Gå til innhold

problemer med starcraft online

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og en kamerat har funnet til gode å finne frem gode gamle brodwar,men vi har et problem med å spille på battle.net.

Begge to har overkill pc og internett linje i forhold til krav,men alikavel så lagger det.

Vi sitter begge hjemme hos oss selv i hver sin stue ikke noe LAN.

-Vi kan spille 1v1 (oss to) uten lagg

-begge kan spille med andre på battle.net både 2v2 og 3v3

-når han lager game,detter alle andre bortsett fra oss to

-for bare noen dager siden var det ikke noe problem i det hele tatt.

-vi bruker skype å kommunisere med i bakgrunnen.

-når vi spiller med andre spillere forsvinner lag'gen på gamet med en gang en av oss avslutter.

Har forsøkt følgende:

+ med/uten skype

+ tatt av virus/brannmur program og windows-brannmur(jeg bruker norman,han bruker avast)

EDIT:pinget nettopp litt rundt i verden og fikk litt oppsiksvekkende resultater

ping vg.no 19-22ms

ping yahoo.com 160ms

ping google.com 60ms

kan dette ha noe å si?at BKK(internettselskapet mitt) har problemer med internasjonalt nett idag?

Endret av BacardiKillah
Videoannonse
Annonse
Skrevet

for spilling over bnet så må port 6112 åpnes for TCP og UDP.

ISP som bruker PPPoE forårsaker også til tider problemer med 3 eller flere spillere.

anbefaller å bruke hamachi for onlinespill, siden man da slipper bnetlag som er alt fra 0.5 - 1.0 sek (typisk)

Skrevet

har åpnet begge i portene i brannmuren,må de åpnes i ruteren kansje?

Den har jeg desverre ikke tilgang til.Husverten sin og han har bkk-ruter (låste innstillinger)

Men kan prøve hamachi og gi tilbakemld,ser at det er flere som har hatt samme problemet uten å løse det...

Skrevet
for spilling over bnet så må port 6112 åpnes for TCP og UDP.

ISP som bruker PPPoE forårsaker også til tider problemer med 3 eller flere spillere.

anbefaller å bruke hamachi for onlinespill, siden man da slipper bnetlag som er alt fra 0.5 - 1.0 sek (typisk)

7699359[/snapback]

Hvordan kan det hjelpe med hamashi?

Mener du at vi skal lage nettverk mellom oss?

Skrevet

ja, dere lager et hamachinet og spiller så som om det var lan.

1v1 kan ikke sammenlignes kontra bnet. legg dog merke til at med 3+ spillere så vil hamachi ta mer båndbredde enn bnet.

Skrevet (endret)

Jeg har også dette problemet(men min PC lagger i 1 VS 1 også) :thumbdown: , vil det at jeg åpner disse portene fikse det?

I såfall, hva er farene med og åpne porter?(er det lettere og få virus?)

Endret av Dark Archon
Skrevet
Jeg har også dette problemet(men min PC lagger i 1 VS 1 også) :thumbdown: , vil det at jeg åpner disse portene fikse det?

I såfall, hva er farene med og åpne porter?(er det lettere og få virus?)

7717685[/snapback]

Tror ikke du får lettere virus. Men viss det lagger en vs en så skal det hjelpe å opne protene det gjorde i alle fall det for meg. Åpne 6112 både udp og tcp.

Skrevet

skal du spille via bnet, så må port 6112 være åpen. du kommer ikke uten dette.

farer...vel, det er en åpen port, men såfremt du ikke allerede har en trojaner på maskinen din, så er trusselen mikroskopisk.

Skrevet

Først trodde jeg et øyeblikk at det hjalp med hamachi'en,for det virket bedre når jeg hadde den på,men i ettertid tror jeg set bare er tilfeldgiheter.For den har jo ingenting med bnet å gjøre.

Men selfølgelig er det jo mye bedre visst du er flere kompsier som skal spille sammen på et kunstig LAN.Men det er jo online på bnet som er tingen!

Det virker rett og slett som om bnet er ganske så ustabil,rene bingoen om det går å spille eller ikke,det har sine gode og dårlige perioder uansett hva jeg gjør med softwaren på Pc'en i bakgrunnen.(leker med brannmur,virusprogram o.l)

Bare synd jeg ikke får tilgang til ruteren...(låst av BKK og husverten sin)

Skrevet

såklart det ikke har noe med bnet å gjøre, hele poenget er å få spilt uten bnet og dermed med mindre lag.

jeg har ikke spilt på bnet siden pgt og wgt avgikk med døden og kommer ikke til å ta steget tilbake til bnet før tilsvarende ladder kommer tilbake. i tillegg er det alt for mange som cheater på bnet, men får du dem til å bruke penguin plug, så er det vel ok...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...