Gå til innhold

bakprojeksjons tv vs LCD tv


Anbefalte innlegg

Hei jeg er på leiting etter en stor tv :)

Samsung 40 (LCD) som komplett annonserer på tillbud virker veldig fristende. Men etter å ha surfet litt på prisguiden fant jeg Sony Bravia KDF-50E2000 (BP) for 10 000, denne var fristende også :/ en 10 tommer større tv for samme pris høres skremmende ut ?

 

Jeg vil bruke tv`n til vanlig bruk, film, spill, pc til TV. Så dt store spørsmålet er: Hva er forskjellen på en LCD og en BAKPROJEKSJONS TV ?

 

Er det verd å satse på en 10 tommer større tv for like stor pengesum.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg er på leiting etter en stor tv :)

Samsung 40 (LCD) som komplett annonserer på tillbud virker veldig fristende. Men etter å ha surfet litt på prisguiden fant jeg Sony Bravia KDF-50E2000 (BP) for 10 000, denne var fristende også :/  en 10 tommer større tv for samme pris høres skremmende ut ?

 

Jeg vil bruke tv`n til vanlig bruk, film, spill, pc til TV.  Så dt store spørsmålet er: Hva er forskjellen på en LCD og en BAKPROJEKSJONS TV ?

 

Er det verd å satse på en 10 tommer større tv for like stor pengesum.

7702640[/snapback]

 

Jeg tror det må vere noe skrive feil på prisguiden fordi det står sonyen er en lcd tv..

Å det var veldig rart at en sony 50" koster 10000..

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/vis_kategori....25&submit=S%F8k

 

Som du ser så får du 50" tv til under 11 000,-. Fant en tråd på et forum der dei skrøyt en del av denne sonyen, største minuset med bakprojeksjon er at den er djupare enn lcd og plasma (ca 35cm) og ikkje kan hengast på vegg. Bildekvaliteten skal visstnok være ganske bra.

Har du plass og lyst på STOR tv og stramt budsjett må vel dette være tingen.

En som har skrevet omtale på hardware seier at den "knuser alt av LCD"

 

Edit: Fant den :)

 

http://avforum.no/forum/tv-apparater/40917...df-50e2010.html

 

Forskjellen på 2010 og 2000 er kun fargen på kabinettet.

Endret av Atletass
Lenke til kommentar
En som har skrevet omtale på hardware seier at den "knuser alt av LCD"

7728918[/snapback]

Nå skal man jo være rimelig blåst for å skrive noe så dumt som at denne bakprojekskjonsTV'en knuser alt av LCD. Som nevnt så ER det jo en LCD TV, bare med en 3 svært små skjermer(én for hver farge) som blir blåst opp ved hjelp av projekson. Dette fører til at man har en LCD TV men i tillegg får man alle ulempene projeksjonsteknikken fører med seg.

Lenke til kommentar
En som har skrevet omtale på hardware seier at den "knuser alt av LCD"

7728918[/snapback]

Nå skal man jo være rimelig blåst for å skrive noe så dumt som at denne bakprojekskjonsTV'en knuser alt av LCD. Som nevnt så ER det jo en LCD TV, bare med en 3 svært små skjermer(én for hver farge) som blir blåst opp ved hjelp av projekson. Dette fører til at man har en LCD TV men i tillegg får man alle ulempene projeksjonsteknikken fører med seg.

7761115[/snapback]

 

Nice flaming:-) Bakprojeksjons-tv er ikke et LCD TV og kan ikke sammenlignes, så der tar du og den som skrev omtalen feil. Projektor teknologi og LCD paneler er ikke bare "litt" forskjellig. Bare så det er sagt: en virkelig god LCD skjerm er ganske mye bedre enn en vanlig god (snakker ikke om 50.000,- og over i pris) bakprojektor tv- uansett teknologi.

Lenke til kommentar
Nice flaming:-) Bakprojeksjons-tv er ikke et LCD TV og kan ikke sammenlignes, så der tar du og den som skrev omtalen feil. Projektor teknologi og LCD paneler er ikke bare "litt" forskjellig. Bare så det er sagt: en virkelig god LCD skjerm er ganske mye bedre enn en vanlig god (snakker ikke om 50.000,- og over i pris) bakprojektor tv- uansett teknologi.

7764247[/snapback]

Hehe, vel mente ikke at en projeksjonsTV er nøyaktig det samme som LCD. Det jeg mener er at fordi en projeksjonsTV er basert på LCD teknologi, (og ja bildet kommer fra en LCD skjerm eller fler), så blir det rimelig håpløst å si at en "projeksjonsTV knuser alt av LCD".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...