Gå til innhold

Maks tegn i navnet på filer i forskjellige mapper?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen mapper får jeg av og til ikke lov til å ha X-antall tegn i tittelen på en fil. Men hvis jeg flytter filen over til en annen mappe, da går det som oftest ann å ha mange flere tegn.

Noen som vet hvorfor dette skjer, og hvor man kan redigere på maks antall tegn (Hvis det går da)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ha noe å gjøre med at et filnavn består av hele path'en. Så hvis du har et langt filnavn i en mappe som også har et langt navn, så blir path veldig lang.

Tror max lengde er 260 karakterer.

Skrevet

255

*måtte skrive litt til fikk jeg beskjed om, så da får jeg skrive at det er 255 tegn som er maks da. Og bare for å være sikker på at det er 255 tegn, så har vi da link til wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/NTFS som da sier 255, og det er jo bra, for jeg holdt på å skrive 256 skjønner du. Så kanskje det er hold i at man må ha 14 tegn i en post.

er vi over 14tegn i denne posten nå??

Skrevet

Nå prøvde jeg å redigere inn det skikkelige navnet på en av mp3'ene mine, som er på 202 tegn.

Paracoccidioidomicosisproctitissarcomucosis - 2002 - Satyriasis and Nymphomania - 02 - Uroporfironogenodescarboxilandome Y Pustulandome Con Tu Anorgasmita Exaclorobencenosisticarial Sexo Traumatizante.mp3

(Helt sick, I know :p)

Og det gikk. For 1 min siden var tittelen forkortet, fordi når jeg sist prøvde å legge til hele greia fikk jeg beskjed om at den var for lang. Men nå gikk det som sagt greit.

Hva mener du med "path" hårek?

Skrevet (endret)
Så jo lengre mappenavnet, og navnet på alle 'overmappene' er. Jo kortere kan filnavnet være?

7679802[/snapback]

Det stemmer.

Du kan ha en fil med navnlengde litt under 250 karakterer, men du får ikke lov til å flytte den inn i en mappe med noe særlig langt navn.

Hvis du prøver å omgå det vil filen få et nytt navn, da brukes 8.3 (DOS style) navnet.

Endret av hårek

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...