Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk går ned til 1mbps og dør.


Anbefalte innlegg

Har et veldig merkelig og irriterende problem her nå med det trådløse nettverket, og sliter veldig med å få orden på det. Jeg har 2 datamaskiner, en macbook og en stasjonær pc som kjører windows xp. Bredbånd får jeg levert fra NextGenTel og linjen er (fra Mac'en å dømme) stabil. På den stasjonære maskinen begynner jeg derimot på 54-48mpbs når jeg skrur på, men deretter daler det sakte men sikkert nedover mot 1mbps, til et punkt der jeg verken kan gå på internett eller komme meg inn på ruteren min for å sjekke konfigurasjonen. Det som derimot er merkelig er at dette skjer akkurat nå, mens jeg sitter på macbooken og skriver dette innlegget (og den har tilkobling i motsetning til den stasjonære maskinen).

 

Jeg har hatt dette problemet tidligere på en annen maskin, men da fungerte det å skru av WZC tror jeg. Dette fungerer ikke i dette tilfellet.

 

Er det noen som har sett noe slikt før og som har en kur for det? Er enormt frustrerende og har ikke så enormt god peiling at jeg kommer noen vei selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kompatibilitetsproblem? Mange løsninger. Oppdater til siste firmware og software. Finn ut om kompatibiliteten mellom de trødløse produktene ved å finne brikkesett produsentene som er brukt. Finnes flere tester, sammenlikninger på nettet.

Annen løsning er kjøpe billige usb wifi stikker, eller nye interne wifi kort som er kompatibelt, wifi merka og har gode tester og brukererfaringer. Eller ny ruter - el ap som er anvendelig mot flere klienter med ulike brikkesett samtidig.

Kanskje endre innstillinger i klientkort eller ruter.

 

Kan ikke si noe mer da du ikke gir mer nøyaktig beskrivelse.

Endret av kense
Lenke til kommentar

Bruker en Speedtouch 585 ruter, og en Jensen airlink 7554 (LongRange) usb adapter. Har oppdatert driverne til adapteren og prøvd litt av hvert slik som å klikke bort muligheten for at maskinen kan slå den av selv for å spare strøm. Har ennå problemer med at hastigheten begynner bra, men så faller ned til 1mbps. Den gjorde dette mens jeg spilte Warcraft i dag, og da jeg hoppet ut på skrivebordet og klikket "Radar OFF" og deretter "Radar ON" i adapterens meny ble jeg tilkoblet igjen i et par sekunder, men datt umidelbart ned på 1mbps og avkoblet igjen. Skulle gjerne vært mer nøyaktig, men er for å være ærlig ikke helt sikker hva jeg ser etter selv av feil, for ikke å si hva jeg ser "på". :(

Lenke til kommentar
Bruker en Speedtouch 585 ruter, og en Jensen airlink 7554 (LongRange) usb adapter. Har oppdatert driverne til adapteren og prøvd litt av hvert slik som å klikke bort muligheten for at maskinen kan slå den av selv for å spare strøm. Har ennå problemer med at hastigheten begynner bra, men så faller ned til 1mbps. Den gjorde dette mens jeg spilte Warcraft i dag, og da jeg hoppet ut på skrivebordet og klikket "Radar OFF" og deretter "Radar ON" i adapterens meny ble jeg tilkoblet igjen i et par sekunder, men datt umidelbart ned på 1mbps og avkoblet igjen. Skulle gjerne vært mer nøyaktig, men er for å være ærlig ikke helt sikker hva jeg ser etter selv av feil, for ikke å si hva jeg ser "på".  :(

7752068[/snapback]

 

Kjør kablet til du får løst problemet, får lang cat5 kabel..for å være ærlig har vel ikke jensen akkurat ry på seg for å være cisco. lån annet utstyr eller kjøp deg en annen plug in, eller lever inn utstyret i butikken og si det ikke fungerer-få de til å teste det.

Lenke til kommentar

http://209.85.135.104/search?q=cache:1Kwe1...uk&ct=clnk&cd=1

http://209.85.135.104/search?q=cache:IuI_C...uk&ct=clnk&cd=4

 

..flere som har problem

les også dette

 

http://www.jensenscandinavia.com/support_f...guage=Norwegian

 

last inn nye drivere og følg bruksanvisningen

 

http://www.jensenscandinavia.com/download....egian&id=AL7554

 

håper noe av dette hjelper

Endret av kense
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...