Gå til innhold

EVGA 680i. problemer


Anbefalte innlegg

2 av 5 3pins på hovedkortet er ubrukelige, både den helt nederst til høyre å den til venstre for CPU død. har LianLI med 4 vifter så spørsmålet da er om de kan være disable eller om de er gåen?

 

Hva er akseptabel temp på mainboard som vist i BIOS?

Hva er command for å få kjørt to prime95 sammtidig?

Godt avlesingsprogram for cpu temp? har mista trua på speedfan

Endret av eln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan svare på 3 av fire spørsmål der. akseptabel temp på HK (den måler antageligvis southbridgen eller northbridgen på HK) er litt vanskelig å svare på, men jeg har 50C på mitt (asus p5w dh) uten problemer. tror nok de brikkene tåler en del. for å kjøre to prime95 samtidig(en for vær kjerne tipper jeg) må man lage en snarvei på skrivebordet og skrive "-a0" tilslutt i "mål". lag en annen med "-a1" etter. dette setter affinity på programmet (dvs hvilken kjerne den skal kjøre på. a0 for kjerne 1, a1 for kjerne 2 osv.). for beste temp avlesing på cpu anbefaler jeg intels TAT (thermal analythical tool) det leser direkte fra temperatur sensorene i kjernene i cpuen. og oppdater informasjonen om pcen din er du snill. tenkte ikke med en gang at du hadde intel før jeg blingset på navnet på HK for annen gang.

Endret av GGsyreb
Lenke til kommentar

Har nå kjørt over 8 timer med ORTHOS stresstest å load ligger på 58/59c.

Opsettet er:

EVGA 680i

core duo e6600 @ 3,4ghz

8800gts @ 600/1800

zalman 9500led

 

Men, lyden bugger seg.. blir helt vrengt lyd ut fra lydutgangen. Kan det være tilfelle at hovedkortet får for lite strøm? skal være en 8pin 12v inn på hk ved cpu men i min Hiper type-r fulgte deg kun med en 4pin kontakt.

Lenke til kommentar
Som topic sier så er både den helt nederst til høyre å den til venstre for CPU død. har LianLI med 4 vifter så spørsmålet da er om de kan være disable eller om de er gåen?

7711279[/snapback]

 

Har du sjekka viftekontrollerne i bios?

"System Monitor/Dynamic Fan Control,sett så Chassis Fan Speed Control til Manuell på 100%.

Lenke til kommentar
Har du sjekka viftekontrollerne i bios?

"System Monitor/Dynamic Fan Control,sett så Chassis Fan Speed Control til Manuell på 100%.

7717264[/snapback]

 

 

kan sjekke det men det er ikke ett prob lengere da jeg har handla overganger fra molex->3pin som er montert. værre med lyden & at det uler hvis jeg bruker tre taster på tastaturet. :ermm: brukt det tastaturet her i 2år på socket a opsett uten problemer.

 

 

Det som også er litt rart er at cpun sto 8 timer med orthos meen henger i 3dmark05 cpu test om jeg ikke øker vcore

Endret av eln
Lenke til kommentar
2 av 5 3pins på hovedkortet er ubrukelige, både den helt nederst til høyre å den til venstre for CPU død. har LianLI med 4 vifter så spørsmålet da er om de kan være disable eller om de er gåen?

 

Hva er akseptabel temp på mainboard som vist i BIOS?

Hva er command for å få kjørt to prime95 sammtidig?

Godt avlesingsprogram for cpu temp? har mista trua på speedfan

7711279[/snapback]

 

Hadde det samme, og jeg vet hvordan du fixer det. Det er ikke noe gale med kortet ditt i det hele tatt. Bare instillinger i BIOS. Kan komme tilbake med update om hvordan du fixer det.

Lenke til kommentar
Hadde det samme, og jeg vet hvordan du fixer det. Det er ikke noe gale med kortet ditt i det hele tatt. Bare instillinger i BIOS. Kan komme tilbake med update om hvordan du fixer det.

7718583[/snapback]

 

 

Hei, gi meg en update da :thumbup: ser du kjører opp rammen til 910mhz. hvor høy volt kjører du brikkene på med de timingsene der? og spenning på cpu i bios? 10149 i 3dmark06 nå ;)

Endret av eln
Lenke til kommentar

Har selv samme problemet med 2 av 5 viftekanaler på hovedkortet. De har ikke noe funksjon. Vurderer å bytte det i et ASUS SE eller det andre 680i HK'et til ASUS. Isåfall tror jeg det er en ide å gjøre dette før EVGA evt slipper en ny bios som fikser problemet. :p

 

Edit: En annen grunn til at jeg ville bytta er at mitt HK stopper på 1930-1970 FSB, og har da heller ingen mulighet til å putte min E6400 opp på 4Ghz, Noe jeg gjerne vil klare.

 

Edit: Kom en ny bios den 13. jan. Etter at jeg la inn den i dag fikk jeg endelig diskettstasjonen til å fungere :D Den har ikke fungert på mitt kort tidligere.

Endret av exin89
Lenke til kommentar

fungerer 2 av 5? fikk bare 1 til å fungere.... :cry:

 

håper det kommer en ny bios som fikser det snart... min diskettstasjon har fungert hele tiden... ellers har jeg ingen problemer med det kortet:)

 

bortsett fra at den ikke lar meg komme forbi 1560 :( setter jeg den opp ett hakk så bare varer den ca 3 sek i orthos :cry:

Endret av Roug
Lenke til kommentar

Prøv å sette opp MCP spenninga. Jeg kjører 1.725v på MCP nå når jeg har 1750FSB. Tror nok jeg kan sette den ned litt, men jeg har ingen problemer med temperatur så jeg lar den stå der den er tenker jeg.

 

Jeg hadde forresten en bug på 1700FSB som gjør at alt plutselig låser seg, samme hvor mye volt jeg ga kortet rundt om kring.

Lenke til kommentar

Får prøve å fyre opp mcp for å få det stabilt da. Passerte 11k i 3dmark06 i dag :w00t:

 

 

MEN så tilbake til hovedkortet.

Selvfølgelig er det noe trøbbel med realtek lyd-delen på kortet. Micen fungerer kun hvis du trør den ned i ganen å blåser selv med micboost o.l. på. Det som jeg syns er så rart er at jeg ikke kan stille noe inne i realtek HD audio manager under - audio input -

 

Legger ved bilde:

 

realtek5ke.jpg

 

Som dere ser så har jeg ingen "bar"'er for å justere noe som helst. Hvis jeg går inn via control panel er det heller ingen mulighet for å stille på de. Har installert driverne 4-5 ganger uten hell :no:

 

 

En ting til som kan nevnes, hvis pc'n er uvillig med å starte ett så får jeg windows xp-style istede for classic vær gang jeg booter :roll: noen andre som har vært borti det?

Endret av eln
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...