Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få "muskelpupper"?


figure_02

Anbefalte innlegg

I mangel av et bedre ord, hva/hvordan må man evt. trene for å få slike bryst? Jeg har en ganske bra sixpack men er jo helt flat over der så ser litt dumt ut. Er 16 år, og er kanskje ikke helt ferdig i puberteten, men de popper vel ikke bare plutselig opp?

 

bilde:

 

top04.jpg

 

De så jo egentlig ikke så bra ut da, men bare så dere skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke noen snarvei til en veltrent kropp.

 

Sjekk ut iform.no og søk litt rundt på forumer og nettsier. Der finner du alt du trenger å vite.

 

Hvis det er noe du lurer på, så er det bare å spørre rett ut.

 

Som det ble sagt, tren bryst. Den enkleste og mest basiske tingen du kan gjøre er å bare ta push-ups morgen og kveld, evt. bare kveld eller morgen. 3-4 ganger i uken. Ta så mange du klarer og press deg til å klare dette over tre sett.

 

eks. hvis jeg klarer maks 10 pull-ups, så tar jeg kanskje 3x7. Det er viktig å ikke stoppe med en gang du kjenner det tar på. Prøv å press deg et lite stykke lengre.

 

Det finnes variasjoner på sit-upsene. Du kan f.eks ta med hevede bein.(f.eks beina oppå sengen din). Du kan la knærne ligge på gulvet o.l.

 

Du finner ut av det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Er det bare meg, eller er det noe som kommer med alderen også?

7738698[/snapback]

Du blir vel sterkere med alderen, og klarer å ta flere og flere pushups etter hvert, så f.eks. klarer du 3 når du er 15, og 40 når du er 18, så kommer "man-boobsa" litt fortere når du er 18 :)

Lenke til kommentar
Legg deg på ryggen og løft noen stoler, en skolesekk, ett bord. whatever som er passe tungt. Les feks. på www.treningsforum.no om forskjellige teknikker så du for trent nedre del av brystet, da blir det bra :)

Og husk at kosthold er halve treningen!

7738956[/snapback]

Kan du oppsummere fort et bra kosthold for å få boobies då? :p

Is og sjokoladepudding er dagens næring for meg, men fortsatt i grensa til undervektig mht BMI :hmm:

Lenke til kommentar
Legg deg på ryggen og løft noen stoler, en skolesekk, ett bord. whatever som er passe tungt. Les feks. på www.treningsforum.no om forskjellige teknikker så du for trent nedre del av brystet, da blir det bra :)

Og husk at kosthold er halve treningen!

7738956[/snapback]

Kan du oppsummere fort et bra kosthold for å få boobies då? :p

Is og sjokoladepudding er dagens næring for meg, men fortsatt i grensa til undervektig mht BMI :hmm:

7738987[/snapback]

 

Da børr du abselutt begynne å tenke på å skifte kosthald! altså det er ikkje berre at du er feit når du eter usunn mat, det er også mange andre bivirkninger. så f.eks du blir i dorlig form, kroppen funker ikkje som den skal, du blir lett svolten, lei, trøtt, osv. du veit forskjellen på sunn og usnunn mat håper eg? sjokoladepudding = usnunn - skive med pålegg (brunost, samami osv) = ok mat. viktig me mangen måltider, men ikkje mykje i kvart måltid, ete jamnt og trutt, spessielt viktig er frukost! ta deg ein liten tur innom Treningsforum og sjå under kosthald. håper dette påverket deg litt til å prøve å ete litt sunnare :p

Endret av veitch
Lenke til kommentar
Legg deg på ryggen og løft noen stoler, en skolesekk, ett bord. whatever som er passe tungt. Les feks. på www.treningsforum.no om forskjellige teknikker så du for trent nedre del av brystet, da blir det bra :)

Og husk at kosthold er halve treningen!

7738956[/snapback]

Kan du oppsummere fort et bra kosthold for å få boobies då? :p

Is og sjokoladepudding er dagens næring for meg, men fortsatt i grensa til undervektig mht BMI :hmm:

7738987[/snapback]

 

Da børr du abselutt begynne å tenke på å skifte kosthald! altså det er ikkje berre at du er feit når du eter usunn mat, det er også mange andre bivirkninger. så f.eks du blir i dorlig form, kroppen funker ikkje som den skal, du blir lett svolten, lei, trøtt, osv. du veit forskjellen på sunn og usnunn mat håper eg? sjokoladepudding = usnunn - skive med pålegg (brunost, samami osv) = ok mat. viktig me mangen måltider, men ikkje mykje i kvart måltid, ete jamnt og trutt, spessielt viktig er frukost! ta deg ein liten tur innom Treningsforum og sjå under kosthald. håper dette påverket deg litt til å prøve å ete litt sunnare :p

7739155[/snapback]

Ja, men... Bestemor kommer med forsyninger annenhver dag (sjokopuding+vaniljesaus) for hun vil jeg skal legge på meg (haha).

Til frukost spiser eg havregrynsgrøt, lunsj; 2 ostesmørbrød, middag; masse gulrøtter, poteter og kjøtt, og så må jeg ha dessert da :p Og til kvelds 2-4 skiver.

 

Så får kutte ned litt på desserten da, *tips til trådstarter* :)

Lenke til kommentar

Lag deg havregrøt til frokost, evt. kun sportsgryn, liten dasj med 4korn og noen puffet havre oppi der. Litt syltetøy, eple rosiner og det du liker sammen med melk.

 

Spis ting med mye protein, feks. egg o.l. Ikke så mye brød, men hvis du skal ha brød spiser du grovt fiberrikt brød.

Etter trening spiser du fort to bananer, litt rosiner drikker melk.

Sørg for nok hvile så du ikke blir overtrent

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Pushups funker bare i liten grad. Skal du ha skiekklige boobs bør du begynne å løfte litt benk. Er tyngre reps som bygger volum, hovedsaklig.

7744094[/snapback]

En grei huskeregel er at 1-5reps går på mest på styrke mens 6-12 reps går på volum. Er selvfølgelig ikke noen bestemt terskel, men en liten pekepinn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9
Hva er reps? Og hva er å løfte benk? :/

7744642[/snapback]

Tuller du?

Reps = Repetisjoner.

Benk = Benkpress (se bilde).

BBBenchPress.gif

 

Ole :)

Endret av Slettet-VqMh8ni9
Lenke til kommentar

Du ser jo bildet, gjør du ikke? Sånn virker en benk. Hvis jeg var deg ville jeg gått på et treningsstudio og fått en veiledningstime der. Da viser de deg hvordan alt fungerer og er du heldig hjelper de deg å skrive opp en skisse til et treningsopplegg som passer for deg og dine mål.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...