Gå til innhold

Hvordan brenne på Nero 7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordna kan man brenne på Nero 7?

Jeg har lastet ned en film fra nettet ( helt lovlig )

Jeg skal ha filmen på en DVD... Så jeg er ikek så sikker hvordan ejg skal gjøre det.. Men når jeg trykker på: Make your own DVD-Video så tar det over 3 timer før jeg har fått brent! Brenneren min er helt ny, den er 2006 modell!

Men filen er: .wma eller noe sånt...

Skal ha dne på DVD, på den forteste måten... Poenget er at jeg skal se den på DVD spilleren på stua! Har nettop kjøpt meg plasma tv :p Detfor vil jeg det...

Noen som vet noe? TUSEN HJERTELIG TAKK TIL DE SOM HJELPER MEG! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vil ta så lang tid. Fordi filmen må gjøres om til MPEG2 (DVD format) først. Hvis DVDspilleren din støtter .wma så er det bare å brenne den direkte på DVD-plata. (Som en datadvd).

-C-

Skrevet

Nå kjønte jeg ikke helt.. Hvor skal jeg trykke på da?

Men hvis jeg har en DVD format fra før av... Da hadde det ikke tatt så lang tid mener du?

Ano ^

Skrevet

Hvis filmen ikke er i .vob format og spilleren din ikke støtter det formatet filmen er i må du konvertere den. Da velger du "Lag din egen DVD-Video". Siden den konverterer filmen tar det en stund, avhengig av hvor rask PCen din er.

Hvis spilleren din støtter det fomatet filmen er i, kan du brenne en data-DVD med filmen uten å konvertere. Det tar ikke så lang tid.

Hvis du har filmen i DVD format, altså med .vob, .ifo, og .bup filer (er ikke sikker på om du trenger .bup, men du trenger .vob og jeg tror du trenger .ifo) kan du brenne den ut uten å konvertere. Da velger du "Brenn DVD-video"

Skrevet

Nå kjønner jeg ikke helt nå...

Filmen er jo . wma

Og når jeg trykker på: Make your own dvd video tar det ekstremt lang tid...Men hvis jeg har dne foreksempel den på: .vop eller det du sier.. Går det fortere da?

Da bare trykker jeg på: make your own dvd movie så skal den brenne fortere mener du?

Skrevet

Ok.. Hvis jeg har kjønt riktig...

Hvis fil formatet er: .wma så må jeg konvertere den... Da må jeg trykke på: lag din egen dvd-video

Men hvis filen er: bup eller ifo, kan jeg bare trykke på: Data Dvd, så kan jeg brenne der, og det går mye fortere..

Er det rikitg det jeg sier? :dontgetit:

Skrevet
Ok.. Hvis jeg har kjønt riktig...

Hvis fil formatet er: .wma så må jeg konvertere den... Da må jeg trykke på: lag din egen dvd-video

Men hvis filen er: bup eller ifo, kan jeg bare trykke på: Data Dvd, så kan jeg brenne der, og det går mye fortere..

Er det rikitg det jeg sier? :dontgetit:

7674294[/snapback]

Hei!

Det som gjør at det går saktere å brenne .wma er at du Nero først må konvertere til "DVD format"(hvet ikke helt hvilke format det er).

Skrevet

Et spørsmål...

Jeg har en film som jeg har kjøpt. Men skal ha 2 av den, fordi broren min vil se på den i sitt rom, menjeg skal også se på den samma dag..

poenget er at:

jeg har dvd shrink

hvis jeg bruker dvd shrink og kopiere hele filmen inne i pc`en... Så er den en .Ifo eller .bup fil! Så da kan jeg bare trykke på data-dvd og brenne filen?

Riktig det jeg sier?

Skrevet
Et spørsmål...

Jeg har en film som jeg har kjøpt. Men skal ha 2 av den, fordi broren min vil se på den i sitt rom, menjeg skal også se på den samma dag..

poenget er at:

jeg har dvd shrink

hvis jeg bruker dvd shrink og kopiere hele filmen inne i pc`en... Så er den en .Ifo eller .bup fil! Så da kan jeg bare trykke på data-dvd og brenne filen?

Riktig det jeg sier?

7674370[/snapback]

[pirke]

Da må han kjøpe video`en :p

[/pirke]

regler da vettdu ;)

Skrevet
Et spørsmål...

poenget er at:

jeg har dvd shrink

Riktig det jeg sier?

7674370[/snapback]

[pirke]

Da må han kjøpe video`en :p

[/pirke]

regler da vettdu ;)

7674967[/snapback]

Pirat? :innocent:

Skrevet

Svar på dette da:

Hvis jeg bruker Dvd shrink, blir dvd`en bedre kvalitet?

Hvis jeg bare putter inn dvd`en og en tom cd i pc`en og bare brenner med nero, er det like bra?

Skrevet

OK hør her:

Jeg har lastet ned DVD shrink! Så har jeg en kusine som har hatt bursdag og henne har tatt det opp på en DVD! Og henne skal ha en ekstra i tillfelle den blir borte!

Poenget er:

Blir kvaliteten på videoen bedre hvis jeg bruker Dvd shrink også etterpå bruker Nero7 som brenne program?

Så kan jeg bare trykke på: Data-DVD

Skrevet

Kvaliteten blir aldri bedre enn den opprinnelig er. Den blir dårligere hvis du bruker DVD Shrink, men det er ikke sikkert du ser det. Det må du bare prøve. Etter at DVD Shrink har komprimert videoen kan du brenne den. Da trykker du "Brenn DVD-Video".

Skrevet

Hvis din kusine vil ha en backup av den dvden hun laget på sin bursdag så kan du bare bruke dvd-kopierings funksjonen i nero da det ikke er noen form for kopisikring som spiller inn.

-C-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...