Gå til innhold

5m vga kabel gjør at skjermen får (skygger)


laptopjoh

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5 meter vga kabel jeg bruker i bilen...det som er problemet er at jeg får skygger på skjermen (mot høyre) på alt av f. eks desktop ikoner osv..ganske så irriterende...jeg hadde problemer med dette engang på hjemmepcn..da var det at kontakten ikke satt godt inni pcn...men jeg har teipet kablene veldig godt fast til orginal kablene som ikke skygger...

er det feil på 5 meters kablen jeg har eller blir det dårlig kontakt når vga kablen er så pass lang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være en av følgende:

- Kabelen er for lang. (analoge kabler bør ikke være lange).

- Kontaktfeil i kabelen.

- Feil type/dårlig kvalitet på kabelen.

 

Det du ser er sansynligvis en form for refleksjoner i kabelen. Dette kan oppstå ved dårlig forbindelse, eller at kabelen har feil impedans.

Lenke til kommentar

da må jeg sende kablen tilbake..for selve kablen kostet 250 kr...(kjøpte denne i tromsø) på www.carputer.no kostet denne 150...så når varen er såpasse dyr så skal det jo være kvalitet... fan hvor surt...for jeg har gjemt kabeln i bilen..å ta ut den igjen:P

 

j j shit happens ;P

 

ja..og jeg kjører kun 800x600 i bilen så det skal den jo klare å takkle

Endret av laptopjoh
Lenke til kommentar

Slike signal kabler er jo ganske umfintelige mot andre strøm førende kabler.

 

En jeg kjenner la opp pc i bilen alt var bra helt til han satt på tenninga på bilen.. da skurra hele skjermen.

 

Du kan prøve å surre mange lag med alu folie rundt kabelen for å gi ekstra beskytelse, å legge den så langt vekk fra andre kabler som muligt.. spesielt over elektro motorer. Som bensin pumpa i tank og vifta i varme registeret osv.

Lenke til kommentar

Det er en ny kabel til 250 kr? Hadde trodd alt av nye kabler skulle fungere, jeg tenkte meg at det kanskje var en gammel sak.

Men det kan jo være en feil på akkurat den kabelen. Du har ikke bøyd den for hardt eller noe slikt?

 

At det er elektrisk støy i en bil er velkjent, men det lager ikke reflekser.

Lenke til kommentar

Hvis det fortsetter med ny kabel...... hadde et støyproblem med selve skjermkortet mitt, løste seg ved bruk av DVI. Til slutt ble hele kortet byttet ut, og problem løst. Kan være greit å forsøke en vanlig 2m kabel først for å bekrefte at det faktisk ER kabelen som svikter?

 

Videre, det er en LCD skjerm i bil? Regner med den har bildejustering som må gjøres, på samme måte som man må på vanlige LCD skjermer/projektorer når man bruker VGA tilkobling?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...