saitaM Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 (endret) Jeg har nå spilt Gothic 3 en stund og har kost meg med spillet. Jeg har etter hvert fått lyst til å skaffe de tidligere spillene for å få med meg hele historien. Så jeg lurte på hvordan Gothic 1 og 2 er i forhold til Gothic 3? Jeg lurer også på om det er noen norskenettbutikker som selger Gothic 1 og 2 (med tilleggspakke)? Endret 15. januar 2007 av saitaM
KayAU Skrevet 15. januar 2007 Skrevet 15. januar 2007 Begge dei foregåande spela er etter mi meining betre enn Gothic 3. Dei er litt røffare i kantane grensesnittmessig (særleg G1), litt meir kornete i grafikken (særleg G1), og ikkje fullt so frie. Til gjengjeld har dei betre historie, betre stemmeskodespel, betre oppdrag, betre kampsystem, færre bugs, mindre nazi kopibeskyttelse, betre utfordring (dvs. dei er vanskelegare), betre NPCar, betre faksjonssystem osb. osb. Gothic 2 spesielt, synest eg er ein fenomenal RPG, den beste eg har spelt på PC (og eg har spelt ein del). Eg skreiv litt om det i denne tråden. Du finn ein annan omtale av det rett over. Du har mykje å glede deg til der. Eg ser at gamezone.no har alle Gothic-spela. Etter at du har spelt igjennom G2, kjem du til å ville spele det om att, med ekspansjonspakken installert. Denne trur eg ikkje du får tak i her til lands. Eg fekk tak i han ved å bestille "Gothic 2 Gold Edition" direkte frå Piranha Bytes. Denne pakken inneheld både G2 og ekspansjonen. Kay
Mit Skrevet 16. januar 2007 Skrevet 16. januar 2007 Ja jeg vil anbefale deg og skaffe de, jeg liker G2 (med exp. pack) best hittil, uten tvil det beste rollespillet som har blitt spillt av meg. Gothic 1 virker også meget bra, noe dårligere gfx. enn G2 igjenn men... ok... Jeg er litt flau over at jeg ikke har spillt igjennom G1 ennå faktisk, la det fra meg for mange år siden og glemte det noe jeg angrer på nå så jeg har begynnt på nytt igjenn. (var vel ikke gammel nok til og forstå hvor bra det var ) Vanskelighets-graden er vel endel høyere også, virker som spillene ble lettere og lettere, i G1 var i hvert fall helten helt amøbe i begynnelsen G3 er litt for enkelt etter min smak, skulle vært værre og tatt orker og andre krigere, dyra er greie nok. Det er også litt artig og møte de gamle vennene for første gang. Så alt i alt; ja skaff spillene og spill igjennom de, sørg også for å få med Night of the Raven når du kjøper G2 Og om du ikke har gjort det; les gjerne Gamer.nos omtale av G2. Mye preik fra meg nå (mindre nazi kopibeskyttelse :!: den lo jeg godt av )
saitaM Skrevet 17. januar 2007 Forfatter Skrevet 17. januar 2007 Takk for gode svar. Bestilte Gothic 1 fra gamezone og fant Gothic 2 gold på Megastore, så nå gleder jeg med som en unge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå