Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva er en Seedbox?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stemmer det, du setter opp FTP på serveren så tar du bare filene derfra etterhvert som de blir ferdige.

 

Men jeg vil anbefale deg å ikke kjøpe de 100mbit unmetered til 100$ boxene, er ofte sånn at de plutselig sjekker serveren din for ulovlige filer også stenger de den.

Selv har jeg 2 stk som går og går ^^,

Begge med 100mbit, men den ene med 1500gb trafikk og den andre med kun 250gb (veldig billig da :))

Den med 1500gb deler jeg med 2 kamerater :)

Lenke til kommentar
Så da lastet bare torrentfilene opp på til denne seedboxen, så tar den for seg nedlastning og opplastning. Der ligger filene fram til jeg velger å laste de ned selv og sletter de fra denne seedboxen?

7711338[/snapback]

 

Ja, du har full kontroll over den, så du velger alt selv.

Siden jeg deler den ene boksen med 2 kamerater er det ganske enkelt å sette opp utorrent med webgui, og en VNC server.

 

Vanligvis pleier jeg å legge til torrents med VNC, men jeg kan jo også laste ned .torrent fila til pcen min også laste den opp via webguien til utorrent.

 

Da blir det jeg laster ned automatisk lagt i en mappe jeg har kalt downloads, og denne mappa er også dit jeg kommer når jeg går inn via ftp :) Ganske enkelt.

 

Såklart er det bare lovlige ting jeg laster ned. :yes:

Lenke til kommentar

dem som jeg har erfaring med er :

www.dedibox.fr og www.internsajonaldedibox.com (der er det veldig lett og bli busta, dem slå av server og bootder den i safe mode, bra før men ikke nå lengre).

dem eneste norske firma som finnes er vel eneste www.gigahost.no

glemte nesten www.host-it.no (max 2mbit :( og veldig høy pris.

i usa har du: www.leaseweb.com (dem er veldig nasi på hva du har på server sin) etter en tur på google virka det ikke så bra ut like vel.

 

NB: alle som skriver 100mbit, er som oftes ikke det. eks : dedibox har kjørt speed limit på under 10mbit totalt ut fra server, og KUN i frankrike som du får 100mbit til den.

Endret av ranvik
Lenke til kommentar
Er vel ikke så billig? =\

 

Første mnd betalte jeg 860 norske kr.

Etter det blir det 730 i mnd

7711778[/snapback]

 

Men hvilke er å anbefale da?

 

Er jo helt genialt om en går sammen et par kompiser. Skal litt til før plassen på 1500GB er fylllt opp, eller er dette totalt sett pr år eller noe?

7712463[/snapback]

 

Jeg bruker layeredtech.com.

Det er 1500GB i måneden. Det er ikke så mye som det høres ut som egentlig. Hvis man glemmer at man seeder og den er full fart ut så blir det ikke så mye =P

Vi brukte rundt 430GB på 2 dager uten noe problem.

Lenke til kommentar
Corenetworks.net har 1000Gb for 24,95$ i måneden. De er riktig nok utsolgt for den minste pakken, så har ikke fått testet de enda, men utifra hva jeg har lest gir de ok hastighet.

 

I tillegg har de IP KVM switch, så du kan innstallere eget OS selv. Har ikke funnet noen andre leverandører som tilbyr dette, hvertfall ikke gratis.

7717753[/snapback]

 

 

Utsolgt for den minste og den nest minste pakka.

De står på 10mbit linjer og du kan ikke oppgradere til 100mbit.

Lenke til kommentar
For guskyld, hold dere unna dedibox.fr, bestofdata og dediboxinternational, dårligere servere skal dere lete lenge etter!

 

www.leaseweb.com er good,husk på å bruk "forced encryption" og krypter harddisker med TrueCrypt.

7718341[/snapback]

 

Ganske dyre de der spør du meg hvis du skal ha mer enn 500gb trafikk.

Lenke til kommentar
Båndbredde koster penger, get it! leaseweb er kvalitet :)

 

Disse lever også kvalitet, Vectoral

 

Edit: Hvis noen har en brukbar unmetered til fin pris, så er jeg vil jeg gjerne vite om det :p PM om du ikke vil at hele forumet skal vite om dem... Godtar VPS også :)

7718611[/snapback]

 

Vectoral var jo billig da, noen som har erfarninger med de?

Hvordan er farta til Norge?

Og må man ha domene? :blush:

Lurte på den Zephyr pakke greia, men det står jo at de ikke har noen av de uten 2 servere =\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...