Gå til innhold

Flashing av bios på FIC k8-800t


Omar

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal flashe biosen min nå, men jeg får det ikke helt til.

 

Jeg har lasta ned ny bios og flash fil fra FIC sine sider, og lest guiden (http://www.fic.com.tw/support/motherboard/doc/procedure.aspx) som de har der.

Men det funker ikke helt som det står der.

 

At the A:> prompt, type the corresponding Flash BIOS utility name and the BIOS file with its extension.

 

    For example:flash625 615j900.bin

 

From the Flash Memory Writer menu, select "Y" to "Do you want to save BIOS?" if you want to save (back up) your current BIOS (strongly recommended), then type the name of your current BIOS and its extension after FILE NAME TO SAVE: eg: a:\613J900.bin

 

Hvis jeg skriver f.eks

 

A:\flash824c VXA41_0793

 

får jeg bare "bad command or file name". flash824c fila var ikke en .exe fil da jeg lastet den ned men jeg bare la til .exe i håp om at det ville gi et resultat.

 

Hvis jeg skriver a:\dir så får jeg opp alle filene, og jeg får ikke sett hele filnavnet på flash og bios fila. Det blir bare sånn ~1. Har det noe å si i det hele tatt?

 

Noen som har tips? Må jeg kødde med no autoexec.bat greier?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som om du ikke har hentet ned BIOS-flash-utility. Du vil trenge den i tillegg til bin-fila. Bin-fila inneholder selve BIOS-informasjonen som skal flashes. Exe-fila må sikkert hentes ned separat. Med andre ord skal det etterhvert ligge 2 filer på disketten du lager: en bin-fil og en exe-fil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...