Gå til innhold

Center image i Warcraft 3

Vegard87

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en wirescreen skjerm. Når jeg spiller warcraft 3 blir bildet dratt ut, og jeg får feil forhold. er det mulig å ha 2 svarte partier på hver side av skjermen å ha riktig forhold?

jeg har prøvd funskjonen i ATI CCC, men den virket ikke, ble alikevel strukket ut.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er ett problem for mange med ws, går visstnok ikke ann med ATi kort. Mange skjermer klarer også oppgaven, så du får se litt i skjermmenyene.

Skrevet

jeg fant en instilling i CCC der jeg kunne velge center, det virket kun dåg kun på noen få oppløsninger. men det løste problemet mitt. riktignok ikke optimalt, fikk litt svart på toppen og på bunn i tillegg til på sidene

Skrevet (endret)

wow kan fint spilles i widescreen med korrekt proposisjoner mener jeg å ha lest. har du endret oppløsning i selve spillet? velg en som passer til skjermen ...

doh! i det jeg trykker "send" ser jeg jo at det er wc3 du sliter med.. jaja.. da har jeg lite konstruktivt å komme med desverre.

*trøtt* :sleep:

Endret av qualbeen
Skrevet

Regner med det er skalering som er problemet? Hvis jeg ikke forstår helt feil? Noe a-la dette?

http://www.widescreengamingforum.com/screenshots/wc3.php

Med nVidia kort har du skalering i driverne som funker som juling, enten de vil eller ikke (du kan framprovosere via commandline) i motsetning til ATi som kan være litt vrien å få igang. Anbefaler å ta en titt på skaleringstråden/stickytråden helt i toppen i forumet for mer info. Nå er ikke hodet helt bra for øyeblikket, men jeg tror det du vil ha er sorte striper på sidene, og ikke på topp/bunn. Da skal du ha et riktig 4:3 bilde på din widescreen skjerm (aspektskalering) i så stor størrelse som mulig uten forvrengning/strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...