Gå til innhold

Flåklypa starter ikke, får feilmelding!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte Flåklypa Grand Prix Gullutgaven for et års tid siden. Da hadde jeg ingen problemer med spillet, så vidt jeg kan huske. Da jeg skulle prøve det igjen nå derimot, fikk jeg ikke startet det.

Etter å ha installert det, og skulle starte spillet, fikk jeg denne meldingen:

"Error Z0001: Internal Error"

Noen som kan hjelpe meg ? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498
Skrevet

prøv å sett det i kompatibel modus til 98

Skrevet

Gjorde som du sa, fizzmann, og feilmeldingen ble borte. Sitter fortsatt med det samme problemet allikevel! :p Spillet starter fortsatt ikke. Jeg trykker på ikonet, men ingenting skjer (bortsett fra at den cd-key cops(?) dukker opp).

Kanskje jeg skulle prøve forslaget ditt, nukers1234. Hvor ordner jeg dette ?

Skrevet

Ok! For å kunne prøve forslaget til Nukers1234, går du til mappen der du har innstalert Flåklypa. Deretter, finner du filen som starter spillet (.exe filen) Så høyreklikker du, og på Egenskaper. Dermed Kompitabielt eller hva det står, så Merker du boksen, klikker på den rulleknappen, og Windows 98!

post-77292-1168723892_thumb.jpg

• 2 uker senere...
Skrevet

Sliter med et tilsvarende problem med å starte spillet på PCen til tanta mi. CD Cops starter, så skjer det ikke mer. Fikk nye CDer fra Caprino og installerte på nytt uten at det hjelper. Med det forrige CD-settet fikk vi Bad block på CD-ROM i systemloggen og Windows hang i et minutt eller så, med de nye CDene så ser vi bare at CD Cops starter for så å forsvinne, ikke noe heng, ikke noe i eventloggene. Har forøvrig installert både MS-patchen og Flåklypa-patchen som er nevnt tidligere her. Med det nye CD-settet vil den dog ikke ha Flåklypa-patchen, da den sier at en nyere versjon allerede er installert. Det merkelige er at det første CD-settet lot seg installere og spille på en annen PC (det nye har jeg ikke fått testet på noen annen maskin ennå). Bør kanskje nevne at CD-spilleren på PCen til tanta mi har vært utsatt for en CD-eksplosjon for en tid tilbake, et skikkelig smell (CD-en kom ut i småbiter), så jeg er litt skeptisk til spilleren, på den andre siden er det merkelig at installasjonen går som smurt, ikke tegn til leseproblemer.

Skrevet
Bør kanskje nevne at CD-spilleren på PCen til tanta mi har vært utsatt for en CD-eksplosjon for en tid tilbake, et skikkelig smell (CD-en kom ut i småbiter), s

7793077[/snapback]

Trodde at jeg var den eneste som hadde opplevd en "cd eksplosjon"

Den gamle pcen min hadde en veldig god, men litt treg cd-rw som ble utsatt for en eksplosjon da jeg kulle installere igjen the simpsons: hit and run når noen hadde lånt det av meg. Drrruuuummmm(lyden som kommer når du setter i en cd i en spiller), bang

Cden kom ut igjen i tusen biter og romen ble støvsugd og funker fint fortsatt. Jeg tror at cden var av samme type som cden til hulk spillet, som sprakk når jeg skulle ta den ut av coveret siden begge har universal som utgiver, og stort cover

Stort mer off topic kan vel ikke dette bli men samma det...

Jeg har ikke noen forslag til hva du kan gjøre

Jeg sitter og er lei meg for at nfs2 se ikke vil kjøre på den nye pcen min, som hadde samme windowsverjon som den gamle...

• 5 uker senere...
Skrevet

Da jeg skrev inn cd nummeret sto det at det var ukjent cd nummer(?) :dontgetit:

Kan noen hjelpe meg å få tak i den filen? jeg har også det samme problemet angående den feilmeldingen Error Z0001: Internal error

Gjest Slettet-U4NJ3Omm
Skrevet

Jeg husker det var problemer med spillet sånn at mappen det lå i ikke kunne ha æ, ø eller å i seg. Det var sånn med de 3000 første utgavene av spillet elns ;)

Skrevet
Da jeg skrev inn cd nummeret sto det at det var ukjent cd nummer(?)  :dontgetit:

Kan noen hjelpe meg å få tak i den filen? jeg har også det samme problemet angående den feilmeldingen Error Z0001: Internal error

8009769[/snapback]

du går inn på caprino så velger du last ned oppdateringen der det står H7: "Error Z0001: Internal error". så velget du den utgaven som du har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...