The President Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Vår alles kjære server gikk i bakken i går. Disken fikk hetta, så det var ikke mye å gjøre. Jeg klarte å redde ut en del filer fra den, blandt annet sysvol mappen og ntds mappen. Dette er jo det active directory bruker. I dag har jeg så satt opp ny server, med ny active directory, og forsøkt å ta en "restore" av de gamle filene. Jeg kjørte gjennom det som microsoft sier på sine sider og trodde alt var bare velstand. men, nei. Nå klarer ikke maskinen å starte opp i normal modus, kun i safemode. løsningen (slik jeg ser det) er å fjerne rollen som active directory. problemet er at dette ikke kan gjøres i safemode, men må gjøres i normal modus, noe som jeg ikke kan siden serveren ikke vil starte på vanlig måte. Noen som har noen tips til hvorda fjerne Active Directory UTEN å starte i normal modus? Alle typer safemode (directory services safemode osv) fungerer ikke...... anyone?
lin22 Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 bruker win2k3 hjemme for tiden men klarer ikke å huske om den har funksjonen systemgjennoppretting, isåfall kan du gå i safemode å gå tilbake til før du installerte AD. også evt prøve alt på nytt og se om det funker da ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå