Gå til innhold

TEST: Apevia X-Qpack


Anbefalte innlegg

Jeg fikk nå vertfall putta vanlig ATX PSU nedi kabinettet.... men det ble TRANGT :D

7695938[/snapback]

Ja det går, men da mister man muligheten til cdrom, dvdrom, brenner osv

I mitt tilfelle putta jeg inn en strømforsyning i cdbrønnen da jeg kjøpte 7800gtx :D

 

Aleksanderro: den skjermen er gull verdt :love:

7696198[/snapback]

 

Neida, har både brenner å dvd spiller på plass jeg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk nå vertfall putta vanlig ATX PSU nedi kabinettet.... men det ble TRANGT :D

7695938[/snapback]

Ja det går, men da mister man muligheten til cdrom, dvdrom, brenner osv

I mitt tilfelle putta jeg inn en strømforsyning i cdbrønnen da jeg kjøpte 7800gtx :D

 

Aleksanderro: den skjermen er gull verdt :love:

7696198[/snapback]

 

Neida, har både brenner å dvd spiller på plass jeg :)

7696434[/snapback]

hvordan greide du det?

Jeg hadde akurat nok plass til å ha en strømkabel og ide kabel mellom dvdspilleren og den orgianle strømforsyninga... bilde?

Lenke til kommentar
Hvis dere ser på temperatur resultatene, så står det at system temperatur er 38 grader. Hvordan kan da cpu temperatur blir 28 grader idle?

7692525[/snapback]

Hva mente du?

38grader på cpu og 28grader på hdd (harddisk)

7696607[/snapback]

 

Studer cpu temperatur, og system temperatur. Glem hd temperatur, så ser du at noe ikke rimer. CPU temp kan ikke være lavere enn system temp, det er strengt tatt ikke mulig hvis den ikke er helt lukket fra systemet.

Endret av lancaster
Lenke til kommentar
Hvis dere ser på temperatur resultatene, så står det at system temperatur er 38 grader. Hvordan kan da cpu temperatur blir 28 grader idle?

7692525[/snapback]

Hva mente du?

38grader på cpu og 28grader på hdd (harddisk)

7696607[/snapback]

 

Studer cpu temperatur, og system temperatur. Glem hd temperatur, så ser du at noe ikke rimer. CPU temp kan ikke være lavere enn system temp, det er strengt tatt ikke mulig hvis den ikke er helt lukket fra systemet.

7699960[/snapback]

 

Selvfølgelig kan systemtemperaturen være lavere en CPU-temperaturen. Det er jo bare logisk - tenk over det. CPUen sitter under en svær CPU-kjøler som kjøler veldig bra. Selv om den lille brikken på et par cm er varm, så varmer den ikke opp hele kabinettet / hovedkortet.

Lenke til kommentar

Nei hør nå her! Tenk logisk på dette. CPU kjøleren bruken den luften som er i systemet til å kjøle ned prosessoren. Derfor, hvis system temp lufta er 38 grader, er det ikke mulig at cpu'en ender på 28 grader! Les testen, se på temperaturene, der står det nemlig at cpu temp på idle er 28 grader, imens system temp er 38 grader på idle.

Lenke til kommentar

Det er rimelig å anta att system temperaturen, er den tempen som måles for chipsettet, noe som i de fleste tilfeller betyr en sensor ett annet sted på hovedkortet, og derfor er det rimelig å anta att kabinnett temperaturen er 38, eller i umiddelbar nærhet, spesielt siden det ikke er forskjell på idle og full load i tempen på kabinettet. Derfor mener jeg at det er en urimelig sammenheng med at cpu tempen er 28 grader. Jeg vil veldig gjerne at de som faktisk har testet dette kabinettet kommer med konkret informasjon om hvordan de har målt temperaturene. Med en egen måler? Med hovedkortet? Er kabinetttemp 38 grader, er det ikke mulig at cpu blir ti grader kaldere. Hvis det er en trakt som fører luft rett til cpu'en, ja, men det er jo ikke tilfellet her.

Lenke til kommentar
Nei hør nå her! Tenk logisk på dette. CPU kjøleren bruken den luften som er i systemet til å kjøle ned prosessoren. Derfor, hvis system temp lufta er 38 grader, er det ikke mulig at cpu'en ender på 28 grader! Les testen, se på temperaturene, der står det nemlig at cpu temp på idle er 28 grader, imens system temp er 38 grader på idle.

7705017[/snapback]

jeg ser poenget ditt, men du blander som sagt system temp med kabinett temp. system temp er temp på en spesific del på hovedkortet, vanligvis chipsett.

 

hos meg så er cpu så og si aldri over 40 grader load, men chipsettet (system) er stort sett mellom 45-50 grader.

Lenke til kommentar

Hei spirre! Ja, jeg er klar over at det er en forskjell om temp måleren sitter på chipsettet. Men i flere tilfeller er temp måleren til chipsettet ikke i nærheten av chipsettet engang! Og denne mistanken jeg har om at dette er tilfellet her, er at det ikke er forskjell på idle og full load på temp i system (noe som er veldig normal for kabinett temperatur, men ikke normalt for reel chipsett temperatur). Det er derfor jeg stusser på dette, men jeg venter fortsatt på at forfatter av testen skal kommentert dette.

Lenke til kommentar
Jeg bar et slikt kabinett ca en kilometer etter håndtaket, og da var det kommet en liten sprekk på midten.

Det holder greit om man bærer utpå kantene men det er litt svakt på midten.

Ellers så er jeg fornøyd

7691624[/snapback]

 

Domt med den sprekken selv om det ar anonsert flere plasser på nettet at den ikke bør løftes etter det smale håndtaket i fronten. Selv har jeg skaffet meg samme produkt, en riktog fin og liten tass som har vert min følgesvenn på flere Lan.

post-111040-1168968182_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...