Gå til innhold

Programutvikkling for Gründertype som vil noe mer!


Anbefalte innlegg

Vil du delta med ny-utvikkling? Være vår samarbeidspartner på programering, drift og vedlikehold - inn i fremtiden - som deltager - ikke bare lønnet? Tør du satse litt? Bor det en Gründer i deg? om ja :yes: så les videre....

 

Ta fart - hent en kopp kaffe, te eller noe - dette er et laaaangt inlegg! Og JA, det erstatter inlegget 4 plasser ned om ikke admin har slettet det.

 

Vet ikke om dette er rette stedet å legge ut denne annonsen - har fått hjelp av en data-frik-nevø så dere får bære over med meg eller aller best: fortelle meg hvor det er lurt å poste denne forespørselen hen! Har forsøkt mange kontakter, men ikke funnet noen som passer / kan og vil gjøre dette og som er rimelige i pengeveien i første omgang - og som samtidig ser at her er det en fremtidig jobbmulighet ved å sitte hjemme å jobbe når du selv vil - det gjør alle vi her hos oss! Vi er opptatt av at folk skal ha det bra - styre egen hverdag og være egen sjef så langt det går innenfor kunders krav, avtaler og driften forøvrig.

 

og - JA dette er en ny versjon av en post tidliger - fordi vi har fått noen reaksjoner mht at vi ”er ute etter er en arbeidsledig programmerer som er villig til å hjelpe dere uten å få noe særlig igjen for det”

Nei snarere tvert i mot! For å klarere opp i dette skriver vi litt mer og tar et eksempel for å illustrere:

 

Litt mer for å klargjøre:

Her er det snakk om å gjøre en skikkelig avtale som sørger for at en inn i fremtiden vil få betalt for innsatsen.

Vi skal IKKE hyre noen på timebasis - vi trenger noen som VIL NOE MER en en vanlig jobb og som vil bli med inn i fremtiden - vi har ikke lyst til å bytte partner - Det blir det bare masse trøbbel av. Vi trenger noen som vil forplikte seg litt også - skape trygghet og sikkerhet for drift, utvikling og ikke minst godt samarbeide. Vi søker et SAMARBEIDE med en som er en VIRKELIG oppegående gründer-type som også "ser" muligheter og ansvar. En som med sin kompetanse er villig til å satse, slik som vi har gjort og gjør, sammen med oss og vår kompetanse inn i et marked som vil skaffe felles fremtid og inntekt for begge - OVER TID!

 

En programmerer kan umulig klare å lage noe som vi her snakker om alene. Det er vi som har innholdet og kompetansen, nettverket og innsalgsmuligheten. For å få det til trenger vi hverandre - det må avtalen gjenspeile og gi avkasting iht - over tid og inn i fremtiden. Vi har ikke for vane med bruk og kast. La oss si at vi får en til å lage dtete da for 20, 30, 40 eller 100.000 kroner - hva vet jeg. Og så selger vi for 1, 2 eller 5 000 000 mht programlisenser om 5 år - Kan jo bli en mulighet. I tillegg har vi ansatt en på drift og vedlikehold på god fast lønn med hjemmekontor. HVEM føler seg lurt da!

 

Eksempel på å situasjon og hva vi tenker: La oss si at vi er i toppskiktet som flygere og en spesiell kundegruppe med helt nye behov som vi kjenner og kan inngående og at flyene våre kun er som gjennomsnittet - kundene våre skriker etter raskere fly som går oftere til en rimeligere penge - vi har: hele kundemassen, kontaktpunkter, nettverk, innsalget, kunnskapen om kundens behov, kunnskapen til å organisere flyruter med flyplasser inn og utsjekking osv, vi vet når flyene skal gå for at kundene vil like det, hva de vil spise på flyet, temperaturen de vil ha osv osv.

Det vi TRENGER er en skikklig flink flykonstruktør som kan konstruere et fly som gjør at vi kostnadsmessig både mht drift og produksjon og ikke minst utvikling av flyet kan klare dette uten å måtte selge ut halve bedriften til teite investorer som bare skal stikke av med fortjenesten VI har skapt SAMMEN. (Nok av personer som har endt opp med 5% av salget av egen grunderbedrift)

Denne personen trenger vi videre til å vedlikeholde og drifte samt videre utvikle flyparken ytterligere - holde forspranget til eventuelle konkurrenter som forsøker å ta et marked vi skaper - igjen: SAMMEN. Denne personen MÅ ha et eget driv og lyst - og ikke minst rett kunnskap. Det handler altså om å løse en teknisk side pga egnet teknisk kompetanse - skape sine egen frentid og jobb om dette lykkes - og selvfølgelig få sin del av den store kaka på toppen - når den kommer (ingen garanti, men vi har trua!). Uten dennes kompetanse kan vi ikke komme i lufta en ganng! Uten oss har ikke flykonstruktøren noen utfordring annet enn å tegne vanlige passasjerfly - som ansatt et sted!

 

Og til forskjell fra den historien så; vi er alt i lufta - manuelt så ås i. Vi er inne i 3'dje års drift med godt driv!

 

Vi bruker word med maler, macroer, autotekster osv i dag – anser det som tungvint i forhold til et eget program. Og det (word) kan jeg selv lære mer om og videreutvikle om jeg vil. Og jeg er såpass oppegående at jeg vet at DET er ikke der jeg skal legge inn arbeidstid mht min kunnskap og kompetanse - jeg skal drive med andre ting som jeg er best på - det som har med ledelse, utvikling av selskapet og ikke minst det som skaper mer omsetting og grunnlaget for fremtiden på kundesiden dvs grunnlaget for at dette lykkes salgsmessig så kaka som vi skal dele blir så stor som mulig! Det er DET jeg er god på! Det vi snakker om her (programmering) finnes det andre enn meg som er gode på - så min filosofi:

Finn de beste og mest egnede med rett kompetanse som også VIL noe mer en på det jevne - samarbeid og sørg for at alle får sin del, er fornøyde og får en fremtid med noe langt mer ut av det en "lønn for timene"....

 

SÅ:

En som bare vil ha timelønn har nok ikke det nødvendige engasjement til at vi gidder å bruke tid på slike. Det er lite foretningsmessig og viser liten vilje til å satse - altså en som kun er opptatt av nå og penger. Vi trenger en litt djerv person - og så foretningsmessig! En sammarbeidspartenr – rett og slett.

 

Jeg eier og drifter altså en liten bedrift der vi nå har behov for å lage et eget lite dataprogram. Vel størrelse har ikke jeg greie på, men altså:

 

Hva gjør vi?

Vi er en kunnskapsbedrift med overordnet og inngående kjennskap til et regelverk på et produktområde som mange kunder har. De har og behov for å vite at det de har er i orden. Det klarer de ikke selv og de bruker derfor spesialister som oss til det. VI har nå så mange kunder at vi må lage et dataprogram for å håndtere dette på en fornuftig måte!

Våre kunder kjøper altså rapporter av oss på egne installasjoner mht å få vite hva som ikke er i orden. Vi reiser til kundene og gjør kontroller av disse installasjonene hovedsaklig med digikamera og digi lydopptaker.

Mange kunder får også et IK-system (internkontroll system) for å gjøre sine oppfølginger og egne kontroller opp gjennom året. Vi har altså mange gjentagende kunder vi besøker hvert år og sjekker det de har. Og så korrigerer vi IK-systemet slik at det er "up-to date"

Alle våre produkter blir laget i word - pr i dag - i maler som undertegnede har utviklet og sendt ut som PDF-filer. Vi leverer altså alt over mail.

 

Vi tar altså en mengde bilder ( opp mot 25000 pr medarbeider/år - som vi i dag legger inn i og beskriver med bakgrunn i lydopptak, egne kunnskaper på området osv. Dette fungerer mest mulig ved hjelp av autotekster mm der vi kun taster koder som er knyttet opp mot / delvis logiske i forhold til reglene.

 

Vi ser altså etter en datakyndig person som kan hjelpe oss å lage / utvikle / serve oss mht å gjøre jobben mer automatisert og ikke minst låst slik at alle gjennom valg velger mer eller mindre samme resultat. I tillegg må det være mulig å skrive over når man velger dette.

 

Vi ser for oss – etter hvert - at dette legges på en SQL server eller lign der alle logger seg inn og gjør sine arbeidsoppgaver som de har tillatelser til. Videre at vi har fullstendig ekstern back-up. Vi vil og satse på å kunne legge dette på nett slik at kunder kan bruke sin IK del og rapport del der - dvs vedlikeholde og/eller se på - ut fra påloggingstillatelser. Dvs at kundene har produktene på vår server og bruker de der / leser de der.

 

Den / de vi vil velge vil selvfølgelig godtgjøres for arbeidet, men må nok innstille seg på at dette blir et joint venture i begynnelsen. Kundene våre vil, når vi lykkes etter hvert ha behov for programvare for å vedlikeholde sin årlige bit. Programvare blir som kjent oppgradert hele tiden.... Abonnementsordning er tingen! :-) Det vi derfor bli et salgs- potensiale på dette. Og vi vil og trenge en på vedlikehold og drifts sida..... Der blir det altså lønn i tillegg til din del av salget av programvaren til kundene.

Vi har forespurt en del av våre kunder om å være med i en pilot og de er svært interessert i det.

 

Noen som vil jobbe etter prinsippet:

Etter innsats får du av kaka - samtidig som en ikke skal sulte underveis!

 

Og selvfølgelig gjør vi en skikkelig avtale.

Så har du en ide om hvordan osv - Ta kontakt

 

Wado

Endret av wado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ha forstått dette helt rett; dere søker en til å utvikle verktøy for dere, alt av verktøy som kan hjelpe dere i deres daglige arbeid? Eller var det for det meste det ene systemet som, på en måte, lager en mal for dere?

 

Ellers hadde det vært fint å høre litt om de tekniske aspektene, som f. eks:

* Hvilket programmeringsspråk foretrekker dere.

* Hvilken database

* Kan dere tenke dere at en fyr skal lage alt, eller skal dere ha forskjellige personer på f. eks webutvikling (går nå ut fra at dere skal ha webside), utvikling av verktøy, database drift/utvikling osv?

* Hvordan tidsrammer har dere tenkt dere

* Er dette for ferdig utdannede programmerere, eller kan også folk som ikke er utdannet enda søke (som meg ;))?

* Osv. :)

Lenke til kommentar

Hørtes interesangt ut. Synd jeg bare er 16 år og har kun min egen læring som utdanning forløpig. Håper på å gjøre noe av dette når jeg blir stor, satse litt osv. isdenden for kun sitte å programere innepå et kontor hver dag med samme timeslønn.

Har lyst å bli en blanding av gründer og IT ja. Men det er nok ikke lett.

 

Jeg er nok ikke den nye Bill Gates, men jeg kan trøste meg med at jeg antakligvis er den flinkeste på hele skolen i data :D (skryt skryt!) Får håpe det kommer til nytte en dag;)

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...