Gå til innhold

6 Bilder fra dyrehagen i Praha (tatt 10.01)


flippant

Anbefalte innlegg

Var på en kort storbyferie til Praha forrige uke, og tok noen bilder fra dyrehagen der. Været var overskyet, så noe av lyset kan virke litt kjedelig. Men men :)

 

Tatt med et Nikon D50, 28-200mm, hovedsaklig ved ISO 1600.

 

prahazoo1.jpg

Et par gnagere av en eller annen sort som jager og biter hverandre.

 

prahazoo2.jpg

Ørnene ble matet da vi gikk forbi.

 

prahazoo3.jpg

Praktfull tiger som iherdig forsøkte å gjøre seg så lite fotogen som mulig. Været var elendig, så jeg forstår han godt.

 

prahazoo4.jpg

Adskilte elefanter. Hannen (øverst) var ganske rastløs.

 

prahazoo5.jpg

Igjen gnagere av et annet slag som i et ganske varmt monter gjorde det beste av situasjonen (og grenen)

 

prahazoo6.jpg

Kaldt og uggent. Ingen av de tropiske dyrene så ut til å ha det så veldig behagelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg likte de to siste meget godt, disse var det kvalitet over som fotokunst, resten slår meg som dokumentasjon.

 

Det bildet Aetius kommenterer hadde en meget spesiell stemning, og jeg likte det best av alle pga den, men er uenig i hans crop-forslag, det ble for rektangulært for meg.

 

Flamingobildet er også supert og demonstrerer god bruk av blender og en fin komposisjon, til og med ganske passende med midtstilt motiv.

 

Har du støybehandlet bildene? Imponerende ytelse ved 1600ISO uansett.

Lenke til kommentar
Når man tar bilder av dyr, bør man normalt få med minst det ene øyet, og det bør være i fokus. Det er unntak (som f.eks. den hvilende flamingoen), men bilde nr. 1, 3 og 4 synes jeg ikke fungerer. På bildet nr. 2 (ørnen) burde du hatt bedre fokus på øye/hode.

7731188[/snapback]

 

Enig med deg, i tillegg så synes jeg det ødelegger bildet av ørnen når du har med gitteret i buret.

Vet det er en dyrehage, men blir litt kjedelig for den som ser på bildet.

Hvis du skjønner hva jeg mener?

 

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...