Gå til innhold

Nytt tilbud på Komplett: Samsung 40"


Anbefalte innlegg

Dvd med HDMI gir deg bare et oppskalert bilde så kjappeste veien til litt hd-bilder blir vel å koble til en pc å laste ned litt feks herfra

 

 

Forresten, jeg har en laptop med kun vga tilkobling. Vil det være bedre eller noe forskjell ved å kjøre en vga til dvi koverter -> dvi til hdmi, kontra bare vga på denne?

Endret av Woilef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hadde vært supert om du også kan kommentere om det kommer noe som helst støy eller ulyder fra TVen :)

 

Jeg kjøpte nylig en 37" Tatung LCD og den lager en forferdelig irriterende knitrelyd så jeg er nødt til å sende den tilbake pga dette. Ganske kjipt for ellers var TVen helt grei. Nå lurer jeg også på om jeg skal gå for denne samsungen..

 

Jeg bestilte i går kveld fra Komplett og varen ankom omlastningsterminalen i Oslo ca kl 17 i dag. I følge Posten så blir den kjørt hjem til meg på døra i morgen kveld. Så Komplett er kjappe med å få ut varene :thumbup:

 

Kommer tilbake med litt feedback og bilder på hvordan den takler TV-signaler og DVD + kanskje en liten titt på PS2. Har dessverre ikke X360...  :innocent:

 

Følg med  :dribble:

7684439[/snapback]

7688657[/snapback]

 

Ingen ulyder eller knitring fra denne TV'en i alle fall. Så hva den knitringen kan være som du har/hadde på din kan jeg ikke svare på. Høres ut som noe er galt med den, så å sende den tilbake var nok lurt.

Lenke til kommentar
monster hdmi kabel til 1200 kroner, trur virkelig ikke det, da får jeg heller leve med litt dårligeere kvalitet

7693529[/snapback]

 

Kjøpte min for 749 kr på Elkjøp (2 meter HDMI Monster) da jeg hadde et gavekort å bruke. 1200 kroner er enten blodpris for 2 meter HDMI, eller så er det prisen på en lenger kabel :)

Lenke til kommentar
Forresten, jeg har en laptop med kun vga tilkobling. Vil det være bedre eller noe forskjell ved å kjøre en vga til dvi koverter -> dvi til hdmi, kontra bare vga på denne?

7693536[/snapback]

Det spiller egentlig ingen rolle. Et VGA-signal kan ikke oppgraderes til å bli et bedre signal enn VGA. Med andre ord; man kan ikke forbedre/oppgradere ett analogt signal til å bli digitalt.

Lenke til kommentar

Sånn jeg skjønte det etter å ha lest litt rundt er at en hdmi kabel bare er vanlig dvi signal med lydoverførsel. Så en hdmi til dvi er det man skal bruke hvis man skal ha bilde fra en pc.

 

ang monster kabelen, den koster 1200 for 2 meter, jeg fant en 10 meter hdmi - dvi på psdata til 750 kroner. akkurat det jeg trengte.

 

Så ja, jeg har også bestilt meg en slik tv...

Lenke til kommentar
Her har dere litt av forholdene.

 

Ved siden av kartongen og TV'en står en 1,5 liters flaske :)

 

Hjertelig takk for alle bilder! Viktige bilder du tok, så jeg har fått et godt inntrykk nå. Det jeg stussa litt på var at det sto DVI IN/HDMI ved HDMI-inngangen. Er vel kun fordi en kan kjøre konverter fra dvi til hdmi der...Ellers ser tv'en veeldig stor ut, hehe...

Men hadde det gått an å ta et bilde av analogt tv-signal også, dvs utenom dekoderen din, slik at jeg får se analog-kvaliteten?

 

Eller får du gjort det Daemonifuge, når du får din TV? :)

Lenke til kommentar
Her har dere litt av forholdene.

 

Ved siden av kartongen og TV'en står en 1,5 liters flaske :)

 

Hjertelig takk for alle bilder! Viktige bilder du tok, så jeg har fått et godt inntrykk nå. Det jeg stussa litt på var at det sto DVI IN/HDMI ved HDMI-inngangen. Er vel kun fordi en kan kjøre konverter fra dvi til hdmi der...Ellers ser tv'en veeldig stor ut, hehe...

Men hadde det gått an å ta et bilde av analogt tv-signal også, dvs utenom dekoderen din, slik at jeg får se analog-kvaliteten?

 

Eller får du gjort det Daemonifuge, når du får din TV? :)

7694151[/snapback]

 

Second that request =)

Lenke til kommentar
Noen som har klart å koble pc'en til via en DVI --> HDMI overgang? trodde man måtte ha et skjermkort som støttet htcp..

7695356[/snapback]

 

Tenkte da på tilkobling på den omtalte Samsung LE40S71 da jeg har bestilt meg en slik en :)

7695372[/snapback]

 

hDcp

 

Tror ikke du trenger hdcp-støtte for å kjøre dvi-konverter fra skjermkortet. HDCP er vel kun et tillegg(plugin) eller noe for å beskytte mot kopiert mediamateriale gjennom kabelen. Jeg har tenkt å eksperimentere med stasjonær pc som har et Radeon 9800XT skjermkort med dvi-utgang. Skal koble denne til tv'en dersom jeg kjøper den for å kunne se visse episoder i hd-format, og har ikke hørt at jeg trenger hdcp for å få til det. Da vil jeg isåfall slite litt, hehe :roll:

 

Edit: Hvis du da ikke mener htPC, Home Theater Personal Computer, men det er kun en betegnelse fo å koble pc til tv, som et mediasenter...

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Noen som har klart å koble pc'en til via en DVI --> HDMI overgang? trodde man måtte ha et skjermkort som støttet htcp..

7695356[/snapback]

 

Jeg sendte en epost til komplett angående dvi til hdmi og det skulle visst ikke være noe problem.

7695492[/snapback]

 

Hvis du bestilte i går kveld (onsdag kveld) så skal du i utgangspunktet ha den på fredag kveld. Jeg bestilte jo mandag kveld (rundt kl 22) og fikk den onsdag kl 18. Så bor du i Oslo så er det jo stor sjanse for å gå inn i helgen med en ny TV :)

Lenke til kommentar

Testet PIP på min i går og det fungerer bra. Litt usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke den funksjonen, men det er jo greit å ha :) Er en tuner på TV'en, i tillegg bruker jeg en direkte kobling til digital dekoder. Digital dekoder er koblet til TV'en med SCART.

 

Fungerer bra :)

Endret av johanch
Lenke til kommentar

johanch: Jeg lurer litt på hvilket inntrykk du sitter igjen med etter TV kjøpet.. Føler du at du er fornøyd eller er bilde bare levelig til den prisen (som jo må sies å være super :D )

 

Har du gjort deg noen tanker rundt sortnivå, innsynsvinkel og farger? Jeg så TVen på Ekspert i går og da var ikke fargene spesiellt bra (veldig lyse hudtoner), men jeg er ganske sikker på at det kunne blitt mye bedre ved skikkelig kalibrering.

 

Takk for all tilbakemelding du har gitt så langt :)

 

Jeg synes det var umulig å bedømme TVen etter å ha sett den på ekspert for TVene der ble jo foret med det som bortimot må være det dårligste signalet som eksisterer. Alle TVene så jo rett og slett helt J**** ut. Et par Samsunger gikk med HD klipp så det var ikke så vanskelig å forstå hvilke TV butikken ønsket å selge.

Endret av omni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...