Gå til innhold

Kopiere CF-minnekort til mobil


Anbefalte innlegg

Hei. Takk for mye god info her inne!

Jeg er ganske fotointeressert og vil helst bruke min speilrefleks til å ta bilder. Men mobilen min har WLAN og da er det jo fristende å kunne ha mulighet til å sende enkelte bilder på mail ol.

 

Min mobil har mini-SD og kamera har Compact Flash. Er det da noe mulighet for å koble en USB-kortleser rett mot mobilen, evt. en bluetooth-løsning/kortleser som kan kommunisere med telefonen?

 

Ser egentlig for meg at det er mest sansynlig at det finnes en slags korleser som tar begge format hvor man bare kan kopiere rått fra det ene kortet til det andre.

 

Jeg vet at det finnes CF-adaptere hvor du kan sette mini-SD inni og bruke direkte i kamera, men denne kortløsningen vil nok ikke bli like rask (kameraet tar 5 bilder pr. sekund) og stabil, tror jeg.

 

Takker for evt. synspunkter eller tips. :)

(Min telefon er Nokia E70 - kamera er Nikon D200)

 

edit: feil i tekst. Det er mobilen som har WLAN, ikke kameraet... (rettet)

Endret av johnpg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det fins jo kamera som har WLAN også, bl. a. i Coolpix-serien til Nikon, men det var heller ikke poenget her.

 

Nå husker ikke jeg om D200en tar CF Type 2, men om den gjør det har vi jo en slik løsning. Der putter du bare SD-kortet (eller, MiniSD-kortet via adapter) inn i CF-adapteren og tar bilder med det. Det jo litt tungvint, og bildelagringen blir tregere enn ved bruk av ordentlig CF-kort, men det er jo en mulight i hvert fall :)

 

Redigert:

Notat til meg selv:

Hva med å lese hele innlegget til trådstarter neste gang? Beklager det der ...

Endret av OML
Lenke til kommentar

Hei. Takk for info. Som du sikkert (etterhvert) leste så var jeg inne på den løsningen. Vi får se hvor stort behovet blir, men man må liksom bestemme seg på forhånd om man skal ta bilder for å kunne sende på mobilen da. I tillegg til at det går litt tregere. Hadde vært fint med muligheten å bestemme i etterkant at "oj dette bildet ble supert, det må jeg sende til slekta" eller "jammen bra jeg fikk det blinkskuddet, det må jo bare sendes til VG..." :D

 

 

Vi får se etterhvert...

Lenke til kommentar

Takk for den.

Jeg har dog en slik løsning fra før (uten skjerm, men mye billigere) som ikke har mulighet for å kopiere ut fra harddisk til valgfritt minnekort. Er oså usikker på om løsningene du nevner har denne muligheten. Er kanskje aktuellt å sjekke opp for andre... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...