Gå til innhold

AV-IN hvilke kameraer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så fint :D takker for svaret :D

tenkte prisklasse MAX 4000,- og da traff jo disse...

https://prisguiden.no/product.php?product...bb72760816d8b08

og dette

https://prisguiden.no/product.php?productId=42155

 

likte det JVC kameraet jeg.... men har null erfaring på dv kameraer...alt jeg vet er at jeg skal bruke "hjelmkamera" :w00t:

 

men hvilke er best av disse to? :hmm:

 

og hvordan vil kvaliteten på filmen bli med disse kameraene...så jvc kameraet hadde høyere oppløsning på bilder...men jeg skal egentlig KUN filme med det, så jeg vet ikke om det har noe og si :hmm: ....takker for alle kommende svar :D:D:D

Endret av Bilbombe
Lenke til kommentar

Tror det generelt er dårlig med kameraer med AV-inngang (er på jakt etter noe slikt selv, som man kan se i en annen tråd). Jeg begynner å helle ganske mye mot Sony DCR-HC96. Dette ser ut til å være et kamera som gjør det ganske bra i tester (bortsett fra den på forbruker.no) og som brukerne virker fornøyd med.

 

De testene jeg har lest av Canon MV-serien nevner stort sett alle som en at lyden av motoren er meget tydelig på opptaket, og det nevnes også i noen tester at bildekvaliteten ikke er allverden (men tester er nå tester da....ikke alle tester er like seriøse).

 

Når det gjelder bildekvalitet har jeg i grunnen mest tro på Panasonic GS-serien, uten at jeg har testet hverken disse eller SONYen selv, dette er et inntrykk jeg har fått kun gjennom å lese tester og bruker-erfaringer. Dessverre har ingen GSer analog inngang (ikke GS500 heller). Allikevel vurderer jeg nå å kjøpe HC96, da også dette kameraet ser ut til å få en del skryt for bildekvalitet både i lys og mørke (pga. forholdsvis stor CCD-brikke) og at det altså i tillegg har analog inngang da. Men HC96 er for tiden utsolgt i alle nettbutikker, og "ingen" butikker fører det.

Lenke til kommentar

Er og på jakt etter enten Sony DCR-HC96E eller Panasonic NV-GS280/300 eller 500.

Ser at det er nevnt i andre tråder at HC96 ikke har optisk bildestabilisator, hvor stor forskjell er det egentlig med optisk og digital bildestabilisator?

Nå gjelder det bare å finne noen butikker som har noen av disse kameraene inne. Ser ut til at det er helt tomt i alle nettbutikker.

 

Erlend

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...