Gå til innhold

Ny dell 4150 i hende


Tinniman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-29 17:01, skrev mezz:


Jeg går jo rundt med et håp om at det mystisk forsvunnede kolli er sekken, og ikke pc'en.



 

Så fikk jeg bekreftet i dag at det var sekken som var "forsvunnet", og ikke pc'en. Pc'en leveres i morgen, og da har det akkurat gått 2 uker siden jeg bestilte på nettet. Det får jeg si meg fornøyd med.

*puh*

Lenke til kommentar

Jeg bestilte min maskin på fredag ettermiddag og fikk bestillingsbekreftelsen på mandag. Ordrebekreftelsen kom på mail på onsdag og i posten på fredag. Nå ligger maskinen min på Alnabru og jeg venter (selvfølgelig) på at Somlegods skal få ut fingeren og sende den videre...

Lenke til kommentar

Hei.

 

Fikk min morgenen den 10 dagen. Hentet den selv på linjegods. Klarte ikke å vente. Fremdeles superfornøyd. Ingen døde pixler, brenner i 24x og klarer av en eller annen merkelig grunn 1600x1200 oppløsning, selv om dell reklamerte med en 1400x1050.

Gjør meg ingenting. Bruker den på 1400x1050 likevel da det føles riktig.

 

 

Tinniman

Lenke til kommentar

enig ja, helt enig. Jeg fikk min inspiron 4150 for noen dager siden og er VELDIG fornøyd selv. Ingen døde pixler og megabra ytelse.

Jeg synes likevel det er noe rart med COMBO'en min, den lager så rare lyder når den leser dvd'er. Det er bare enkelte områder på dvd'en, og lyden kan vare i flere minutter. Det er på samme plass på dvd'en hver gang. Noen som har det samme problemet?

Lenke til kommentar

Tips til alle dere som skal kjøpe seg lap hos dell. De reklamerer med at du kan kjøpe 3 års garanti som koster opp til 3 tusen lapper. Alle elektriske artikler har 5 års reklamasjons rett. D.v.s at de er pliktig til å fikse ting hvis det viser seg å være feil eller mangler. Hvis du spyr i laptoppen så er det værre. Men å betale 3000 til dell for at de skal gi deg muliheten til å reklamere for feil å mangler er som å slå seg sjøl i hode etter min mening. Gjenstander som er ment til å vare mer en 5 år har 5 års reklamsjon uansett hva de måtte si. Sjekk med forbrukerrådet. Garanti er noe de gir som en service. D.v.s at de gjerne henter og bringer i tillegg til fiksing+ at de spør gjerne ikke hva som er skjedd.

 

 

Tinniman

Lenke til kommentar

Er enig med deg der, men det kan bli litt problematisk å få reparert noe gratis når det har gått såpass lang tid.

 

Det blir som med mobiltelefoner, de har som regel 1 års garanti og reklamasjon er minst 2 år... Men det er rimelig vanskelig å få fikset en telefon gratis som ikke lenger har gjeldende garanti.

 

Er jo ikke rart at selgerne blir litt vriene i blant heller.. hvis man ser det fra deres synsvinkel: For hvor mange gjenstander som har vært brukt i noen år kan man egentlig si ikke fungerer pga fabrikkfeil??

 

De fleste har vel levert f.eks en mobil på service en eller annen gang, hvor mange kan med hånden på hjertet si at den telefonen ikke har gått i bakken noen ganger og at det sannsynligvis er skyld i feilen? Sikkert noen men ikke mange..

 

Men lov er lov og den skal følges.. uansett er det som sagt en hårfin grense mellom garanti og reklamasjonssak i praksis. Garanti høres bedre ut og fører som sagt til at selger ofte er mer behjelpelig ved problem... Kunden føler seg tryggere med garanti og tenker kanskje ikke over at reklamasjon gjelder utover garantitiden...dette gjør det igjen lettere for selger å avfeie reklamasjonssaker og tjene penger på reparasjon samtidig som de også har tjent på salg av garantien

 

Dells garanti kan også inneholde henting/fiksing på stedet osv. men prisen for vanlige forbrukere synes jeg er skyhøy i forhold til det man får igjen for det

Lenke til kommentar

Det er vel strengt tatt ikke garanti Dell selger i tillegg, det er vel gratis hente/bringe service på døren. Ser de har begynt å selge noe som heter "complete" care som visstnok er "tabbeforsikring" eller noe i den dur.

 

Reklamasjonen er nok kanskje 5 år, men som Cyberpet var inne på, det kan være vanskelig å praktisere i praksis. Dessuten er vel strengt tatt en datamaskin i dag utdatert etter 2-3 år uansett.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Tok et par dager og jeg fikk en stor pakke på døren fra dell, med alskens kabler til TV utgangen min samt endel dyre kabler til audio utgangen min. Det må jeg si. Trodde bare jeg skulle få en ny liten overgang. Alt var gratis. Kjempe av dell, men det er nok fremdeles utgangen som er problemet.

 

 

Tinniman

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...