Gå til innhold

Trenger ny LCD gaming skjerm!


xofus

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt feedback på om mitt valg av LCD skjerm blir riktig. Vil ha en skjerm med god oppløsning, samtidig som den har lav ms for høyere hastighet... Spillene jeg holder på med er; CS-S, WOW, NFS Carbon, QUAKE etc.

 

Ønsker ikke å bruke mer enn max 4000,- .

 

 

Har landet på denne:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=41553

 

Setter pris på tilbakemeld og evt andre alternativer.

 

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :)

 

Jeg blir litt i tvil nå etter å ha lest begge bloggene... Hører fra kjente at jeg burde styre unna 19t og helle satse på 20t ++ , men er vel grense for hva jeg kan forvente til prisen jeg ønsker :hmm:

 

Du mener kanskje at jeg for gaming heller burde velge

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311134 ?

 

Har titta innom de andre postene ang skjermer for gaming, men blir ikke videre klok, heller mer forvirret. Jeg antar det mest ideale er skjermer med 1920 i oppløsning, men det har jeg ikke råd til :cry: Tenkte 1600*1200 ville vært et bedre alternativ, men kanskje ikke i mitt tilfelle. Vanskelig å velge ;)

Lenke til kommentar
Jeg skulle gjerne hatt feedback på om mitt valg av LCD skjerm blir riktig. Vil ha en skjerm med god oppløsning, samtidig som den har lav ms for høyere hastighet... Spillene jeg holder på med er; CS-S, WOW, NFS Carbon, QUAKE etc.

 

Ønsker ikke å bruke mer enn max 4000,- .

 

 

Har landet på denne:

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=41553

 

Setter pris på tilbakemeld og evt andre alternativer.

 

Takker for svar :thumbup:

7737373[/snapback]

Den skjermen er et meget klokt valg. Kjøp den, uten tvil :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Og som "Andreasfe" sier, så er 1680*1050 widescreen, noke eg ikkje vi lanbefale til spilling.

 

Hehe, det får vel bli liten tvil etter det svaret :thumbup:

 

Har liksom ikke vært sikker på det med widesreen, men du oppklarte det nå og takker for det :D

 

Gleder meg kjempemye til min samsung kommer i posten. Åhh så godt det skal bli med lcd :dribble:

Lenke til kommentar
De er nokså like, bare på hver sin måte.

 

Og som "Andreasfe" sier, så er 1680*1050 widescreen, noke eg ikkje vi lanbefale til spilling.

 

Så gå for 1600*1200, uten tvil :)

7738853[/snapback]

Nei, for man får jo som kjent en mye bedre opplevelse når man spiller spill på en skjerm med et gammalt og utdatert breddeforhold, fremfor på en widescreen-skjerm som er tilpasset menneskets breddesyn betraktelig bedre.... :ermm:

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
De er nokså like, bare på hver sin måte.

 

Og som "Andreasfe" sier, så er 1680*1050 widescreen, noke eg ikkje vi lanbefale til spilling.

 

Så gå for 1600*1200, uten tvil :)

7738853[/snapback]

Nei, for man får jo som kjent en mye bedre opplevelse når man spiller spill på en skjerm med et gammalt og utdatert breddeforhold, fremfor på en widescreen-skjerm som er tilpasset menneskets breddesyn betraktelig bedre.... :ermm:

7739209[/snapback]

Jepp! Har prøvd begge deler over en lengre periode, og widescreen + cs = baad.

Spiller du ikke FPS-spill går det jo for det samme...

 

(Tok ironien altså) :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Altså. Selvfølgelig blir bildet rart (altså strukket ut) når du spiller med enn ikke-widescreen oppløsning på en widescreen-skjerm når skjermen er innstilt på å strekke bildet.

 

De fleste skjermer har muligheten til å kjøre med 1:1 pixelmapping, slik at bildet ikke strekkes, men vises i de angitte antall pixler som sendes ut til den.

 

Ved å kjøre en 20" widescreen-skjerm i 1:1 pixelmapping-modus mens man man spiller i f.eks: 1400x1050, så vil det være 140px-brede sorte kanter på sidene. (140+1400+140=1680)

 

Dog er det mulig å kjøre alle spillene han nevner i widescreen-oppløsning.

CS-Source kan kjøres i widescreen såvidt meg bekjent.

 

Jeg stiller deg følgende spørsmål:

 

Om/når du spiller Playstation2/X-Box 360/whatever... Foretrekker du da å spille på en gammeldags standard-TV fremfor en Widescreen-TV?

 

Nei, tenkte meg det.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...