Gå til innhold

Big Typhoon VX Problemer - Vil ikke justere.


Bornslip

Anbefalte innlegg

Har en Big Typhoon VX, og nå har plutselig den knotten man kan justere RPM med sluttet å fungere. Aner ikke hva det kan være, men det skjer ingenting når jeg skrur på knotten... Har prøvd å ta ut strømmen til vifta og sette den inn igjen, kutta strømmen til maskinen før jeg har slått på igjen osv... Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om den er defekt. Kan det være at den du skrur på er løs fra potmeteret elns, sånn at du bare kan skru den evig rundt?

 

Kjører den på høy eller lav hastighet?

 

Prøv å åpne den saken på et eller annet vis og se om det ser ut som om noe kan være defekt. Husk å ikke ødelegg noe, da det kan bryte garantien.

Lenke til kommentar
Høres ut som om den er defekt. Kan det være at den du skrur på er løs fra potmeteret elns, sånn at du bare kan skru den evig rundt?

 

Kjører den på høy eller lav hastighet?

 

Prøv å åpne den saken på et eller annet vis og se om det ser ut som om noe kan være defekt. Husk å ikke ødelegg noe, da det kan bryte garantien.

7723444[/snapback]

 

Tror den kjører på lav hastighet, mener å huske at det var mer jetmotor lyd når den var på fullt :hmm: Knotten kjennes normal ut, dvs den går ikke rundt og rundt. Skjønner ikke hvordan det kan ha skjedd, fungerte fint sist gang jeg prøvde den, og har bare hatt pc'en i noen dager...

Lenke til kommentar

Tror du bør sende den inn og bruke boxed kjøleren imens.

 

Har samme kjøler selv så kan se om det er noe som kan gå i stykker på den.

 

Edit: Hvis jeg kobler fra den kontakten som er på kjøleren slår den over på full hastighet, og jeg kan bruke fan control i bios/software til å sette ned igjen. Kan det være at den har ramlet av elns?

 

Jeg mener den hvite kontakten som er på den korte ledningen mellom "viftestyringa" og inn til vifta.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...