Gå til innhold

Core2 Duo hovedkort som støtter DDR1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men funker DDR1 minnet mot Core 2 Duo CPUer?

7736408[/snapback]

Det gjør det ja, har testa det også på hovedkortet mitt (775Dual-VSTA) og fungerer helt supert.

Det er også det den testen jeg linka til går ut på DDR vs DDR2 på det hovedkortet med en C2D-CPU :)

Lenke til kommentar

Regner med at det støtter G80 men vet ikke, husk at PCIe 16x-porten kjører på 4x-hastighet så noen begrensninger der.

 

Overklokking nei, prøvde men kom ikke mer enn noen få MHz opp før det ble ustabilt, meste jeg har sett med det hovedkortet er vel 302MHz FSB

Så her kjøres det stock fram til neste HK ligger i posten

Lenke til kommentar

den støtter ikke 8800 kort har sett på et annet forum om en som ikke fikk boota med det kortet

 

kortet er absolutt ikke et kort du overklokker med men du kan klokke litt og det hjelper litt med volt modding

se her om du er interresert

http://forums.vr-zone.com/showthread.php?t=93127

 

jeg har volt modda agp og nb og kjører fsb på 310 har vert til 318 men var ikke helt stabil så jeg tok den til 315 og kjørte dette en stund,

men fikk litt problemer med oc av sjermkortet så tok det ned til 310 for å leve på den sikre siden

 

er ellers et bra hk

og core2duo er utrolig kalde prosessorer selv på stock kjøling, og nesten lydløst

Endret av asle
Lenke til kommentar

Da er jo kortet helt uaktuelt for meg. Siden jeg nettopp har fått 8800GTX. Og en av poengene mine var å fjerne A64 X2 som flaskehals og samtidig kunne bruke DDR1 minnet mitt.

 

1. Jeg kan ikke bruke skjermkortet mitt.

 

2. Man kan nesten ikke klokke (Da er poenget med billig Core2 Duo for å fjerne A64 X2 flaskehals borte).

 

3. Kortet har bare 2 Serial ATA utganger. Noe som er for lite for meg.

Lenke til kommentar
Lurer på noe om dette Asrock 775Dual-VSTA, så spør bare her istedenfor å opprette en ny tråd :)

Er dette kortet stabilt med vanlig Veritech DDR400 minne? Hvis noen kan svare på det, da :p

Hvor mye forskjell er det mellom ytelsen på DDR2 og vanlig DDR når det kommer til C2D system?..

 

Takker for alle svar :D

7742625[/snapback]

 

jeg bruker selv 2*512 pc3200 Veritech brikker. Kosta meg tilsammen 566,- på mpx for 14 måneder siden :dribble:

 

Edit; Dette er såklart med 775dual-vsta kortet, og har lagt min e6300 stabilt på e6400 ;)

Endret av Laland
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...