra noen opp i lvl, uten å få noe ut av det selv til vanlig.

Lenke til kommentar
Hvordan det ble gjort er vel egentlig ikke poenget, poenget mitt var bare at denne muligheten burde vært tatt bort. Den som dreper monsteret er den som fortjener XP, ikke en som tilfeldigvis har tagga et monster.

7754658[/snapback]

Det er ikke så enkelt å bare "ta bort" dette, fordi det også fungerer som beskyttelse mot creepstealing. Dvs. at dersom du begynner å angripe noe stort og sterkt på level 15 og det kommer en level 30 og gjør mer skade (og dermed får reward for å ha drept dyret), så har du slitt en god del uten grunn. Dette er nok det beste av to onder!

7754662[/snapback]

 

 

Det beste hadde vel vært om man kunne tagge det slik at andre ikke kunne angripe den mobben i en periode. Det må selvfølgelig være en tidsbegrensning slik at folk ikke bare kan tagge alle mobber og la dem være tagga bare for å irritere. Det kunne ganske enkelt vært sånn at du ikke klarer å angripe et allerede tagga monster. La oss si at hver spiller kun kan tagge en mobb og at denne kun er tagga i f.eks 10 minutter og at denne mobben er utilgjengelig for andre i den perioden.

 

Edit: Eller man kunne gitt XP til hver treff isteden for for fullført kill. Eller lagt XP i en pool som du mottar ved kill. Slik at om en mobb har 5000 hp og gir 500 xp, så får du en xp i poolen for hver 10 hp du tar. Hvis du dreper mobben så får du utbetalt xp, hvis noen andre dreper den så får du den xp du hadde i poolen.

Endret av Quayle
Lenke til kommentar
Edit: Eller man kunne gitt XP til hver treff isteden for for fullført kill. Eller lagt XP i en pool som du mottar ved kill. Slik at om en mobb har 5000 hp og gir 500 xp, så får du en xp i poolen for hver 10 hp du tar. Hvis du dreper mobben så får du utbetalt xp, hvis noen andre dreper den så får du den xp du hadde i poolen.

7755923[/snapback]

Det kunne jo ha fungert, hvis det ikke hadde vært for det faktum at det i grupper er vanlig at det er i hvert fall er en spiller som fokuserer mest på å holde de andre i livet med hjelp av helbredelsesevner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125

De forslaga dine er jo greie nok Quayle, men med fare for å høres veldig elitist ut så bør du ha spilt litt wow for å skjønne at de ikke fungerer i det spillet. Som nevnt over fins det healere, noe som tar livet av det ene forslaget.

 

Det andre forslaget ditt tar livet av all form for hjelp man kan gi som noe annet enn healer. Du kan ikke drepe en creep for å redde en stakkar, for eksempel. Man slipper kanskje å miste creeps til andre, men det kommer til å fungere litt dårlig i praksis

 

Det systemet som fins nå fungerer mer enn bra nok! Det at de utnyttet det for å powerlevle en enkelt fyr er jo ikke noe stort problem, tenk på alt arbeidet de har lagt i dette uten å få noe for det, det skjer bare et fåtall ganger :)

Lenke til kommentar
De forslaga dine er jo greie nok Quayle, men med fare for å høres veldig elitist ut så bør du ha spilt litt wow for å skjønne at de ikke fungerer i det spillet. Som nevnt over fins det healere, noe som tar livet av det ene forslaget.

 

Det andre forslaget ditt tar livet av all form for hjelp man kan gi som noe annet enn healer. Du kan ikke drepe en creep for å redde en stakkar, for eksempel. Man slipper kanskje å miste creeps til andre, men det kommer til å fungere litt dårlig i praksis

 

Det systemet som fins nå fungerer mer enn bra nok! Det at de utnyttet det for å powerlevle en enkelt fyr er jo ikke noe stort problem, tenk på alt arbeidet de har lagt i dette uten å få noe for det, det skjer bare et fåtall ganger  :)

7756890[/snapback]

 

 

Vel, hvis man er i et party så deler man XP likt på alle medlemmene (prosentvis etter hvilken lvl de er, en lav level vil få mindre XP enn den med høy level), jeg tenkte på en måte å hindre andre i å komme å ta siste treffen på en mobb. Jeg har spilt online rollespill siden 1996 så jeg tror nok jeg har en viss peiling på hvordan slikt kan løses. Jeg har sett noen dusin løsninger på slike ting, flere gode, andre dårlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...