Bilbombe Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) hei! trenger et kamera med A/V-in for og bruke en ekstern linse(sport cam)...hvilke kameraer har denne av-in inngangen og hvilke priser ligger de på? Endret 12. januar 2007 av Bilbombe Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) Det finst i ulike prisklassar. Her er nokre av dei: Sony DCR-HC96: 5-6000kr (om du får tak i det) Panasonic NV-GS500: omlag 8000kr (Her tok eg feil, dette har ikkje analog inn.) Canon MV960: omlag 3500kr JVC GR-D650 (om produktguiden til akam.no er å stole på): ca. 4000kr Redigert: Strauk GS500 frå lista. Endret 13. januar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Bilbombe Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 (endret) så fint takker for svaret tenkte prisklasse MAX 4000,- og da traff jo disse... https://prisguiden.no/product.php?product...bb72760816d8b08 og dette https://prisguiden.no/product.php?productId=42155 likte det JVC kameraet jeg.... men har null erfaring på dv kameraer...alt jeg vet er at jeg skal bruke "hjelmkamera" men hvilke er best av disse to? og hvordan vil kvaliteten på filmen bli med disse kameraene...så jvc kameraet hadde høyere oppløsning på bilder...men jeg skal egentlig KUN filme med det, så jeg vet ikke om det har noe og si ....takker for alle kommende svar Endret 12. januar 2007 av Bilbombe Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 12. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2007 Oppløysninga på videoen vert den same uansett. Akam.no har testa Canon-kameraet (du finn link til testen i prisguiden). Tidlegare utgåver i MV-serien til Canon har ikkje vore mykje å skryte av, men eg veit ikkje korleis det er i høve til dei. JVC-kameraet veit eg ingenting om. Lenke til kommentar
Bilbombe Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 ok noen flere som vet om noe da? Lenke til kommentar
nippel Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Tror det generelt er dårlig med kameraer med AV-inngang (er på jakt etter noe slikt selv, som man kan se i en annen tråd). Jeg begynner å helle ganske mye mot Sony DCR-HC96. Dette ser ut til å være et kamera som gjør det ganske bra i tester (bortsett fra den på forbruker.no) og som brukerne virker fornøyd med. De testene jeg har lest av Canon MV-serien nevner stort sett alle som en at lyden av motoren er meget tydelig på opptaket, og det nevnes også i noen tester at bildekvaliteten ikke er allverden (men tester er nå tester da....ikke alle tester er like seriøse). Når det gjelder bildekvalitet har jeg i grunnen mest tro på Panasonic GS-serien, uten at jeg har testet hverken disse eller SONYen selv, dette er et inntrykk jeg har fått kun gjennom å lese tester og bruker-erfaringer. Dessverre har ingen GSer analog inngang (ikke GS500 heller). Allikevel vurderer jeg nå å kjøpe HC96, da også dette kameraet ser ut til å få en del skryt for bildekvalitet både i lys og mørke (pga. forholdsvis stor CCD-brikke) og at det altså i tillegg har analog inngang da. Men HC96 er for tiden utsolgt i alle nettbutikker, og "ingen" butikker fører det. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 13. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 Dessverre har ingen GSer analog inngang (ikke GS500 heller). Ser at du har rett i det. Eg trudde av ein eller annan grunn at det motsatte var tilfelle. Beklager feil info, Bilbombe. Lenke til kommentar
Bilbombe Skrevet 13. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. januar 2007 SONY HC96 får de inn 1 februar i følge XD...kanskje det lønner seg og kjøpe det istedet for JVC kameraet? koster jo bare 1100 mer...men vet dere om kvaliteten dras ned ved bruk av hjelmkamera? Lenke til kommentar
Feyd Skrevet 14. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 Er og på jakt etter enten Sony DCR-HC96E eller Panasonic NV-GS280/300 eller 500. Ser at det er nevnt i andre tråder at HC96 ikke har optisk bildestabilisator, hvor stor forskjell er det egentlig med optisk og digital bildestabilisator? Nå gjelder det bare å finne noen butikker som har noen av disse kameraene inne. Ser ut til at det er helt tomt i alle nettbutikker. Erlend Lenke til kommentar
Bilbombe Skrevet 14. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. januar 2007 hva gjør en bildestabilisator? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 Reduserer dine håndbevegelser, så du minsker rystelser på opptaket. Spesielt nyttig ved zooming. Lenke til kommentar
Bilbombe Skrevet 15. januar 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. januar 2007 ok....går vel ann og leve med det? HC96 virker jo som et bra kamera ifølge testen iallefall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå