Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Sliter med dataen når jeg spiller WoW. Hjelp?


Anbefalte innlegg

Før (Ca. 1 år siden) når jeg spillte WoW, så spillte jeg helt fint. Men nå, når jeg har begynt å spille litt igjen, så kan jeg bare spille i kanskje 45 minutter (da er jeg heldig), men vanligvis bare 10-15 min... Bår jeg spiller så lenge, blir skjermen svart, lyden blir etter vært skurrete og så går over til ekstremt intens piping, og så restarter PC'en seg.

 

Dette skjer bare med WoW, så jeg lurer på om Blizzard kanskje har økt systemkravene siden mars 2006? Eller er det kanskje jeg som har fyllt dataen med så allt for mye ting og tang, slik at den ikke klarer å yte det som er minimumskravene?

 

Før kunne jeg ivertfall spille med alle grafikkinstillingene på fullt, og oppløsningen på 1280x1024... Nå kan jeg ikke spille med de laveste grafikkinstillingene med 800x680 (eller hva det var nå igjen)!

 

 

Tror det er overoppheting som skjer, men er ikke sikker.

 

Følgende Systeminformasjon er det jeg har:

 

-Window XP Professional 2002, Service Pack 2

-AMD Athlon 64 Processor 3400+ (tilsvarer 2,40 GHz, men noen ganger når jeg åpner egenskaper for "Min Datamaskin" så står det 984 MHz, men om jeg lukker og åpner egenskaper igjen, så er den på 2,40 GHz igjen...)

-1GB DDR SDRAM

-ATI Radeon 9800 XT Skjermkort (256MB)

-Har 1 vifte inne i strømforsyningen, 1 vifte under strømforyningen, 1 vifte på prosessoren, og en vifte fremme på kabinettet, men det er ikke så mye luft å ta fra der.

 

Håper noen kan hjelpe. Eller eventuellt flytte den til det rette forumet.

 

Edit: Oppdaterte ram-infoen med hviken type ram.

 

Edit2: Leste i en annen tråd her om at jeg skulle fjerne haken for start datamaskinen automatisk eller noe slikt, så skulle jeg få en feilmelding, hvor jeg kunne søke på det jeg fikk, og da finne grunnen til problemet. Skal teste det i morgen/natt og kommer til å komme med en ny edit når jeg har funnet ut av det.

 

Edit3: Oppdatert litt på systeminformasjon etc.

Endret av Bendikto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jeg gjette at du har lagt inn en del addons til WoW? Jeg hadde i hvertfall et lignende problem, der maskinen plutselig restartet etter å ha spilt WoW en stund. Fikk tips om at jeg burde slette alle addons, og etter å ha gjort det har jeg ikke opplevd problemet flere ganger.

 

Her er kort forklaring på hvordan du sletter addons:

 

If you really want to be sure that every old stuff is gone:

0) Backup your WTF\account\<account>\SavedVariables and WDB folders.*

1) Delete your WTF\account\<account>\SavedVariables and WDB folders

Lenke til kommentar

Jeg spillte WoW i nesten 1 år.. Jeg hadde en level 60, og brukte MANGE AddOn's da jeg spillte. Jeg har slettet alt (WTF, WDB og Interface) og satt alle kravene til minimum, men fungerer fortsatt ikke. Får vel kjøpe nytt skjermkort(begynner å bli dårlig) og bedre kjøling. Noen som vet hvor jeg får kjøpt det fantastiske GeForce 8800 GTX billigst? Hadde vert kult å hatt det. :D

Lenke til kommentar
Jeg spillte WoW i nesten 1 år.. Jeg hadde en level 60, og brukte MANGE AddOn's da jeg spillte. Jeg har slettet alt (WTF, WDB og Interface) og satt alle kravene til minimum, men fungerer fortsatt ikke. Får vel kjøpe nytt skjermkort(begynner å bli dårlig) og bedre kjøling. Noen som vet hvor jeg får kjøpt det fantastiske GeForce 8800 GTX billigst? Hadde vert kult å hatt det. :D

7726232[/snapback]

 

 

skal du ha det skjermkortet ville jeg i allefall opgradert hele pcen ellers er ikke det serlig vits å legge ut for et så dyrt kort (og for gudts skyld pass på å ha stort nok kabinett) jeg måtte han nytt pga det var svært langt .. kom bort til hardiskplassene mine:P

Lenke til kommentar

DirectX 9.0c, nyeste... (lastet ned for ca. 1 uke siden for å se om det var kommet en liten oppgradering. Og den skjermdriveren som hører til kortet som jeg finner på ATI sine sider, om jeg ikke husker feil, laget den bare problem. Tror ivertfall det. Jeg tror jeg bruker den driveren som fulgte med PC'en. (På Drivers and Utilitys CD'en)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...