The President Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 Vår alles kjære server gikk i bakken i går. Disken fikk hetta, så det var ikke mye å gjøre. Jeg klarte å redde ut en del filer fra den, blandt annet sysvol mappen og ntds mappen. Dette er jo det active directory bruker. I dag har jeg så satt opp ny server, med ny active directory, og forsøkt å ta en "restore" av de gamle filene. Jeg kjørte gjennom det som microsoft sier på sine sider og trodde alt var bare velstand. men, nei. Nå klarer ikke maskinen å starte opp i normal modus, kun i safemode. løsningen (slik jeg ser det) er å fjerne rollen som active directory. problemet er at dette ikke kan gjøres i safemode, men må gjøres i normal modus, noe som jeg ikke kan siden serveren ikke vil starte på vanlig måte. Noen som har noen tips til hvorda fjerne Active Directory UTEN å starte i normal modus? Alle typer safemode (directory services safemode osv) fungerer ikke...... anyone? Lenke til kommentar
lin22 Skrevet 11. januar 2007 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2007 bruker win2k3 hjemme for tiden men klarer ikke å huske om den har funksjonen systemgjennoppretting, isåfall kan du gå i safemode å gå tilbake til før du installerte AD. også evt prøve alt på nytt og se om det funker da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå