Gå til innhold

Radeon x300 series


Scullyy

Anbefalte innlegg

Har ekstremt lav fps på noen av de nyere spillene som ikke har noe spesielt bra grafikk. Eksempel:

Half life 2 - 30-50 fps (best grafikk)

Vanguard - 5 fps

 

Syntes faktisk at grafikken er MYE bedre i Half life 2... Så det er litt rart. Er det fordi jeg ikke har oppdatert driveren på en stund? Hvor kan jeg laste ned manuelt updates til radeon x300? Driveren skal jo oppdateres automatisk, men jeg får beskjed at det ikke er noen nye oppdateringer. Men igjen, når jeg starter Half Life 2 får jeg beskjed at driveren ER utdatert... Noen som kan hjelpe meg løse problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel driveren blir ikke automatisk oppdatert (med mindre du vil ha en daarlig utdatert windows update driver)

Nyeste driver finnes her: http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonx-xp.html

 

ellers er X300 ikke akkurat verdens beste spillekort.. Halflife 2 er forholdsvis lettdrevet, mens vanguard sikkert er tyngre...

(for aa ta et eksempel jeg selv har opplevd; spillet Vampires Masquerade syns en kompis av meg gikk hakkete paa sin laptop (x600) kort, og da jeg testet det paa min overklokka pc med x1900 xt kort, gikk det like hakkete.. dette er spillmotorens skyld og ikke skjermkortet (enda det kan virke slik i visse situasjoner)

 

jeg ville lasta ned drivercleaner pro (google it) og rensa alt av nvidia og ati drivere fra systemet, restarta, og installert nyeste driver (fra sida jeg linka til) hvis ikke det hjelper paa at spill gaar raskere maa du nok oppdatere maskinvare.

 

det kan oxo vaere at du ikke naar kravene til spillene ang. CPU og RAM..

hvis det ikke funker, legg ved hvilken maskinvare du har..

Lenke til kommentar

Har lasta ned oppdateringene, men kan ikke si jeg merker ikke noe forskjell.

Edit: Glem det jeg nettopp sa... Prøvde å spille singelplayer spill. Oblivion hadde utrolig nok gått opp med rundt 10 fps, (nå fra 30-40 fps, med unntak av i store skoger hvor den er rundt 10 fps fortsatt) og neverwinter nights 2 hadde vel gått opp med 20 fps (nå rundt 50-60 ute, og men fortsatt 15 fps inne)

 

Jeg har:

pentium 4, 3.00 ghz

1,5 gig ram (1 gig + 256+256)

radeon x300 series, 128 mbit

 

Burde jeg fjerne begge 256 ram kortene? En venn av meg sier at de gjør pcn tregere.

Endret av Scullyy
Lenke til kommentar

det vennen din tenker paa er vel dual channel, altsaa 2 identiske rambrikker som kjoerer sammen og gir bedre ytelse.

 

derfor vil de 2 256 brikkene i dualchannel jobbe fortere en 1gb brikka.

men skaffer du en mer eller mindre identisk 1gb brikke kan du oppleve at maskinen jobber vesentlig raskere...

 

saa faareloepig ville jeg latt vaere aa gjort noe inntil du har en identisk 1gb brikke (det beste er aa kjoepe twin packs..)

 

som sagt hvis hovedkortet ditt stoetter dualchannel da... ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...