Gå til innhold

Minne til E6600 og Asus P5B-E Plus - HASTER


Footy

Anbefalte innlegg

Skal ha ny PC, det betyr også nytt minne....

 

Så langt har jeg bestemt med for en E6600 prosessor og jeg ser ut til å gå for en Asus P5B-E Plus .

 

Jeg er en gamer, spiller mye, men jeg overklokker ikke. Ser etter Minne som jeg da vil kunne utnytte 100% med dette oppsettet..

 

Noen som har noen erfaringer?

 

Edit: Her er Oppsettet. jeg har satt opp foreløplig. Er denna rammen grei? Vil det funke og gi meg 100% effektivitet eller blir de en flaskhals?

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
*bumpa den da jeg har oppdatert spørsmålet mitt*

7694525[/snapback]

 

Komplett har tilbud på dominator minne brikkene til samme pris og da får du kanskje kjørt minne CPU på 1:1

7694572[/snapback]

 

Du sier at jeg da kanskje vil få kjørt minne CPU på 1:1.. Har jeg missforstått? Jeg forstod det slik at det hadde med Maks Databushastighet å gjøre... E6600 har 1066, Asus kortet har 1066.. Jeg ble så forklart at man da trenger minne med 533 (ganges med 2, noe med inn og ut, fatta det ikke) som igjen blir 1066....

 

Brikkene du foreslår er sikkert værdt pengene de, men de er jo på 800... som da vil si 1600? blir ikke resten av systemet da en flaskehals i forhold til at jeg ikke skal klokke?

 

Edit: Lagt til "Haster" I overskrift da jeg sitter å venter på svar så jeg kans bestille pc...

Endret av Footy
Lenke til kommentar
Skal ha ny PC, det betyr også nytt minne....

 

Så langt har jeg bestemt med for en E6600 prosessor og jeg ser ut til å gå for en Asus P5B-E Plus .

 

Jeg er en gamer, spiller mye, men jeg overklokker ikke. Ser etter Minne som jeg da vil kunne utnytte 100% med dette oppsettet..

 

Noen som har noen erfaringer?

 

Edit: Her er Oppsettet. jeg har satt opp foreløplig. Er denna rammen grei? Vil det funke og gi meg 100% effektivitet eller blir de en flaskhals?

7691319[/snapback]

 

Har heller kommet til å valgt:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054...BE-D2583A1CB52E

 

De er på 800MHz

OCZ ligger på 533MHz

 

Men smaken er som baken :yes:

Lenke til kommentar

Skal svare kort. Brikkene du har valgt er greie, og PC2 4200 gjør at du kan kjøre minne og CPU synkront. Men de gir ikke potensiale for overklokking, eller eventuell oppgradering til CPU-er med høyere FSB.

 

I og med at du får raskere minne til nesten samme prisen, dvs 100 kr mer for PC2-5400 og et par hundre kroner mer for PC2-6400, vil jeg anbefale dette. HK kan også kjøre minne asynkront, dvs at minne kan kjøre på 333 Mhz (PC2-5400) eller 400 Mhz (PC2-6400) selv om FSB er på 266 (1064 er Quad-pumped, dvs 266 x 4). Minne er dual.

 

Så med de minimale forskjellene som er, velg minst PC2-5400 minne.

 

Corsair-brikkene til under 2000 er meget bra, og Corsair Dominator til 190 kr mer er nesten for godt til å være sant.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Morn du,skal du ha et minne som både ser bra ut,klokker meget godt hvis du vil det,oser av kvalitet og er billig,og som til måte på passer perfekt til ditt hovedkort (har samme selv, hk+minne)....høres dette for godt til å være sannt.....neida,se her Crucial PC5300 10th Anniversary

 

Det er en rating på PC5300,men dette er kvalitet,en jubileumsmodell til oss konsumenter.

 

Jeg kjører mine på 1000mhz@2,2volt med 4-4-4-8 timings 24/7..... :cool:

 

Ta en titt på de,google litt tester hvis du er usikker.

Tror det er et meget godt valg. Det er 2x1024 brikker.

Lenke til kommentar
Så altså som nazzuz sa...

Jeg har tenkt å kjøpe meg E6600, Asus p5w Dh Deluxe, 8800 GTX, og egentlig planer om Corsais Dominator PC2 6400 CL4, men mener du at de brikkene du linka er MYE bedre OC messig?

7701475[/snapback]

 

Nei,du kan ikke ta feil av noen av disse brikkene,Crucial 10th Anniversary og Corsair Dominator er meget gode brikker,jeg vil ikke velge for dere. Men de er over gjennomsnittet,kvalitet,overklokking og hva du får for pengene dine.

 

Og de Kingston du linker til har jeg lest litt om,men har ingen erfaring med de.

Kingston er forøvrig en gammel traver som jemt over leverer varene,jeg vil ikke si at du ikke skal kjøpe de Kingston,men her har du mye og velge på,og du må jo ta et valg.

 

Corsair er billigere enn på lenge,Samme med Dominator,salg på komplett.

 

Bruk magefølelsen din,rammen som er lista her er meget bra alle sammen.

 

Jeg annbefalte deg Crucial forde jeg har samme hovedkort som deg,og jeg har de brikkene. Jeg har også et par Corsair XMS2 PC6400C4 som også er kjempegode og passer godt på Asuskortet.

Lenke til kommentar

...og å kjøpe PC4200 minne som koster nesten like mye som PC5300-6400 syntes jeg er dårlig butikk og lite fremtidsrettet. PC4200 minne ville jeg kun satt i en kontormaskin hvor kravene til ytelse er minimale.

 

Bare et råd,gå for minimum PC5300 minne,det vil lønne seg i lengden.

Lenke til kommentar

Problemet med Corsair Dominator 6400C4 er at de bruker stabile, men ikke veldig overklokkingsvennlige minnebrikker.

 

Crucial 10th anniversary bruker Micron minnebrikker med heftigere spesifikasjoner (mulig de også er laget av spesielt utvalgte minnebrikker, og Crucial er vel eid av Micron hvis jeg ikke tar helt feil), og selv om den "bare" er PC5300 så er timingene fantastiske.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar
Problemet med Corsair Dominator 6400C4 er at de bruker stabile, men ikke veldig overklokkingsvennlige minnebrikker.

 

Crucial 10th anniversary bruker Micron minnebrikker med heftigere spesifikasjoner (mulig de også er laget av spesielt utvalgte minnebrikker, og Crucial er vel eid av Micron hvis jeg ikke tar helt feil), og selv om den "bare" er PC5300 så er timingene fantastiske.

7712715[/snapback]

 

 

Helt korrekt,og jeg har kjørt mine Crucial 10th Anniversary PC5300 på over 1200mhz........ Så dette er billige high end minne :cool:

Lenke til kommentar

Sitter på lignendet oppsett selv, mulig jeg kan stjele litt oppmerksomhet herfra

 

Har kjøpt kingston hyper x 6400 til P5B. Jeg klokker til 340*9 med alt annet på auto(her stopper clocken med alt på auto). Prolbmet er at jeg ikke finner balanse slik at jeg får bootet når jeg starter å stille manualt i bios (da mener jeg volt og minne instillinger)

 

Jeg finner heller ikke ut hvor jeg stiller på timings i P5B biosen (er bare vant til AMD, men nå er det intel som er sjefen), bare mhz clock.

 

I følge produsenten selv skal dette minne passe veldig godt, men hva med timings instillingen - mhz (står nå på 860 som stiller seg synkront med fsb) på minne?.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...