Gå til innhold

GETs digitale TV-bilde er analogt...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når mister fancysenior manager products & services i Get sier HDMI-bilde, blir hans ekspertiseutalelse latterligjort for min del. Om dette er redaksjonell typo vites ikke men det rette er å si HD-bilde siden HDMI fører både bilde og lyd. HD-kilder gir deg ikke HDMI-bilder, derimot HD-bilde.

 

Hvis jeg hadde bestilt Get for å få 720p-sendinger, hadde jeg terminert abbonentet. Hvis det viser seg at Get virkelig har brutt denne loven, tror jeg at det har effekt på nytegninger innen x-antall år og kunden kan si opp abbonentet uten pristillegg eller få heftig rabatt siden de har leid et produkt som ikke samsvarer med hva selgeren anmodnet.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Sorry, litt uklar der :whistle:

 

Det jeg ville sette søkelyset på er om GET her driver villedende markedsføring når de markedsfører med DIGITAL-TV, mens signalet som når TV'en faktisk er analogt?

 

Følgende uttrykk er hentet fra Get's nettsider:

 

- Digital bildekvalitet som gir skarpere bilde

- Digital lydkvalitet som gir bedre lyd

- GET digital-tv gir deg alle kanalene i grunnpakken i digital kvalitet.

 

Samtidig så brukes ordet "digital-tv" over en lav sko på nettsidene så det er nok ikke rart man oppfatter det som at de leverer digital-tv. Er vel det mest brukte ordet på hjemmesidene deres etter ordet "GET"...

 

Spørsmålet er om GET har solgt digital-TV eller bare TV i "digital kvalitet"...

Endret av johanch
Lenke til kommentar

For meg så høres det definitivt at de bryter §2 men det kommer helt an på hva man definerer som digitalt kvalitet men digitalt bildekvalitet er det absolutt ikke siden det er ikke binært overførsel til TVen.

 

Hadde de sagt digitalt TV/kvalitet til decoder, hadde saken vært noe annet.

 

Uansett hva utfallet blir av denne saken, kommer dette til å skape stor misnøye og mistillit fra kunder. Lurer på hva de finner på for å løse denne tekniske floken.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Synes dette blir litt kverulering. Signalet er digitalt hele veien til dekoderen for de fleste kanaler, og med RGB blir det veldig god kvalitet. HD-kanaler blir ikke noen vits i å abonnere på, men for resten har det lite å si. Uansett skal dekoder med HDMI-utgang bli tilgjengelig før sommeren.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

Dette er kverulering ja. Det er dette som har blitt kalt digital TV i alle år.

 

Det har ikke tidligere vært aktuelt med digital overføring fra dekoder til TV, da billedrørs-TVene kun hadde analoge innganger.

 

Med flat-TVs inntog i den siste tiden har dette blitt aktuelt men utnyttelsen av teknologien er i startfasen. Det vil derfor være naturlig at digitale inn- og utganger ikke er standard på digitale dekodere i dag, men vil det nok være med tiden.

 

Dette er en merkelig sak av VG å slå opp så stort i avisen. Nok et eksempel på at avisene elsker å lage storm i vannglass. Syns også det er ganske merkelig av VG å gå så hardt ut mot ett selskap, da det i dag ikke er noen (som jeg vet om iallefall) som tilbyr dette.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...