Gå til innhold

Er dette HD spiller?


Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg fikk nettopp en spilller av bestefar. Står ikke HD noe sted på den, men det står oppløsningene 1080p, 720i osv. Er ikke helt sikker på hvilke, da jeg ikke har den foran meg atm.

 

Bakpå er det både composit og hdmi tilkobling. SÅ hva er dette? Kan jeg mer detaljerte specs når jeg kommer hjem. Spiller den vanlige dvd'er i god kvalitet eller hva?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei ! Jeg fikk nettopp en spilller av bestefar. Står ikke HD noe sted på den, men det står oppløsningene 1080p, 720i osv. Er ikke helt sikker på hvilke, da jeg ikke har den foran meg atm.

 

Bakpå er det både composit og hdmi tilkobling. SÅ hva er dette? Kan jeg mer detaljerte specs når jeg kommer hjem. Spiller den vanlige dvd'er i god kvalitet eller hva?

7739195[/snapback]

 

Det er ingen HD spiller slik du skrev i navnet på tråden. Men en DVD spiller som spiller vanlige DVD plater og kan oppskalere (svært forenklet = "forstørre") DVD bildet (som er i 720x576 oppløsning) til enten 1280x720 eller 1920x1080 oppløsning for forhåpentligvis pass bedre og gi bedre bilde på HD Ready TV'er. Men ofte kan kanskje TV'n gjøre den jobben bedre selv da. Så... Hvorvidt den spiller vanlige DVD plater i god kvalitet kommer ann på elektronikken og billed-chip'n inni. Så ut i fra det du skrev er det umulig å vite noe om det uten å vite modellnavn osv... Slike oppskalerende dvd spillere får man for under tusenlappen og oppover til mange, mange tusen. Hvorav de billigere ikke er særlig imponerende, (og da kan man kanskje la TV'n oppskalere i stedet - eller i hvert fall sjekke hvem som gjør jobben best) - men det ser fint ut som spesifikasjon på DVD boks'n uansett.

 

Åkke som - Koble den til med HDMI utgangen hvis du har dette på TV'n din. Og er du fornøyd med bildet så er jo det fasiten! :) Og har du fått den skal du smile og være glad :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...