Gå til innhold

Logitech Z-680 tilgjengelig!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har fått mine Logitech z-680 høytalere i posten idag. De spiller drit digg, og ser rå stilig ut! MEN!!!!!; de suser jo som ****.. bruker optisk kabel fra cd spiller, suser masse når jeg spiller lavt/høyt/ikke spiller i det hele tatt! Får se om jeg leverer dem tilbake.. sikkert kule til høy musikk og film, men skal man bruke dem mer enn 20min iløpet av en dag, så tror jeg nesten en kommer til å bli gal.. huff, gledet meg sånn til å få høytalerne....

Lenke til kommentar

Det var egentlig trist å lese! :sad:

For nå er det jo _to_ av dere som har samme problem, mht sus / støy.

Det kan jo tyde på at Logitech kanskje har en mindre god forsterkerløsning på Z-680?

Og igjen; Ikke bra!

 

Kommer nok til å velge Clipsch igjen jeg, ved neste kjøp av høyttalere for PC. Vurderer for tiden et 4.1-anlegg, som gir _mer_ enn nok trøkk, uten sus!

 

Óg; Jeg er også svært glad i skikkelig pulver i bassområdet, og Klipsch har ikke skuffet, så langt! :smile:

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Skrue på 2002-12-03 22:57 ]

Lenke til kommentar

Tre stykker med meg, takk! :sad: Og flere blir det nok desverre.

 

Litt off topic, men hvorfor står Eskil87 som forfatter av denne tråden, når det var jeg som startet den? :???:

 

Sjekk disse forumene på ExtremeTech.com og 3DsoundSurge.com for info om Z-680 og de tilhørende problemene:

 

http://discuss.extremetech.com/n/main.asp?...start&msg=21250

 

http://www.3dsoundsurge.com/cgi-bin/wwwthr...t=&Board=Forum4

 

See Ya! :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-04 18:02, skrev rottert:

Suser det når anlegget er tilkoblet en maskin med audigylydokort oxo? Jeg sier bare en ting: Go Creative, de leverer hvertfall kvalitetshøytalere som låter kjempebra uten susing!


Helt enig!

Har Creative inspire 5100 og audigy lydkort, og jeg har aldri vært borti noe bedre.

Null susing, god bass og veldig bra lyd.

Lenke til kommentar

Sendte k********f****** tilbake i dag. hehe

Anbefaler deg å gjøre det også! Multicom sa at de ikke hadde hørt fra noen andre som hadde problemet.. wtf?

hvertfall send mail og klag..

skal få dem til å teste settet før jeg får bytta, eller få dem til å reparere det (som ikke skal være så stort problem, ifølge en repratørvenn av meg)

 

gadd ikke prøve å fikse det nå da, måtte hvertfall fått fullmakt av multicom først, ellers så hadde garantien tatt turen ut vinduet hvis noe hadde gått i dass

Lenke til kommentar

Jeg har for tiden inne en bestilling hos AudioCompaniet i Oslo på

Klipsch ProMedia 5.1 som ankommer rundt juletider.

 

Men så har jeg lest en rekke reviews om LogiTech Z-680, og er nå skikkelig i tvil om hva jeg skal gjøre.

 

At Klipsch'ene ikke har SPDIF-inn, så jeg på som en ulempe. Analoge kabler av typen MonsterCable er derfor bestilt for å kompensere for dette.

 

Klipsch'ene har heller ingen dekodere, så om jeg skal ha "full pakke" må jeg bestille egen dekoderboks utenom.

 

Totalt snakker vi da om ca 7 lapper for Klipsch, mens jeg altså får alt fra Logitech for 3 lapper.

 

At Klipsch er over dobbelt så dyrt, sier litt om avanse og at man betaler ekstra for "merkevare" (ref BMW/Skoda, kanskje?).

 

Spørsmålet jeg nå stiller meg, særlig basert på nyss oppdagte erfaringer fra brukere av dette eminente forum om støy i settet, får meg derfor til å undres.

 

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å droppe Klipsch'ene til fordel for Logitech's Z-680, men dersom sistnevnte farer med tull og støyer kontinuerlig, er det fullstendig uaktuelt.

 

Jeg hadde tenkt å benytte Audigy2-player lydkort. Medfører det riktighet at jeg ikke kan benytte digital overføring mellom lydkort og Z-680?

 

Har Creative lagt sperre på lydkort slik at SPDIF kun kan benyttes med Creatives egne høyttalere, så som MegaWorks?

Lenke til kommentar

Har en susing/rar lyd i mine høytalere. Støyen kommer fra basestasjonen til de trådløse siemens telefonene våre(ISDN). Jeg har vendt meg til denne støyen men merker den heller ikke så ofte. Hører mye på musikke som overdøver lyden. Trance :grin: .. Skulle gjerne hatt noen sånne Logitech høytalere, men skal ha meg laptop og 19" lcd (samsung) denne julen så det får holde. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-13 00:35, skrev rLnd:

Har en susing/rar lyd i mine høytalere. Støyen kommer fra basestasjonen til de trådløse siemens telefonene våre(ISDN).


 

Jeg har også Siemens Gigaset basestasjon ved siden av høyttalerne, og de slår inn om avstanden blir for kort. Det kan også hjelpe å sette høyttaleren med forsterker lengst borte fra telefonbasestasjonen.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-05 20:56, skrev HeRbie:

Sendte k********f****** tilbake i dag. hehe

Anbefaler deg å gjøre det også! Multicom sa at de ikke hadde hørt fra noen andre som hadde problemet.. wtf?

hvertfall send mail og klag..

skal få dem til å teste settet før jeg får bytta, eller få dem til å reparere det (som ikke skal være så stort problem, ifølge en repratørvenn av meg)


gadd ikke prøve å fikse det nå da, måtte hvertfall fått fullmakt av multicom først, ellers så hadde garantien tatt turen ut vinduet hvis noe hadde gått i dass


 

 

Hvordan går det med z-680? Har lest flere steder at susingen på dem er konstant. Og at den forekommer både på utgaver i usa,europa og asia. Hvordan går det med returen til multicom. Sendte dem en mail om z-680. Men har ikke fått noe svar. Tenkte å bestille fra mpx.no men vil vel avvente.

smartclub butikken har dem inne, så vil prøve å gå dit for å få en demonstrasjon.

 

ps. en nettkompis fra england klagde over det samme.

 

Må vel høre det selv for å gi en mening

Lenke til kommentar

Jeg har henvendt meg til både produsent (Logitech, avd. USA) og MPX webshop.

 

Førstnevnte, produsenten, altså:

- "signal to noise ratio ref produktblad er jo bra"

- "det vil alltid være litt støy"

- "støyen overdøves jo når du bruker høyttalerne"

 

MPX:

- "har ikke, vil ikke teste"

- "ref produktblad om støyforhold"

 

 

Min konklusjon:

Klipsch ProMedia 5.1 med MonsterCable signalkabler og Audigy2 Platinum.

Lenke til kommentar

javel, tror jeg står over. Får være måte på hvor villig en er til å kjøpe noe. 3000+ kr. og jeg vil ikke ha støy, og ivertfall ikke klikking ved menyer i dvd. siden det er filmer som brukes mest.

 

lagde en ny post om spm om surroundannlegg. Hadde jeg ikke brukt noen dager og lest litt, så hadde jeg vel vært på vei å sende z-680 høyttalerne på vei tilbake no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...