Gå til innhold

Budsjettskjerm for den blakke...


Cueball

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-28 14:04, skrev Cueball:

Hva betyr det? Er det ikke objektive krav som må tilfredsstilles?


Jo, det er riktig. Å si at standarden er "jalla", blir galt. En annen ting er naturligvis at alle nye skjermer tilfredsstiller TCO99-kravene, hvis de da ikke har "feil" farge.

 

Men jeg tror ærlig talt ikke stråling er noe stort problem på noen skjermer som selges i dag. Og jeg tviler uansett på at det er noen stor forskjell på billige og dyre skjermer i så måte.

Lenke til kommentar

AlexK:

Det er akkurat min oppfatning av saken også. At det derimot er stor forskjell på fargeektehet, skarphet, kontrast o.l. er derimot et faktum (det er lett å se ved direkte sammenligning)

Dette er derimot ikke av avgjørende betydning for min bror, som ikke bruker mer enn omlag 3-5 timer i uka forran dataen, og da hovedsaklig til å se på bilannonser e.l.

Grunnen til at jeg allikevell startet denne tråden er at det uansett er greit å få best kvalitet (bilde, og konstruksjon) for de pengene man tross alt må bruke.

 

Synes faktisk jeg har fått bra hjelp har inne jeg, konstaterer at folk er uenige, men det er viktig å huske på at deres annbefalinger må være ut fra forrutsetningene som er gitt.

Lenke til kommentar

Resultatet ble at en Samtron 96P er bestillt. En flat Hyunday til 2500,- er nok en bedre skjerm, og kanskje mer for penga (spesiellt pga. at den er flat), men budsjettet var så stramt at han/vi valgte Samtronskjermen til 1703,-

Etter at butikken har tatt ekspedisjonsgebyr, og posten sine penger kommer jo omtrent 300 kr i tillegg.

 

Takker for alle gode (og mindre gode) innspill.

Cueball

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det ble ikke Samtronskjermen alikevell. Avbestillte den da den ikke var på lager, og kjøpte Hyundai fra PS data. Har ikke sett skjermen i aksjon selv, men broren min sier han er fornøyd (han har ikke så mye sammenligningsgrunnlag, så jeg kan ikke gå god for det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...